PDA

View Full Version : Heeft iemand de Line 6 Variax al geprobeerd ???



Ditmar
4 december 2002, 14:35
Ik ben namelijk best wel serieus geïnteresseerd in die gitaar (als ie nou maar niet zo lelijk was :razz:), maar goed, het lijkt me namelijk best wel een leuk dingetje, maar heeft iemand al gehoord hoe die klinkt of hoe die speelt, of andere ervaringen met dat ding ???

Phyrexian
4 december 2002, 16:01
Nope, ik dacht dat ik op de Line 6 site las dat deze gitaren pas in 2003 gereleased werden?

Ibanez
4 december 2002, 16:14
ze staan nu al in de feedback gids. verschrikkelijk lelijke dingen trouwens. Ze hadden gewoon elementen aan de buitenkant moeten doen.

sash
4 december 2002, 18:04
Erg cool ding zo'n Variax, ik was echt onder de indruk. Hij klinkt natuurlijk zoals een echte strat of les paul zou klinken, maar het is echt een heel cool speeltje, zeker als je verschillende geluiden nodig hebt in 1 nummer.

Noctiis
4 december 2002, 18:07
*zucht* was die maar wat cooler van vorm :smile:

sash
4 december 2002, 19:05
Hopelijk komen er binnenkort verschillende modellen.

Jay Cal
4 december 2002, 19:20
Hopelijk verpakt line6 binnenkort ook het variaxprincipe in de vorm van een element. Dan kan je lekker je eigen plank gebruiken en alle voordelen van de variax benutten.

Greetz,
Jay

Ditmar
4 december 2002, 19:25
Naja, ik geloof dat het hele principe van de pickups in de brug verpakt zit, dus misschien krijgen we binnenkort dan een Variax brug. Line 6 heeft bovendien de nare gewoonte eerst altijd dingen in de dure variant uit te brengen, dus bijvoorbeeld eerst de Flextone, daarna de POD. En ook eerst de Vetta en daarna de PODxt.

Raffel
5 december 2002, 09:43
excueeeez me? Wil je misschien niet de Vetta met de PodXt vergelijken (behalve technologie)? Dankjewel....

Maaruh, is MIDI uiteindelijke niet veel handiger, want ik neem aan dat het toch zo'n soort technologie is of niet? Zo ja, hebben zij dan ook het probleem met de snelle noten?

Lacrymosa
5 december 2002, 12:12
Waarom hebben ze er niet gewoon een element van gemaakt, zodat iedere dwarrel dat ding in zn gitaar kan bouwen, nu moet je een oerlelijk ding gaan kopen.

Of idd een brug, maar dan wel als een Floyd.

CheerS!!

sash
5 december 2002, 16:13
Op 2002-12-05 12:12, schreef Lacrymosa:

Of idd een brug, maar dan wel als een Floyd.




Ik heb Ron Huisen er over gesproken en volgens hem ging dat niet omdat de gitaar werkt met resonantie. Als er dan veren zouden aanhangen en als ie zou kunnen bewegen zou heel het geluid veranderen. De hals is een kopie van een '52er telecaster

YamTom
5 december 2002, 22:44
Ik heb Ron Huisen gister op een Variax zien spelen, hij had hem net binnen uit Engeland, was nog een prototype. Ik denk dus niet dat ze hem bij Feedback al echt kunnen leveren.
Hij vond het zelf idd jammer dat er geen zwengel-stengel op zat, maar dat komt ook doordat al die verschillende modellen gitaren die er in zitten dan ook weer verschillende (of geen) zwengelstengels hebben.
Het klonk verder wel aardig, maar toch denk ik niet echt dat het wat wordt. Misschien voor een coverbandjesgitarist die elk nummer op een ander type gitaar wil spelen, maar verder zie ik er niet zoveel in...

Grtz. Tom

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: YamTom op 2002-12-05 22:44 ]</font>

signsofzodiac
8 december 2002, 14:48
Ben benieuwd of ie authentieker klinkt dan de gitarmodellen in de Roland VG-88.

Het zou ideaal zijn als er eens betaalbare optie zou komen voor het downtunen en open stemmen van je plank (zonder aan je stemknoppen te draaien :sad: )

koen_V
23 januari 2003, 18:05
Mijn gitaarleraar was naar een voorstelling geweest van line6, waar ze ook de variax voortelden, die gitaar was 7 keer vastgelopen, hebben ze die computer die er in zit telkens moeten resetten....stel u voor dat zoiets op een optreden gebeurt :smile:
het staat nog in zijn kinderschoenen, die variax staat toch niet op punt

Bins
23 januari 2003, 18:44
http://namm.harmony-central.com/WNAMM03/ Hier staat een filmpje van de nieuwe flextone. Die dude demo'd hem met een Variax. Er is ook nog een variax filmpje van de zomer NAMM geloof ik.
Ik vind het cool en ik willet! Zo dat is eruit :smile:

Kitaarhiero
23 januari 2003, 19:16
dat "special" filmpje is grappig :razz:

Negative K3 fan
23 januari 2003, 19:39
Die variax lijkt me wel wat, en zo lelijk vind ik hem niet, gewoon een kwestie van wennen (ja ikw eet dat wij gitaristen conservatief zijn...). Ik heb het alleen niet nodig. En een zwengels stengel kan volgens mij neit, omdat dat hele systeem opgeneukt raakt als de gitaar niet "perfect" in stemming is (bij midi is dit iig wel zo).