PDA

View Full Version : New guitar!!! Gibson Les Paul Studio Swamp Ash



Traai
13 september 2006, 00:29
Hoi,
uiteindelijk heb ik m'n thinline kunnen verkopen en heb ik mij deze beauty aangeschaft! Ik ben er uiterst over tevreden want hij is heel licht. Veel lichter dan een gewone les paul, en de hals is niet super dik ook niet. Het is een leuke hals die niet super glad gelakt is en de body voelt ook heel lekker aan.
Er zit een mooie koffer bij, jawel bij een studio, en is gewoon super mooi volgens mij.
Hier zijn de foto's, enjoy!

http://i63.photobucket.com/albums/h136/Terry_thinline/My%20guitar%20stuff/SUC51994.jpg

http://i63.photobucket.com/albums/h136/Terry_thinline/My%20guitar%20stuff/SUC51995.jpg

http://i63.photobucket.com/albums/h136/Terry_thinline/My%20guitar%20stuff/SUC51996.jpg

Traai
13 september 2006, 00:29
http://i63.photobucket.com/albums/h136/Terry_thinline/My%20guitar%20stuff/SUC51997.jpg

http://i63.photobucket.com/albums/h136/Terry_thinline/My%20guitar%20stuff/SUC51998.jpg

http://i63.photobucket.com/albums/h136/Terry_thinline/My%20guitar%20stuff/SUC51999.jpg

Fox
13 september 2006, 00:32
Gefeliciteerd! Ik vind het persoonlijk ook een zeer mooie Les Paul! Waar heb je hem gehaald en wat heeft hij gekost als ik vragen mag?

Fox

Traai
13 september 2006, 00:34
Ik heb hem gehaald bij Bruno's Guitars in Oostende ... hij heeft me 1325 euro gekost met straplocks en gitaarband.

Het is een kleine gitaarwinkel maar de service is schitterend en je bent echt zeker van je aankoop. En als er iets kapot is ben je zeker dat het goed & snel vermaakt wordt.

Fox
13 september 2006, 00:36
Mooie prijs! En hoe klinkt hij?

Fox

Traai
13 september 2006, 00:39
Voor zover ik gehoord heb, schitterend :) maar ja, dat zegt iedereen denk ik nadat ie een nieuwe gitaar heeft gekocht.
Maar morgen neem ik hem mee naar een repetitie om es voluit te gaan en dan hoor ik het wel. Ik denk wel dat het goed komt.

BS
13 september 2006, 01:18
Mooie gitaar hoor! Ik kan me alleen niet voorstellen dat ie ook maar enigzins klinkt zoals je van een LP gewend bent. Swamp ash heeft zoveel minder mids dan mahony en heeft zijn pieken in het hoog en laag. Wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat het niet geweldig kan klinken!! Beetje '52 tele meets Les Paul?
Lijkt me zo te zien dat de nek niet van swamp ash is? Als die gewoon van mahony is zal het wel een deel compenseren.

Veekeren
13 september 2006, 09:34
Al vind ik de inlays jammer, leuk gitaartje! Trouwens, het is vrij normaal dat er een koffer bij een LP Studio zit volgens mij. Desalniettemin, mooie koffer ook :D!

Voor het geld had ik zelf eerder een 2ehands Classic of met iets er bij een Standard gehaald, maar das weer de eeuwige nieuw / 2ehands discussie.

Solidkick
13 september 2006, 09:34
Nice!

yadayadayadayada 10

Traai
13 september 2006, 09:38
de nek is idd in mahony, normaal ging die in ebony zijn, maar weet niet hoe dat dat kwam. En normaal ook zonder dot inlays. Nouja, maakt niet uit.

Ik heb voor nieuw gekozen omdat ik zelf te weinig van gitaar technieken ken en als er iets is kan ik hem makkelijk binnen brengen. Met een 2de hands gitaar gaat dat hier iets moelijker.

iwamoto
13 september 2006, 09:53
http://i63.photobucket.com/albums/h136/Terry_thinline/My%20guitar%20stuff/SUC51996.jpg
wat een schattig voetje :D

verder vind ik het toch echt jammer van de thinline, maar ach, volgens mij zullen mensen het ook zonde vinden dat mijn custom de deur uit gaat.
maar toch zeer "geflicité"

heavy-metal-thunder
13 september 2006, 10:49
Ik heb hem gehaald bij Bruno's Guitars in Oostende ... hij heeft me 1325 euro gekost met straplocks en gitaarband.

Het is een kleine gitaarwinkel maar de service is schitterend en je bent echt zeker van je aankoop. En als er iets kapot is ben je zeker dat het goed & snel vermaakt wordt.

ik vind een studio een erg ondergewaardeerd instrument. Maar zelf zou'k geen 1325 eraan geven. Voor die prijs zou'k dan een mooie 2de hands kopen. Maar da's een persoonlijke visie. Alleszins, mijn makker heeft een studio en moet niet onder doen qua sound voor vele LP Standards.

heavy-metal-thunder
13 september 2006, 10:51
Al vind ik de inlays jammer, leuk gitaartje! Trouwens, het is vrij normaal dat er een koffer bij een LP Studio zit volgens mij. Desalniettemin, mooie koffer ook :D!

Voor het geld had ik zelf eerder een 2ehands Classic of met iets er bij een Standard gehaald, maar das weer de eeuwige nieuw / 2ehands discussie.


Dat is idd. zo. Nieuw is nieuw, weet je zeker dat ze nooit gevallen is, volledig origineel is...

RadioWood
13 september 2006, 12:39
Schitterende gitaar, alleen die koffer vind ik vreselijk :P

Pais
13 september 2006, 12:52
Wat een plaatje! Zonder bombarie, heel mooi. Ik hoop dat hij je bevalt, tot de dood jullie scheidt zeg maar.

Braindead
13 september 2006, 13:15
Ontzettend mooie gitaar! gefeliciteerd ermee

Fumi SG
13 september 2006, 13:19
Waarom zegt er niemand iets over die verschrikkelijk foute gitaarband?!:nervous:

Nee joh, schitterende gitaar! Een keer wat anders hè;)

Dweezman
13 september 2006, 13:40
Vintage Brown Daisy toch, die strap? Laat ik nou precies dezelfde hebben besteld!

(en mooie axe, zeker weten!)

heavy-metal-thunder
13 september 2006, 13:43
Vintage Brown Daisy toch, die strap? Laat ik nou precies dezelfde hebben besteld!

(en mooie axe, zeker weten!)


ik vind het een mooie strap. Beetje flower power.

bass blom
13 september 2006, 13:44
Vintage Brown Daisy toch, die strap? Laat ik nou precies dezelfde hebben besteld!

(en mooie axe, zeker weten!)

nee, dan die slippers.. die zijn pas fout :D

Traai
13 september 2006, 14:14
de afgelopen dagen is het hier zoooo warm weer dat je met schoenen de deur niet uitkan, dus staan er 2 paar slippers in mn kamer ... de grote zijn niet van mij, maar had ik aan om te schilderen deze week vandaar :)

Ik vond de gitaarstrap er goed bijpassen. 't Was dat of een met slangevel, maar dat was iets te mannelijk.

Ibanez RuleZ
13 september 2006, 14:55
mooie plank. simpel, niet klassiek LP, maar eens anders.

ben heel benieuwd hoe dat klinkt. zou me wel zorgen maken over kopzwaar zijn van de gitaar???

Harrald

Brammibal
13 september 2006, 16:23
Wat een prachtig ding! ik vind die plastic tuners wel vreemd staan, maar ag.

Basseytje
13 september 2006, 16:43
Wat een prachtig ding! ik vind die plastic tuners wel vreemd staan, maar ag.

idd er hadden beter chrome op kunnen zitten. btw gefeliciteerd met je gitaar

glacius
13 september 2006, 18:39
welkom bij de gibson family

Tupelo
13 september 2006, 19:02
Congrats!
Ziet er toch wel mooi uit, veel mooier dan het voorbeeld dat je postte toen je nog niet zeker wist welke gitaar je ging kiezen. :p

Aron Maiden
13 september 2006, 19:13
Waarom zegt er niemand iets over die verschrikkelijk foute gitaarband?!:nervous:

Nee joh, schitterende gitaar! Een keer wat anders hè;)

FOUTE GITAARBAND!!!

Ik zat dus te kijken en dacht meteen: "jezus wat een mooie strap", serieus, maarja, die gitaar vind ik ook mooi!

Je moet em zeker ook inwaxen of niet?, ze is echt heel mooi, hoewel ik een binding om de hals wle mooi zou vinden, maaraj het is een studio ik weet het, maarja het is ook maar een klein detail,

Anders Destium
13 september 2006, 19:54
Gefeliciteerd, echt een prachtige gitaar om te zien! Erg stijlvol om te zien op deze manier :)

Hij zal ook super klinken!

Traai
13 september 2006, 20:20
Neen waxen hoeft niet, er zit een hele dunne laag op, zoiets als satin voelt het aan.

En ivm kopzwaar, hij blijft mooi hangen dus he daar absoluut geen problemen mee. Heb em net es uitgeprobeerd op m'n versterker en zowel clean als vervormd blijft ie heel goed klinken. Hij kan echt alles aan...

Bedankt met de leuke reacties op de gitaarband :) ....

vulvasonic
13 september 2006, 20:48
Het is een ware schoonheid! :)

Ik hou wel van die naturelle look en het weglaten van alle franje. Dat geeft haar klasse. Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

Luke-wannabe
13 september 2006, 23:54
Hey toffe gitaar!

drap
13 september 2006, 23:58
Ah, precies dezelfde gitaar heb ik ook es overwogen om aan te schaffen. Uiteindelijk niet gedaan, maar mooi vind ik 'm. Gefeliciteerd d'r mee!

Anders Destium
14 september 2006, 00:10
Had het een speciale reden dat je hem toen niet hebt gekocht (naast wellicht geldproblemen?).

GAS, never leave home without it...

drap
14 september 2006, 00:14
Nope, uiteindelijk had ik liever een SG. Maar wat de toekomst brengt weet ik natuurlijk niet :)

Aron Maiden
14 september 2006, 11:22
Trouwens ik zat een beetje rond te kijken, en zag de zelfde gitaar ook swamp ash, maar dan zonder inlays in de toets,

maar jij hebt wel inlays, en het zijn allebij studio's, wat is hier het verschil dan eigelijk?

http://img.lauda-audio.pl/prod/4968/LPSANSCHa.jpg$w=700

Ganjaman
14 september 2006, 11:52
da's zeker een schone dame, felici ermee :)

Traai
14 september 2006, 13:00
geen idee, want toen'k em bestelde stond er in de catologus ook geen dots, en bij de smartwoods wel. Dus ik weet het niet goed. Op de site van gibson zijn er ook dots..