PDA

View Full Version : SD pearly gates goede keuze voor epiphone custom?



rupke
11 september 2006, 22:08
Hoi,

ik kan een set gebruikte humbuckers van seymour duncan kopen van het type pearly gates. IS dat een goede set om op mijn epiphone custom te zetten. Er zitten nu nog de originele op maar die vind ik ongedefinieerd.

Ik kan de set kopen voor 160 euro is dat een goede deal

ik speel over een koch studiotone top met een 2 x 12" kast er onder van Framus met twee celestion vintage 30 speakers er in. Ik speel covers (lowlands/pinkpop repetoire) en eigen werk (heavy rock, maar ook ballads)

Ik hoor graag vna jullie

Gearjunkie
11 september 2006, 22:16
Lijkt me een goed idee, ik geloof dat ZZ top ze ook gebruikt. Zelf heb ik een P.Gates in mijn Strat, maar da's dus niet vergelijkbaar met de Epi.

Prijs lijkt me ok, een nieuw setje zal 200-250 euro kosten gok ik.

Agent_Smith
11 september 2006, 22:36
ik geloof dat ZZ top ze ook gebruikt.

Pearly Gates is 1 der beroemste LPs ter wereld, te weten Billy Gibbons' (ZZtop) LP. PG = dus ZZtop.

renier
12 september 2006, 09:24
pearly gates is niet mijn eerste keuze, maar zeker prima elementen. het gaat natuurlijk om de sound die je wil he? goed klinken zal het vast, de vraag is natuurlijk of het past bij jouw stijl en smaak.

overigens is 160 euro 2e hands obsceen duur. ik zou er geen cent meer dan 100 voor geven.

almarvk
12 september 2006, 09:31
overigens is 160 euro 2e hands obsceen duur. ik zou er geen cent meer dan 100 voor geven.

Heb je helemaal gelijk in. Voor 160,- heb je al een andere SD set te pakken.

RS-Rik
12 september 2006, 09:54
hint ebay hint

duckman
12 september 2006, 10:36
Pearly Gates is 1 der beroemste LPs ter wereld, te weten Billy Gibbons' (ZZtop) LP. PG = dus ZZtop.

Daar zou gibson eens een RI van moeten maken...zucht.:cooler:

ACSlater
12 september 2006, 13:10
Daar zou gibson eens een RI van moeten maken...zucht.:cooler:

Er zijn toch zat Gibson LP Standard sunburst '59 Reissues?

@TS: Op de site van Seymour Duncan kun je samples beluisteren van steeds dezelfde rif over dezelfde amp/gitaar met verschillende elementen. Zo kun je mooi voor jezelf beslissen wat je het best vind klinken. De Seth Lover klinkt het beste maar ik ben voor de Alnico Pro II gegaan. Die klinkt iets meer allround.

nopster
12 september 2006, 13:18
Ik denk dat Warren Haynes ook die pickups zitten heeft.