PDA

View Full Version : 5150 cab achterkant?



Emocide
11 september 2006, 20:40
ik keek eens op de achterkant van mijn cab en zag dit

http://i1.ebayimg.com/01/i/08/4c/c0/6a_1.JPG

wat doet dat bovenste ding ? is dat de line out voor de 5150 ? en meot ik dan alleen een kabeltje kopen om op te kunnen nemen ?

FNaRK
11 september 2006, 20:48
XLR uitgang = gebalanceerd

http://www.vandenhul.com/other/xlr-analog-agL.jpg

Emocide
11 september 2006, 20:53
oh mijn god :P
wat betekent dat ?
is het mogelijk ermee op te nemen op die manier ?
of heeft het een andere functie dan dat? zojah welke ?

j.augustus
12 september 2006, 10:25
need no worry mate.Dat is gewoon een andere ingang .Je gebruikt de jack of een mic cable.

Wel effe teste wele aansluitingen gebruikt worden .wat is gignaal en wat is aarde you know

Dick Wolkendeck
12 september 2006, 10:35
OPGELET:

Dat is een speakeraansluiting! GEEN gebalanceerd signaal. Je ziet drie pinnetjes, je gebruikt er twee van (speakerkabel = + en -). Voordeel is dat je XLR stekker lekker goed vast zit, kan er niet zomaar uitgetrokken worden door dat bevallige roadievolk.


NIET op een recorder op mengtafel aansluiten, tenzij je van vuurwerk en rook houdt.

Kim Wilson
12 september 2006, 10:37
Nou, dat zal wel wat meevallen. Er gebeurt dan hoogstwaarschijnlijk niks, want je speaker geeft geen signaal. Totdat je de cab via een andere aansluiting op je top aansluit. Dan kunnen er idd gekke dingen gebeuren.

Dick Wolkendeck
12 september 2006, 10:44
Nou, dat zal wel wat meevallen. Er gebeurt dan hoogstwaarschijnlijk niks, want je speaker geeft geen signaal. Totdat je de cab via een andere aansluiting op je top aansluit. Dan kunnen er idd gekke dingen gebeuren.

Dat bedoelde ik. Ik nam aan dat Emocide zijn speaker aangesloten heeft op de top en toen dacht: "Hé wat leuk, een line out!"

@Emocide: Opnemen zonder microfoon? op de 5150 top zit een line out, aan de achterkant. Sluit die line out aan op een speaker simulator (bijvoorbeeld een Hughes&Kettner Red Box, een korg Pandora, een Pod, Rocktron Replifex, Roland GX700, etc.) en sluit die weer aan op je recorder.

Wormaap
12 september 2006, 10:49
Enige wat dan weer jammer is aan die line-out, is dat'ie qua volume meegaat met de master, en je er dus niets aan hebt, tenzij je wil besparen op'n mic :/
Je moet dus als je de line-out gebruikt nog steeds een brullende speakerkast of'n dummy-load hebben.
Als je'n speakerkast aansluit, kun je beter met'n mic opnemen, en'n dummy-load heeft vaak zelf'n lineout (toch?)

Kim Wilson
12 september 2006, 10:50
Voor gitaar snap ik een line-out ook niet echt. Het heeft niet veel zin. Voor bas is het wel weer mooi. Een gitaaramp kun je het best uitversterken met een microfoon.

Wormaap
12 september 2006, 10:52
Mja, op'n gitaar klinkt't gewoon niet, dat merkte ik al met m'n 10W Marshall MG10CD :D

Dick Wolkendeck
12 september 2006, 11:32
(...) Als je'n speakerkast aansluit, kun je beter met'n mic opnemen, en'n dummy-load heeft vaak zelf'n lineout (toch?)

Inderdaad! Ik houdt overigens wel van een combinatie van de twee.

Emocide
12 september 2006, 19:52
pfff...
ik zie echt gene line out op de achterkant ?
heet het anders ofzo ? hoe heet de lineout ?

Wormaap
12 september 2006, 19:56
Preamp-out :)

Emocide
12 september 2006, 20:00
danku ! :rockon: