PDA

View Full Version : Yeah eindelijk!!



robert-gitarist
12 september 2006, 20:47
Wat doet het?
Nou..mijn TALKBOX!!! :D
Damn wat was dat een gek*t zeg. :stop:
Eerst deed ie niks,was microfoon kabeltje kapot.Laatst een nieuw kabeltje gekocht en weer geprobeerd.Weer niks.grr.Zo straks had ik zo iets van ik laat me niet op de kop zitten door dat ding,huppa nog een keer proberen.Dit keer was het raak :D Ik sloot hem aan zoals ie aangesloten hoord te zijn(talkbox--> speaker out na speaker talkbox amp out--> speaker output van een head en gitaar rechtstreeks de amp in en microfoon bij de talkbox).Zet me versterker aan+microfoon,weer niks he maar toen bewoog ik per ongeluk de statief waar de talkbox met de rand tegen aan stond en in eens hoord ik geluid.Huh dacht ik?nog paar keer bewegen en wat blijkt nou,de talkbox had blijkbaar een aardings probleem ofzo.Anyway,heel verhaal maar hij doet het eindelijk!!YEAH YEAH YEAH.Echt heel blij mee.Wat een geluid.
Zeker een aanrader als je iets gaafs wilt hebben.Krankzinnige geluiden kun je ermee maken.Kortom ik ben super blij en dat wou ik even mededelen :hippie:

Brammibal
13 september 2006, 00:22
Zou je kunnen uitleggen wta een talkbox doet, oh robbert ? :satisfie:

Ash ketchum
13 september 2006, 10:09
Ken je Livin' On a Prayer van Bon Jovi, check die intro. Dat is een talkbox.

almarvk
13 september 2006, 10:11
Heel veel van Bon Jovi is gedaan met een Talkbox.

@Robert: vandaag komt (als het goed is) je volgende speeltje binnen!

robert-gitarist
13 september 2006, 10:44
Heel veel van Bon Jovi is gedaan met een Talkbox.

@Robert: vandaag komt (als het goed is) je volgende speeltje binnen!

Klopt.Livin on a prayer is niet alleen het intro maar bijna meer dan de helft van het nummer ;) Net als its my life en hij gebruikt het effect ook in nog een paar nummers.(every day bijv.)Het effect is erg bekent geworden door Peter Frampton.Die gebruikte het ding al aantal jaren ;) Hij gebruikte overgens exact dezeflde als mij ook een Electro Harmonix(althans dit he ik mij laten vertellen ;) ) Echt heel gaaf effect.

Almar,ik wacht al met smart op de pakketdienst ;)

piezo
13 september 2006, 10:57
Mooi, dat je Golden Throat het nu weer doet, Robert. Ik wil ook nog steeds een 70's Golden Throat, maar dan de versie met ingebouwde versterker en fuzz. Als je er ooit één ziet, tip me.

Frampton gebruikte naar ik meen geen EHX maar een Heil.

robert-gitarist
13 september 2006, 11:01
Mooi, dat je Golden Throat het nu weer doet, Robert. Ik wil ook nog steeds een 70's Golden Throat, maar dan de versie met ingebouwde versterker en fuzz. Als je er ooit één ziet, tip me.

Frampton gebruikte naar ik meen geen EHX maar een Heil.

Eindelijk he haha ;)
Die met fuzz en versterker is wel een latere versie dacht ik.Deze is echt oud maar wel helemaal orgineel.Tuurlijk heeft ie wel her en der wat krasjes enzo maar goed dat mag de pret+waarde niet bederven.(echte verzamelaars ofzo geven ondanks de krasjes nog veel geld voor :D ) Maar als ik er een zie zeg ik het.Try Ebay USA ;) Daar staan ze soms nog wel eens op.Bij American Guitar Store ligt nog wel een EH Talkbox(zelfde als die van mij).Ding moet dacht ik ergens tussen de 200 en 300 euro opleveren als ik me niet vergis.Zal straks even foto maken van die van mij