PDA

View Full Version : versterker



stijndc
11 september 2006, 17:45
kan met met een roland cube 30 in een oefenruimte (met een band) spelen, geen optredens of zo.

Rormo
11 september 2006, 18:13
ik betwijfel het. Denk niet dat je boven de drum uit komt.

Squier4ever
11 september 2006, 20:54
het gaat wel hoor, alleen moet je drummer dan niet al te hard meppen, je kunt beter al een cube 60 hebben, die heeft net wat meer vermogen.

Rormo
11 september 2006, 22:20
mijn ervaring is dat drummers nu eenmaal zo hard meppen als dat ze meppen. Over het algemeen kunnen ze zich niet inhouden of zachter slaan dan gebruikelijk. Is in wat ruigere nummers ook niet goed. Hangt dus af van je genre.

sinneD
11 september 2006, 22:33
gitaar is in het algemeen wat duidelijker aanwezig dan bas, en ik kwam met een Basscube 30 ook goed door de mix heen (zelfs met een 1 malig optreden wat ik nooit meer doe met de basscube, die's nu voor thuisgebruik en repetitiegebruik)

Brammibal
12 september 2006, 00:01
Ik denk wel dat het kan, een vriend van mij hgeeft er een, en opzich kan het wel. Ik vind die Cube wel steeds minder klinken op hogere volumes.

paulusdeBKB
12 september 2006, 00:07
Bij een gelijkblijvende speakerconfiguratie heb je 10 keer zo veel versterkervermogen nodig om maar 2x zo hard te klinken. 5 Watt is dus half zo hard als 50 watt, 10 Watt half zo hard als 100 Watt. Het verschil tussen 30 Watt en 60 Watt is dus niet zo groot.

Brammibal
12 september 2006, 00:14
Ja, maar de toon gaat bij meer wattage toch ook minder naar de knoppen op hoge volumes ?

paulusdeBKB
12 september 2006, 08:55
Da's in ieder geval wel de bedoeling, Ik weet niet welke speakers er in de cube 30 en 60 respectievelijk hangen, maar als de 60 Watt een efficientere speaker heeft dan gaat hij wel degelijk harder natuurlijk. Mijn verhaaltje hierboven was vooral bedoeld om aan te geven dat wattage niet zo veel zegt.

In mijn middelbare schooltijd (lang geleden) baste ik in een bandje waarvan de gitarist over een Fender 85 transistorbakje speelde. Dat ging in ieder geval ruim hard genoeg... Met een Cube 30 zou het dan ook wel moeten kunnen maar je zit dan wel op het randje.

Overigens heb ik een MicroCube en die wordt clean ook al heel snel flubberig in het laag. Maarja, die is 2 watt ofzo?