PDA

View Full Version : HELP HELP HELP!! (mesa mark IV of nie?)



Arnootje
11 september 2006, 23:32
Ik ben van plan een mesa boogie mark IV te kopen... maar twijfel...
aan de ene kant ben ik em nodig gewoon (ben echt toe aan n nieuwe versterker speel nu op een valvestate 8080). Het geluid wat ik nu heb is de od van de valvestate en niet echt vet dus .. maar wat het geval is... is dat het geluid snel weg valt... is dat bij een Mark IV ook zo.? want ander ben ik geen nieuwe nodig ja....
IK wil trouwens niet direct n cabinet erbij kopen... dusz... n

future2future
11 september 2006, 23:42
Ik raad je de Mark IV ten alle tijden Aan. Is echt een top ding!, maare als je geen cab wil kopen, ga je voor een combo denk ik?

Ibanez RuleZ
11 september 2006, 23:59
waar is onze profeet van de mark iV??? waar is Aart als je hem nodig hebt?



maar het is het vlaggeschip van de mesa mark series. kan je heel kort over zijn: je houdt van mesa of het is je ding echt niet. ik ben liefhebber, een ander is dat niet, maar als je een vette scheur zoekt, dan zeg ik: zoek niet verder.

harrald

caliban
12 september 2006, 00:14
Ik ben dan de mark III profeet maar
En een van de twee series van de mark IV's is ongeveer de III, ik weet niet meer juist welke de A of B. Gewoon simpel. Wil je vette distortion. Wil je master of puppets echt eens kunnen spelen zoals het klinkt. Wil je zalige clean. Koop dan vlug die mark IV. Je kan daar volgens mij niet mis op vallen hoor. Ik weet niet of er dingen zijn die je er echt niet meer kan

AART
12 september 2006, 08:03
waar is onze profeet van de mark iV??? waar is Aart als je hem nodig hebt?






Die heeft een leven op sommige momenten Harald :satisfie:


De rest heeft al genoeg gezegd denk ik, als je het geld hebt, doen!

Wicked Willy
12 september 2006, 09:09
Mark IV is in mijn ogen (en oren) een super veelzijdige amp, van metal tot blues, jazz etc. hij kan het allemaal. Je moet idd wel van de Mesa sound houden. Maar deze amp biedt je zoveel mogelijkheden, daar kun je je amper een bui aan vallen. Hij staat bij mij ook op het verlanglijstje...........ergens volgend jaar.

Arnootje
12 september 2006, 17:11
Ik speel trouwens hoofdzakelijk punkrock.. n vleugje metal en n vleugje grunge...
en ja ik ga n combo kopen dan denk ik... (op de lange duur n recto cab 4x12 erbij denk ik dan) ik ben helemaal "verliefd" op het mesa geluid.. het is zo vet... maar... de sound die ik zoek ligt zo rond de (laatste plaat van) lagwagon tot nofx. je weet wel.. n beetje van die lekkere vette distortions en toch ook mooi clean kunnen...

Ik hoor ook mensen praten over rectifiers... maar ik weet het niet hoor dat lijkt me n beetje TE... ik wil gewoon :rockon:..... clean ben ik zeer zekers nodig... maar distortion des te meer!!

Nocki
13 september 2006, 17:15
waar is onze profeet van de mark iV??? waar is Aart als je hem nodig hebt?


tjonge... hoe snel je niet vergeten wordt... :)

De Mark IV is een super amp. neem gewoon de combo hang er een beamblocker in (indien je speaker een EVM is en gaan!

dit is een amp die 2 jaar met me is mee gegroeid en eigenlijk als backup voor een rack is gekocht.
de mark Iv heeft heel veel verschillende geluiden en prikt heerlijk door de mix heen. ik heb vroeger ook diverse valvestates gehad en de mark IV hoor je op laag niveau in elke bandsituatie!

heel veel plezier ermee want je zult m zeker een gaan schaffen!

Nocki

AART
13 september 2006, 21:06
tjonge... hoe snel je niet vergeten wordt... :)


Nocki


Tja, moet je je amp niet verkopen he....

caliban
13 september 2006, 23:11
Ik speel trouwens hoofdzakelijk punkrock.. n vleugje metal en n vleugje grunge...
en ja ik ga n combo kopen dan denk ik... (op de lange duur n recto cab 4x12 erbij denk ik dan) ik ben helemaal "verliefd" op het mesa geluid.. het is zo vet... maar... de sound die ik zoek ligt zo rond de (laatste plaat van) lagwagon tot nofx. je weet wel.. n beetje van die lekkere vette distortions en toch ook mooi clean kunnen...

Ik hoor ook mensen praten over rectifiers... maar ik weet het niet hoor dat lijkt me n beetje TE... ik wil gewoon :rockon:..... clean ben ik zeer zekers nodig... maar distortion des te meer!!
Ik vind een rectifier helemaal niet té ofzo. In mijn oren klinken die helemaal allesbehalve fel. Markseries geven zo een vette palmmutesound, dat hebben rectifiers niet vind ik. NOFX denk ik trouwens dat vroeger nog op mark III speelden zelfs

gerrekat
14 september 2006, 16:02
De Mark IV heeft niet echt het typische "mesa" geluid vind ik. Ten minste de meeste mensen refereren naar de rectifier als ze het over het mesa geluid hebben, en de mark IV klinkt zeker anders. Ik vind het een superamp, alleen hij is echt totaal niet te gebruiken thuis, tenzij je een vrijstaande villa hebt. Zelfs met alle powerampdecimerende mogelijkheden die op de Mark zitten gaat ie nog heel erg hard, en hij moet ook een beetje blazen wil ie echt tot zijn recht komen.

Probeer er gewoon eens een, en kijk of je het wat vnd. Ik meen heel serieus dat de ENGL Powerball en de SE zee dicht het lead kaneel van de Mark III/IV (ik heb beiden gehad!) kunnen benaderen dus ook dat zijn misschien opties. De Mark III is overigens ook eens uperamp, maar ook deze lijdt onder zeer hoog volume en behoorlijk wat ruis en feedback op het leadkanaal bij hoge gain instellingen, dit laatste vind ik eigenlijk het enige echte nadeel van de marks.

Arnootje
14 september 2006, 17:50
Ik vind een rectifier helemaal niet té ofzo. In mijn oren klinken die helemaal allesbehalve fel. Markseries geven zo een vette palmmutesound, dat hebben rectifiers niet vind ik. NOFX denk ik trouwens dat vroeger nog op mark III speelden zelfs


Nofx ... jah... Eric Melvin speelt over een mark IV met een recto cabinet (vroeger marshall 1960a) en El Hefe speelt over een Mark III
staat ergens op hun site... en als je op youtube kijkt zie je dat Melvin nog speelt over een mark IV ....

Op hun site staat trouwens bij questions and answers (Q&a) ergens bij de laatste bladzijden dat onderwerp...

Arnootje
14 september 2006, 17:59
t

De Mark IV is een super amp. neem gewoon de combo hang er een beamblocker in (indien je speaker een EVM is en gaan!


Nocki

nou guess what... t schijnt dat het de blackshadow EVM of evl.. :S is die 200 watt versie... en t schijnt dat dat ook wel aardige speakers zijn... klopt da?

Ach what the fuck ook... ik ga vanavond 1 testen met n c90 en zaterdag ga ik waarschijnlijk die ene kopen... dat is als het geluid me daadwerkerlijk wel aanstaat... (ben nogal tonegeil) ik heb een Les paul custom met seymour duncan sh 6 distortion in de brug en sh 2 jazz in de neck... (gitaar is super... maar momenteel is mn amp niet zo cool meer als ie was ... tenminste... ik wil gewoon iets beters)

hoe zit het eigenliijk met die buizen.. (ben ook nogal n buizen noob) el34 of 83 :S welke het ook waren kunnen dr ook in toch? samen met 6l6... :S weet ik veel waar ik het over heb... maar waar is dat voor? wat zijn de eigenschappen dan... en hoe klinkt het (of gaat het klinken)