PDA

View Full Version : noise gate



Bart10
12 september 2006, 14:02
hallo ik heb een marshall valvestate. maar als je niet speelt tijdens het overdrive chanel en je zet je volume op je verteker even niet uit maakt deze een hele luide brom. denken jullie dat dit met een noise gate allemaal weggaat? en heeft dat geen effect op je geluid? welke noise gate is geschikt?
groetjes bart

Harry
12 september 2006, 14:12
hou je hand even op de snaren, dan heb je er geen last van. Volume op de gitaar kan ook nog wel eens helpen.

vdgraaf
12 september 2006, 14:14
Hoi Bart!

Een brom is wat anders dan ruis. Jouw probleem klinkt meer als een aardlus probleem, een brom van 60hz. Zit je versterker in een geaard stopcontact? Zo niet, dan kan dat helpen, zo wel, dan kan het ook wel eens helpen hem juist niet te aarden... raar maar waar.

Ruis kun je wegfilteren met een noisegate. De beste zijn die van Rocktron, de Hush, dan liefst die in 19" rackformaat. Ik weet niet of de trapdoosjes net zo goed zijn.

succes, Jan Anton

Bart10
12 september 2006, 14:32
hey harry kben niet leip hoor

Kim Wilson
12 september 2006, 14:39
hey harry kben niet leip hoor
Nou nou, je durft nogal, voor iemand die advies vraagt. Harry geeft je serieus advies, dan is het niet netjes om zo te reageren.

Bart10
13 september 2006, 08:14
sorry harry ik dacht dat het een beidehante opmerking was...

Harry
18 september 2006, 13:51
ik doe nooit bijdehand, ik ben een aardig mens geworden.

vox
21 september 2006, 06:19
een noise gate zal wel gaan helpen denk ik.. heb er een op mijn versterker en als ik die niet aanzet heb ik weleens hetzelfde probleem als jou.. dus proberen kan geen kwaad..

pol
21 september 2006, 11:49
als je een noise gate nodig hebt scheelt er iets aan je gitaar, versterker, of gebruik je gewoonweg teveel gain.
Ik vind het zelf overbodig bij een goeie setup