PDA

View Full Version : Versterker voor in een oefenruimte



elw
11 september 2006, 19:06
Hallo gitaarnet forum!

Heb mij al een tijdje aangemeld op het forum, maar van posten is het nooit echt gekomen. Ik speel al redelijk lang akoestische gitaar en sinds een paar maanden helemaal verslaafd geraakt aan elektrisch gitaar. Sinds een tijdje speel ik nu in een band en was van plan om maar een extra versterker aan te schaffen zodat ik deze daar gewoon kan laten staan zodat ik gewoon op de fiets met mijn gitaar op mijn rug daar naartoe kan.

Ik ben op zoek naar een goedkope versterker(transistor bak is goed genoeg) met genoeg watt om te kunnen oefenen. Gewoon een oude 2e hands versterker die goed genoeg is om te oefenen. Mijn verstand over versterkers is redelijk beperkt dus ik vroeg mij af of jullie tips voor mij hebben waar ik naar moet uitkijken tussen die enorme lijst van versterkers die op marktplaats dagelijk wordt geplaatst :)

elw

caliban
11 september 2006, 19:47
Als je een transistoramp wil zou ik kijken voor een hybrideamp eigenlijk. Die amps hebben meestal een buis in voorversterking. Ik ken niet zo veel van hybrideversterkers maar ik heb zelf ooit een oude valvestate van marshall gehad en dat vind ik voor die klasse van versterkers iets heel leuk.

Brammibal
12 september 2006, 00:12
Welek stijl speel je ?
Ik heb een Crate gt-80 die je tweedehands wel voor 150 euro kan kopen (niet van mij!). Hij is schakelbaar tussen transistor en buizen en heeft echt bakken gain, maar kan ook subtieler ingesteld worden uiteraard. Hij heeft 2 kanalen, Rythm en Lead, die natuurlijk met footswitch geschakelt kunnen worden. De versterker heeft echt een eigen karakter, en is neit geschikt om een preciese sound na te maken. Hij heeft gewoon een eigen sound (op een positieve manier).
Als je meer informatie wil zou ik is kijken op harmony-central.com.

elw
12 september 2006, 09:44
Ik speel op een Strat, we spelen eigenlijk van alles wat.. Dus moet en clean en met flinke gain fatsoenlijk klinken.

almarvk
12 september 2006, 09:56
Kijk idd naar een hybride. Bijvoorbeeld een Line6 SpiderII, Vox Valvetronix, Marshall Valvestate.

Als je voor een transitor gaat heb je met 50 watt genoeg. Minder zou ik echter niet doen.

Brammibal
12 september 2006, 18:10
Ik speel op een Strat, we spelen eigenlijk van alles wat.. Dus moet en clean en met flinke gain fatsoenlijk klinken.
DeCrate kan het! http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/gitaar_en_basversterkers/43280101.html?return=eJwlikEKwyAQAP8SMEfNGnpZkdL8R FKpoo2LLjRt6d9ryGmGYRwCfiNOpiFowKF5V9dgAjOhUqmQ3%2 BTT1cSUneMmt6zORVKg654tjPdmuYj5BmJeMnf5RDp073rwfTK 9Otfq2At90dOjn0tpsUc9koXB%2FP6O%2BivQ&df=1&fta=

elw
12 september 2006, 18:32
Bedankt voor de reacties! Die versterker is wat te ver weg voor mij Brammibal, maar toch bedankt. Ik zal vanaf nu uitkijken naar de versterkers die jullie hebben opgenoemd.

Baker
12 september 2006, 18:51
Haha,

Amp voor in de oefenruimte.
Is weer eens wat anders dan: "Wat is een goede oefenamp voor thuis"

Maar ga gewoon voor een valvestate of iets dergelijks. Er staan er zat te koop.

paulusdeBKB
13 september 2006, 10:22
En als je een tweedehands Fender eighty-five of Deluxe 85 tegenkomt voor niet te veel geld dan kan je die ook met een gerust hart proberen.

Michael Amott
13 september 2006, 10:46
Ik heb nog een spider 2 staan.. met shortboard.. laat me even weten of je intresse hebt.

elw
13 september 2006, 15:25
Ik zie net een 80 watt fender eighty-five staan op marktplaats heel dicht bij waar ik woon. Die zal ik binnenkort wel even gaan uit proberen. Wat is ongeveer een goede deal voor dat ding?

Michael Amott, ik weet niet waar je ongeveer woont?

caliban
13 september 2006, 23:16
Je moet eens kijken op offstageforum
Daar verkoopt iemand een oude valvestate (ik denk gewoon bij te koop)
forum.offstage.be

Michael Amott
14 september 2006, 15:02
Ik woon in arnhem maar der is natuurlijk altijd een mouw aan te passen :)

frekie
14 september 2006, 23:09
http://members.home.nl/fmunniksma/temp/Sessionnette.jpg

Sessionette 75, net gescoord van marktplaats, 90 euri :)
FF open gemaakt, dikke ringkern trafo, dikke Celestion G12-80 speaker, Accutronics reverb, keurige printjes op een dikke plaat staal. Lichtgewicht, compact en HARD. Ruist wel een beetje. Zorg wel dat je de footswitch erbij krijgt want er zit een DIN aansluiting op. De dopjes van de potmeter knopjes missen er vaak af, van deze ook. Morgen eens kijken of er ook kippenkop knoppen op passen :chicken: