PDA

View Full Version : Jacques Stotzem workshop



chris c
11 september 2006, 11:27
Deze zomer voor de tweede maal naar een 5-daagse workshop met Jacques Stotzem geweest - een feest voor de fingerstyle gitarist ! Voor wie hem niet kent : Jacques Stotzem is bij ons nog niet zo bekend, maar behoort wat mij betreft al jaren tot de wereldtop van de fingerstyle gitaar. Hij heeft het internationaal al zover geschopt dat Martin onlangs een Jacques Stotzem Signature model heeft uitgebracht. Ondanks alles blijft hij "gewoon" en met zijn gevoel voor humor is zo'n workshop een plezier. Hij heeft ook een grondige kennis van harmonie en compositieleer, waardoor je er meer leert dan vingerzettingen alleen. Er waren een 15-tal deelnemers, en de sfeer was geweldig (weinig geslapen die week!).
Zie www.stotzem.com

Buzz
11 september 2006, 11:36
Lijkt me geweldig zo'n workshop!
Stotzem is wat mij betreft een ondergewaardeerde gitarist. Hij is echt één van mijn favorieten!!

In welke taal doet hij zijn workshops? Ik heb begrepen dat-ie geen woord Nederlands spreekt.

chris c
11 september 2006, 11:44
Zijn workshops zijn in het Frans, het Duits of het Engels, soms de drie doorheen, afhankelijk van het publiek (er komen vaak Duitsers en soms zelfs Amerikanen). Nederlands spreekt hij inderdaad heel slecht, maar hij begrijpt het wel.
Hier een interview met live muziek op de Vlaamse radio naar aanleiding van zijn laatste cd, een zeldzame combinatie van gitaar en contrabas : http://www.radio1.be/radio1_master/programmas/dgb/r1_dgb_klank/index.html (8ste in de lijst)

gertdm
11 september 2006, 12:26
Stotzem is een van de coryfeen van Acoustic Music Records. Voor zover ik weet staat er ook een interview met hem hier op Gitaarnet....
Het aardige van Stotzem is dat hij alleen in de standaardstemming speelt.
Heeft een aantal mooie composities gemaakt.