PDA

View Full Version : Badcat, Budda of Bogner



a.c.
11 september 2006, 14:03
Als jullie mochten kiezen voor een blues amp:
Een badcat, een Budda superdrive 30 of een Bogner Shiva?
Het zijn allemaal tops.
Ik kom er niet uit, al neig ik naar de Budda.

almarvk
11 september 2006, 14:07
Ik zou verder kijken dan alleen bij de B

Kim Wilson
11 september 2006, 14:08
Als ik moest kiezen voor een echte blues amp, werd het een combo...

Tristan
11 september 2006, 14:10
Wat betreft Blues amps zou ik voor oude Fender Tweed of Blonde/Brown amps gaan, of voor een goede Marshall JTM45...
Voor Blues vind ik die Vox achtige dingen (zoals Bad Cat) niet echt geweldig en een channel switcher (zoals Budda en Bogner) al helemaal niet, dus eigenlijk zou ik geen van die amps kiezen voor Blues, alhoewel ik de Bad Cat wel onbetwist de beste amp van de drie vind...

a.c.
11 september 2006, 14:19
wat voor fender amps specifiek? ik wil wat minder te sjouwen hebben en bedrijfszekerheid om zo maar te zeggen.
Een dikke cleane strat toon met een randje en af en toe voluit scheuren.

Ik zou zelf geen fender weten die dit kan.......

cosmos
11 september 2006, 14:47
Voor Blues vind ik die Vox achtige dingen (zoals Bad Cat) niet echt geweldig en een channel switcher (zoals Budda en Bogner) al helemaal niet, dus eigenlijk zou ik geen van die amps kiezen voor Blues

Hey Tristan,
Ik als Shiva-eigenaar kan het natuurlijk niet laten:

waarom zou een channel switcher niet goed zijn voor blues?

Tristan
11 september 2006, 14:58
Hey Tristan,
Ik als Shiva-eigenaar kan het natuurlijk niet laten:

waarom zou een channel switcher niet goed zijn voor blues?

Die hebben veel minder dynamiek en blinken niet uit in de clean met een randje en crunch achtige sounds die je juist voor Blues nodig hebt...

De Shiva is een prima amp, vooral het cleane kanaal vind ik erg goed klinken, maar daar haal je dus bijna geen crunch uit en het crunch kanaal klinkt gewoon te gecompressed en te gruizig om er een mooi Blues geluid uit halen...

Het is geen kwestie van wat wel of niet kan, het is een kwestie van wat het beste is voor het doel waarvoor je het gebruikt...
Een Shiva kan het ook wel, maar gewoon niet zo goed als een goede eenkanaalsamp het kan...

Tristan
11 september 2006, 15:09
wat voor fender amps specifiek? ik wil wat minder te sjouwen hebben en bedrijfszekerheid om zo maar te zeggen.
Een dikke cleane strat toon met een randje en af en toe voluit scheuren.

Ik zou zelf geen fender weten die dit kan.......

Dus je zoekt ook meer Rock achtige sounds?
In dat geval zou ik ook eens naar deze amps kijken:
Hiwatt: Custom 20
Marshall: 2061x top, 1974x combo, goede JTM45 (ook clones)
Orange: AD50 Custom top, Retro 50 top, Tiny Terror top

Fender (achtige) amps:
vintage Fender: Tweed of Blonde/Brown amps
CMW amps: Texverb, Texas Blues (ook voor reissue Fender amp mods)
Fender Custom Shop: '57 Twin Amp, '64 Vibroverb Custom

jacky
11 september 2006, 15:14
Is dus ook nog afhankelijk van welke stijl "blues" je wilt spelen.

Geef eens aan welke kant je op wilt als je nl clapton blues muziek vind kan het bv ook met een soldano of een tweed of een marshall of een of een of een.

a.c.
11 september 2006, 15:24
Het grote probleem is dat ik het volgende nodig heb in een set:
1-jazzy cleane dikke noten met een hollowbody met Dearmond 2K's, soms daarbij een dik randje waarbij nog wel jazz comping blijft klinken.
2-shuga-shugga shuffle zoals SRV/red devils met een strat.
3-overdadige joe bonamassa volle scheur voor "met de ballen uit de broek" solo's en gitaarvolume control van de hoeveelheid gain.
4-rockabilly met slapback en gretsch.

Ik weet dat het veel is in een amp, een channel switcher lijkt me dus wel handig. Ik gebruik als effecten een MI audio blue boy de luxe, een leslie pedaaltje en een delay.

In het verleden ook wel een hoop fenders gehad, maar die slikken over het algemeen niet zo goed pedalen.

Ik heb gemerkt dat er met een closed back 2x12 (koch) kast de meeste geluidsdruk en laagweergave te behalen is. Combo's zie ik niet echt meer zitten. Ik heb al een Laney VC15 combootje als backup.

jacky
11 september 2006, 15:31
Zit toch aan een super reverb te denken mischien moet je dan even twee speakertjes wisselen om ook het scheur territorium te kunnen bestrijken.

Heb zelf ook een superreverb gehad en in combinatie met die blue box van MI gaat het prima heb ook goede resultaten met een fulltone 2 op de superreverb


Drie van de vier geluiden heeft deze amp standaard aan boord de scheur moet je even tweaken met een pedaal

Let op wel even een oudje scoren een bf is top maar een sf kan ook lekker zijn wel tot 45W niet de 70W versies die blijven wat lang clean

Doe Jaap Hog de groeten van me

DREAMMACHINE
11 september 2006, 15:37
ben zelf gebruiker van de shiva in combinatie met een closed back bogner oversized cab ( 2xv30), en moet zeggen dat ik er idd een veelzijdige blues set aan heb welke goed kan omgaan met clean jazzwerk, goed pedalen pakt ( op beide kanalen) en ook nog eens een heerlijke scheur á joe bonamassa / kenny wayne shepherd.....al met al voor mij bluesheaven, maar het is idd vooral voor srv werk het net niet helemaal, maar dat is met de juiste od pedalen ook prima op te lossen.

a.c.
11 september 2006, 15:48
Het grote probleem van cleane fenders die een randje moeten krijgen, is voor mij het volume. Het moet al snel vrij hard voor een cool geluid.
De ene keer spelen we in een kroegje waar de eigenaar al zit te zeuren dat het drumstel zachter moet en de andere keer sta je buiten en kan je wel blazen....
Waarschijnlijk heb ik dat probleem met een super reverb ook. Ik zal de zang/harp hog de groeten doen.

jacky
11 september 2006, 16:01
Dat is waar de sweet spot is soms te hard.

Onze gitarist heeft een koch multitone met aangepast cabinet een classic lead en een vintage 30 dat in combinatie met wat pedalen brengt je een end op weg

Clean heeft wel iets fender achtigs (ik zeg niet dat het op fender lijkt he) en crunch en lead zijn puik mede door de speakers want de stock jensens waren voor de blues niet echt toppie.

Tristan
11 september 2006, 16:10
Als volume een probleem is wat betreft Fender amps, dan zou ik naar een Deluxe of een Princeton kijken, die hebben niet zo'n hoog wattage...
Oude Fender Tweed amps zou ook kunnen, maar die zijn volgens mij wel erg duur...

Zou het voor jou een probleem zijn om met een twee amp setup te werken?
Dan zou ik een Fender voor je cleane en clean met een randje sounds gebruiken en bijvoorbeeld een Marshall, Hiwatt of Orange voor de lead sounds...

De door mij genoemde Marshall, Hiwatt en Orange amps zou ik overwegen voor een single amp setup...
Die klinken meestal ook wel lekker clean met je volume knop teruggedraaid, je crunch sound is dan je volumeknop helemaal open en dan kan je een boost/overdrive pedaal gebruiken voor je lead sounds...
Matchless of Bad Cat zou misschien ook nog wel kunnen, dat zijn erg mooie amps...
Op welke Bad Cat had je je oor eigenlijk laten vallen?

dunnoaname
11 september 2006, 16:20
Heb gister bij een jamsessie op een bandmaster uit 67 gespeeld, lijkt me heel uitstekend voor alles wat jij wil. Voor de hevigere scheur misschien een pedaaltje erbij. Ook nog ff op een bassman gespeeld, die was veel helderder en meer 'in your face' dan de bandmaster. Ik speel zelf op een DeArmond gitaar waar dus ook DeArmond pups in zitten, en daar werkt vooral de bandmaster echt lekker mee. Alleen de vibrato vond ik bestwel k*t, maar daar moet je tijd voor nemen om die in te stellen denk ik, en dat is iets wat je op een jam niet echt hebt. Ik heb zelf een H&K combo, de 20th anniversary edition tube, die is ook wel lekker maar het scheur kanaal is vrij modern kwa klank, dus dat is iets wat je niet zoekt denk ik. Kijk vooral ook niet de minder voordehandliggende merken over het hoofd, daarme ben je soms net zo goed of beter af dan met de standaard merken, en je betaalt minder voor de naam. Ik hoop dat je wat eraan hebt.

ieme
11 september 2006, 17:57
bogner metropolis

Mitch
11 september 2006, 18:49
Tja, vanaf clean tot een randje tot aan dikke solo, met in ieder geval één drive pedaal tot je beschikking dan zit je toch wel gauw aan een channelswitcher te denken, met als nadeel dat de meeste channel switchers een droog, weinig dynamisch qua drive, clean kanaal hebben.
Wat dat betreft zit ik eigenlijk nog steeds meer richting mijn eigen signature-spam te kijken (serieus).
Het kan wel vanuit een éénkanaalsamp, ik doe het zelf nu ook zo, maar dna heb je gewoon iets meer pedalen nodig. Boost of drive erbij, dan kun je mooi in stappen van clean met een randje naar heavy leads.

a.c.
11 september 2006, 22:50
Ik lees op harmony central heel enge verhalen over betrouwbaarheid van de Budda's. Iemand daar wel eens wat over gehoord?

Ootsfield
11 september 2006, 23:35
Hey,

als ik jou was en de beschrijving lees die je gaf, van wat je verwacht van een nieuwe amp en wat je ermee wilt doen, moet je zeker een Budda eens proberen!

Een 30 watt top en een 2 x 12 speakerkast klinkt te gek en is prima te vervoeren! Ik speel zelf over een 80 watt Budda superdrive en een 2 x 12 kast en dit is echt helemaal te gek! (Ik wil zelf ook nog graag een 30 watt top, maar goed dat is voor ooit!)
Super vette toon, ook clean!

Maar goed, geluid is toch iets heel persoonlijks en je moet het zelf gaan proberen en wat met elkaar vergelijken, maar probeer zeker eens een Budda uit!

(laat nog een weten wat het is geworden?)

Metoshade
12 september 2006, 02:11
Vergeet ook de Brunetti CustomWorks Wizard niet!! Heeft echt een bijzonder goede blues sound, klinkt supervet. Ik heb al een tijdje naar tevredenheid een EL34 Shiva, maar dat is denk ik niet wat je zoekt, tenzij je met pedalen in de weer gaat. Die Wizard ligt denk ik meer in je straatje.

LordRiffenstein
12 september 2006, 07:45
Behalve wat er al genoemd is, moet je zeker de Heritage Colonial een keertje checken, is te testen bij VD Haar, super Fender clean en Plexi overdrive http://www.heritageamplifiers.com/colonial.html

DREAMMACHINE
12 september 2006, 08:01
beste is gewoon om lekker naar de betere dealers te fietsen en daar uitgebreid te testen, zeker vdHaard niet overslaan....en voor de budda versterkers maxguitars in den haag, have fun!

Dude
12 september 2006, 20:04
KuchekucheKOCH-MULTITONEkuchekuche,,,,....



serieus, alleen het cleane kanaal doet al wat je wil, van clean naar clean met randje naar lekkere crunch... en dan heb je nog 2 kanalen over :cooler:

a.c.
12 september 2006, 20:38
kuche kuche koch al wel eens gehad maar dat was de twintone. Ik vond de multitone iets te kil klinken.

jacky
13 september 2006, 21:43
Ze staan stock veels te koud gebiasd daar gaat geen een amp lekker van klinken

Tristan
13 september 2006, 22:43
Kom op zeg, een Koch aanraden als Blues amp, dan zit er ergens wel een steekje los hoor, misschien wel bij de Koch... :D

Ik kan zowiezo echt niet begrijpen dat jullie channel switchers in overweging nemen voor Blues sounds, ik heb nog nooit een channel switcher gehoord met dezelfde ballen, dynamiek en klank als een "klassieke" non channel switching amp en ik heb echt van bijna alle merken een aantal versterkers geprobeerd, ook van de merken die jullie noemen...
Voor Blues en Classic Rock crunch en lead sounds zijn dat karakter, die ballen en die dynamiek het allerbelangrijkste wat er is in mijn opinie...

Squier4ever
13 september 2006, 22:43
dat is met bijna elke amp zo, gewoon lekker opstoken die bias, wel iets minder voor je buizen btw

a.c.
14 september 2006, 06:56
Nou ben ik gisteren even naar Ijsselstein geweest en in de speeltuin van Haar een aantal dingen gehoord. Met name de Valvetech was indrukwekkend; een groot geluid en zo'n beetje wat ik zoek. Het clean was beter dan van de Budda, dus nog maar eens de Budda gaan proberen en dan beslissen wat te doen....

DREAMMACHINE
14 september 2006, 09:13
super, bijna niemand hier die je de valvetech aanraadde....en ja, toch door zelf te gaan luisteren hier (bijna) op uit gekomen!

Zo zie je maar weer, zelf luisteren is DE manier. Hoeveel er ook gelult wordt op fora, je eigen oren zijn toch het beste referentiekader voor wat je wil!

Tristan
14 september 2006, 10:22
@aramstroop:
Welke amps heb je geprobeerd?
Welke Valvetech heb je het nu over, de VAC of de Hayseed?

a.c.
14 september 2006, 16:23
pffff.
Gisteren geprobeerd op mijn oude Haar strat met nieuwe fantastische fender 54 pickups:
-Brunetti: wizzard en mercury ofzo: klonk wel goed maar voor mij iets te "mean". Meer iets voor de humbucker vrienden.
-Valvetech Hayseed:vet en romig
-Valvetech ?????? (22 watt top): nog vetter en romiger met reverb, deze wordt het.
-Fuchs topje (iets met kaarten): ook vet, maar te weinig ballen/headroom
de Fuchs OD30 durfde ik niet te proberen voor mijn protomonnee. Dit geldt ook voor de bad cats, die zijn gewoon heel duur en heel goed.
-Marble nieuwe top: viel enorm tegen, clean zonder kracht en scheur iets te Boogie. In een grotere band zal het wel goed zijn door de strakheid.

Gezien de helft van de prijs van de valvetech in vergelijking met de Budda en het feit dat het clean beter is en hij point to point is en dat budda's vrij onbetrouwbaar blijken, wordt het dus toch de Valvetech??????? (ik weet verd*** het type niet.

Ik zal eens uitvinden hoe ik clipjes kan plaatsen.

BLOK182
14 september 2006, 16:35
Hier nog een Budda-gebruiker. Heb de Superdrive 30 top, bevalt prima, al neig ik qua sound vooral naar rock ipv blues. Toch kan ik zeker met het clean uit de voeten, prima voor een channelswitcher. Vroeg me alleen af hoe je erop kwam dat Budda nogal onbetrouwbaar waren? Mijn Budda is een tijdje terug in brand gevlogen omdat het PA-bedrijf een rek parren erachter tegen had gezet, behuizing afgefikt maar chassis en alles compleet onbeschadigd, prima amp:-)

Mitch
14 september 2006, 16:40
Die 22 watt is volgens mij de VAC. Veel plezier ermee !

Tristan
14 september 2006, 16:58
pffff.
Gisteren geprobeerd op mijn oude Haar strat met nieuwe fantastische fender 54 pickups:
-Brunetti: wizzard en mercury ofzo: klonk wel goed maar voor mij iets te "mean". Meer iets voor de humbucker vrienden.
-Valvetech Hayseed:vet en romig
-Valvetech ?????? (22 watt top): nog vetter en romiger met reverb, deze wordt het.
-Fuchs topje (iets met kaarten): ook vet, maar te weinig ballen/headroom
de Fuchs OD30 durfde ik niet te proberen voor mijn protomonnee. Dit geldt ook voor de bad cats, die zijn gewoon heel duur en heel goed.
-Marble nieuwe top: viel enorm tegen, clean zonder kracht en scheur iets te Boogie. In een grotere band zal het wel goed zijn door de strakheid.

Gezien de helft van de prijs van de valvetech in vergelijking met de Budda en het feit dat het clean beter is en hij point to point is en dat budda's vrij onbetrouwbaar blijken, wordt het dus toch de Valvetech??????? (ik weet verd*** het type niet.

Ik zal eens uitvinden hoe ik clipjes kan plaatsen.

Gaaf, je hebt ook Custom '54's in je Strat gezet, die dingen zijn vet...
Wat voor pickups zaten er eerst in, Suhrs?

De Bad Cat Black Cat is vergelijkbaar met de Valvetech Hayseed, alleen dan nog een stuk beter i.m.o, maar de Valvetech vind ik daarna op dit moment wel de lekkerste amp die Erik op dit moment heeft staan en wat betreft prijs/kwaliteit is het natuurlijk helemaal een steal...
Die amp heeft gewoon de Mojo die een hoop andere amps voor mijn gevoel missen...

De Valvetech VAC vond ik persoonlijk niet zo lekker, een beetje te stug en er was niet echt een lekkere crunch uit te halen, lijkt van karakter heel erg op de FTR37 van Divided By 13, alleen vind ik de Valvetech beter, want de Divided By 13 is nog stugger en er zit nog minder crunch in...

Fuchs vind ik persoonlijk helemaal niks, weinig ballen, die Overdrive Supreme serie vind ik niks en die single channel amps van hun ook niet...

De Marble top die je hebt geprobeerd is de channel switcher, dat is wel een ander ding dan de tweed amps van Arie Jan Folkerts (alhoewel ik daar zelf ook geen fan van ben)...

Wat betreft prijs/kwaliteit is de Valvetech inderdaad een steal... :)

EDIT:
Wel gek trouwens dat je die Brunetti Custom Works amps te "mean" vond, ik vind die juist nog een beetje ballen missen...
Erg goed voor een channel switcher, maar het geluid blijft toch nog een beetje te veel in de kast hangen en zeurderig klinken i.m.o...
Bij een goede Blues sound kan je zo'n karakter naar mijn idee al helemaal niet gebruiken...

zjanke
14 september 2006, 20:19
Vanmiddag bij jukebox in Boekel wat getest omdat ik over een paar maanden een andere versterker wil gaan kopen. Ik wilde een JTM45 en heb die dus ook getest en dat was wel aardig. Bogner Metropolis was erg goed, Koch studiotone en Brunetti Maranello (maar bij beide alleen het cleane kanaal) waren ook lekker. Vox AC30CC vond ik helemaal niks, ontzettend vlak geluid, evenals een Soldano (weet het type niet eens meer, echt niet mijn ding)
Rivera Pubster is ook terecht gekomen in het rijtje "nog eens uitgebreid proberen"
maar met kop en schouders boven alles uit, met vlag en wimpel de beste in de test: een tweedehands 2061 met een 2x12 Marshall met G12H30's.

1750 euro's voor de set, ik krijg pas centjes voor een nieuwe amp in december maar dan zal dit setje wel verkocht zijn...:nervous:

Tristan
15 september 2006, 01:00
Zie je wel, ik zei het al, als je een goede treft dan zijn die Marshall 2061x'en waanzinnig!
Weer een believer erbij!!!

Oh man, ik kan de verleiding echt niet weerstaan om die occasion 2061x bij Jukebox even te testen, ik denk dat ik ze morgen maar even bel...

Vergeef me, Zjanke, het is gewoon te sterk... :(

P.S.
Het is toch geen grap?
Als het een grap is dan is het wel meesterlijk en ben ik er reusachtig ingestonken... :D

Axelll
15 september 2006, 07:56
Tristan, don't mess with an other man's GAS!

Tristan
15 september 2006, 09:08
Another man's GAS is mine too, especially if my GAS for this amp in general was first... :angry:

zjanke
15 september 2006, 09:34
Nee, Geen geintje.


Ze verwachten zelf ook dat ie niet lang zal staan, dus je zult snel moeten zijn. (en hij ziet er ook nog fantastisch uit, geen gebruikssporen kunnen ontdekken!)

Solidkick
15 september 2006, 09:53
especially if my GAS for this amp in general was first... :angry:

Ouch, that's almost pathetic....

Tristan
15 september 2006, 10:33
Inderdaad, sinds die Matchless Phoenix door mezelf door mijn eigen neus geboord is ben ik echt pathetisch op zoek naar een versterker... :seriousf:

@Zjanke:
Je wou de 2061x toch pas in December gaan halen?
Dan zou hij er toch niet meer staan lijkt me, al zou ik hem niet meenemen dan zou een ander dat nog wel doen...

zjanke
15 september 2006, 11:36
@Zjanke:
Je wou de 2061x toch pas in December gaan halen?
Dan zou hij er toch niet meer staan lijkt me, al zou ik hem niet meenemen dan zou een ander dat nog wel doen...

Helaas, helaas.... maar als jij nou mijn TSL koopt dan kan ik wellicht nog wel iets regelen :seriousf:

Tristan
15 september 2006, 12:09
Helaas, helaas, want die TSL kan naar mijn mening echt niet tippen aan die 2061x... :confused:

zjanke
15 september 2006, 13:10
:nervous: echt niet?

Tristan
15 september 2006, 23:40
Voor mij in ieder geval niet, echt niet... :D
Sorry... :nervous:

a.c.
16 september 2006, 23:26
vandaag, mijn valvtech VAC top gehaald en meteen meegenomen naar een gig buiten. Al mijn pedalen thuisgelaten; alleen een strat en de amp: Het klinkt fantastisch, ook de scheurgeluiden. Het clean is zo dik dat je er ook mee kan soleren.

DREAMMACHINE
16 september 2006, 23:58
nice!....en soleren over een dik clean kanaal is hemels idd!...

Tristan
17 september 2006, 00:35
@Zjanke:
Ik ben vandaag bij Jukebox geweest en heb de 2061x geprobeerd...
Ik heb haar gekocht, het spijt me echt enorm... :(
Ik ben er wel heel erg blij mee... :)

De prijs was trouwens 1850 euro voor de set, dus echt een fantastische deal was het niet voor een occasion, maar ze klonk zo goed dat ik haar toch maar meegenomen heb...
Ze klonk even goed als de 2061x die ik bij Music Store in Koln heb geprobeerd en waar ik zo ontzettend verliefd op was geworden, helaas had ik toen geen geld, maar nu is alles toch nog op haar pootjes terechtgekomen...
Ik denk dat dat voor jou ook wel zal gebeuren Zjanke, ik hoop het tenminste... :satisfie:

Nogmaals mijn excuses...

Mr.Bluesbreaker
17 september 2006, 01:38
He tof Aramstoop, welkom bij de Valvetech club:D
Het leuke aan de amp is dat je geluiden blijft ontdekken, ondanks het "geringe" aantal knoppies. Probeer ook eens de 12Ax7/12At7 switch op de achterkant, en probeer eens welke gitaar het lekkerste matcht met de 4 inputs.
Tip: ultieme Les Paul sologeluid laatst ontdekt op mijn VAC 22 watts combo: TS-808 over het clean kanaal met heel weinig reverb, halselement. Klassieke standje op de 808 drive op 1, volume op 9. Clean net op het randje afgesteld. Echt een sustain van een week!
Wat voor cab gebruik je eronder?

zjanke
17 september 2006, 08:31
@Zjanke:
Ik ben vandaag bij Jukebox geweest en heb de 2061x geprobeerd...
Ik heb haar gekocht, het spijt me echt enorm... :(
Ik ben er wel heel erg blij mee... :)


Je hoeft jezelf niet te verontschuldigen, gefeliciteerd met je prima keus!

Ik wist dat dit een van je opties was en heb daarom ook maar even gemeld dat er een stond.
Ik vind "mijn" versterker nog wel en heb nog een paar maanden om uit te zoeken of er nog meer lekkers is naast een 2061. Ik ben nu aan het bekijken of een Matchless HC30 (ceriatone kit) laten bouwen een goede optie is. Ik heb zelf nog niet gespeeld op een Matchless, maar de verhalen zijn lovend, nu nog gebruikers van een clone vinden voor reviews...

Wordt vervolgd :)

a.c.
17 september 2006, 09:45
Ik heb nu nog mijn koch TS212 die veel druk heeft, maar ben op het moment een open back 1x12 aan het bouwen waar een celestion V30 (maar dan echt 30Watt) in komt met een beamblocker. Bij Haar heb ik er ook een Bogner 4x12 op aangesloten, maar dat was iets te strak.
Combo en top klinken verder hetzelfde, dus beide met veel mojo.

Tristan
17 september 2006, 11:16
Je hoeft jezelf niet te verontschuldigen, gefeliciteerd met je prima keus!

Ik wist dat dit een van je opties was en heb daarom ook maar even gemeld dat er een stond.
Ik vind "mijn" versterker nog wel en heb nog een paar maanden om uit te zoeken of er nog meer lekkers is naast een 2061. Ik ben nu aan het bekijken of een Matchless HC30 (ceriatone kit) laten bouwen een goede optie is. Ik heb zelf nog niet gespeeld op een Matchless, maar de verhalen zijn lovend, nu nog gebruikers van een clone vinden voor reviews...

Wordt vervolgd :)

Ik ben je wel een bedankje verschuldigd dan... :)
Dank je wel! :)
Tsja, ik vond het wel een beetje rot, maar zo'n amp kan je gewoon niet laten staan...

Matchless is een hele goede keus denk ik...
Er zijn wat betreft toon en directheid van de amps die ik tot nu toe gehoord heb maar een aantal amps die zich naar mijn mening kunnen meten met de Marshall 2061x:
Bad Cat Black Cat
Hiwatt Custom 50, Custom 20
Matchless Lightning, HC30, Phoenix

De Bad Cat Black Cat is iets smoother dan de Marshall 2061x en de door mij genoemde Matchless amps, maar die vond ik op het tweede kanaal minder goed werken met mijn ES335, het eerste kanaal van de Bad Cat is wel echt waanzinnig, heel open, super mooi clean en mooie crunch...

Hiwatt vind ik net iets minder, het scheelt niet veel, maar heeft ietsiepietsie minder toon...
De Custom 50 is behoorlijk stug en blijft heel lang clean...
De Custom 20 vind ik mooier dan de Custom 50, klinkt warmer en cruncht beter, alleen vind ik het hoog en het laag van de Marshall dan weer lekkerder, er zit gewoon nog meer toon in...

Matchless amps zijn wat betreft toon en directheid absoluut gelijk aan de Marshall, ze zijn ook nog een stukje veelzijdiger omdat het eerste kanaal een Vox achtige voicing is en het tweede kanaal een beetje een Marshall voicing, waanzinnige amps...
Ik heb vrijwel alles bij Erik getest, maar toen ik de Matchless en Bad Cat amps aansloot bliezen die alle voorgaande amps compleet weg...
Waarschijnlijk wordt een van de twee mijn volgende amp...

Andere amps die misschien nog interessant zijn:
Fender '57 Twin Amp, '64 Vibroverb Custom
Orange AD50 Custom, Retro 50, Tiny Terror

Volgens mij heb ik trouwens ergens wel iemand gezien die zo'n Ceriatone HC30 clone heeft, misschien op The Gear Page ofzo, ik zou daar even kijken...

Tristan
17 september 2006, 11:20
Ik heb nu nog mijn koch TS212 die veel druk heeft, maar ben op het moment een open back 1x12 aan het bouwen waar een celestion V30 (maar dan echt 30Watt) in komt met een beamblocker. Bij Haar heb ik er ook een Bogner 4x12 op aangesloten, maar dat was iets te strak.
Combo en top klinken verder hetzelfde, dus beide met veel mojo.

Hee man, gefeliciteerd met je amp!
Het zijn echt onwijs goede amps en al helemaal voor die prijs...
Ik denk dat je het achterpaneel van de amp nog vaak gaat zien... :)

Even een tip, heb je die Bogner 1x12 cube al eens gehoord?
Zo niet, dan zou ik die echt checken, dat is de beste 1x12 die ik ooit gehoord heb, Michael en ik vonden hem beter klinken dan de Bogner 4x12, dus dat zegt wel wat...
Meer hout en zingender in het hoog en minder overdreven laag...
Als je hem nog niet geprobeerd hebt zou ik hem echt even proberen i.c.m. je VAC...

jacky
17 september 2006, 11:52
Kijk dat is een vlotte beslisser er zijn mensen die gaan testen en testen en testen en nog een keer testen en weten het dan nog niet ....

Jij hebt in tijd van krap een week je hele probleem opgelost.

Veel plezier met je amp en ik hoop dat hij brengt wat je zoekt.

Groetjes Jack