PDA

View Full Version : London City LCG-412C Cab



Splinter
11 september 2006, 11:26
Hey,

Ik heb onlangs een nieuwe buizen amp gekocht. Een vintage London City van 100 watt (2e hands). Nu moet ik hier nog een cab bij kopen. Ik zat zelf te denken aan de London City LCG-412C, voor maar €250,- (excl. verzendkosten) heb ik dan een 4x12" kast (http://www.groove-factory.nl/catalog/product_info.php?cPath=30_39_238&products_id=1339). Ik heb al van wat mensen gehoord dat er een lekker geluid uit komt maar ik wil toch nog wat meer meningen horen voordat ik overga tot kopen. Heeft iemand toevallig ervaring met deze cab, het liefste in combinatie met een london city amp.

Thnx!

Splinter
12 september 2006, 00:01
Hmmm is er dan niemand die deze cab ooit heeft getest? Hoeft niet perse icm een london city amp, maar ik wil gewoon even weten of ze een beetje goed zijn. Het gaat hier om een nieuwe cab, geen vintage spul uit de 70ies, dat is alleen de amp.

Rormo
12 september 2006, 13:35
in onze oefenruimte staatn een London city bulldog met bijbehorend cabinet. Speel ik dus elke week over. Tsja wat zal ik zeggen. Het is voor mij net ff een te zwaar geluid. Te veel richting de metal en te ver verwijderd van classic rock. Maar ja, dat kan natuurlijk ook aan de london city versterker liggen (die kans is een stuk groter). Vind het dus moeilijk om wat over het cabinet te zeggen zonder het over de amp te hebben.
Er komt iig een flink volume uit, het ding is degelijk en robuust en ik vind het er wel stijlvol modern uitzien.
voor 750 euro is de bulldog versterker + cabinet geen slechte deal iig. Er zijn niet zo veel buizenstacks voor dat geld (die goed zijn). 250 euro is niet zo veel dus zo'n grote buil kun je je er niet aan vallen. Ga anders een keer naar een winkel waar ze er eentje hebben staan en test het uit. Feedback Rotterdam had er een paar weken terug eentje op vooraad.

guitarnijboer
12 september 2006, 14:48
Het lijkt me inderdaad een goed idee om gewoon zelf het geluid van die luidsprekers te testen. De luidsprekers zijn toch eigenlijk de stem van je sound. Goede speakers maken veel uit qua geluid, versterkers kunnen totaal verschillend klinken op verschillende luidsprekers. Test clean en met scheur.

Misschien iets 2e hands kopen....

Unicron
12 september 2006, 15:04
Ik zou eerder 50/100 euro meer neerleggen voor een goede 4x12" (bijv. JCM1960A/B) met speakers erin die iets meer tot de verbeelding spreken en van een merk waarvan je weet dat men het ook wel weer wil kopen mocht je ooit van die box afwillen...

Als deze LC 4x12 je niet bevalt kun je hem op het huidige overvolle marktplaats oid niet meer kwijt ben ik bang...

Rormo
12 september 2006, 22:52
Nieuw krijg je een 1960A echt niet voor 50 tot 100 euro meer hoor. Dit dingetje is 250 en die 1960 heb je niet voor 350. Maak daar maar het dubbele van. Overigens vind ik de 1960A behoorlijk bagger.

Unicron
13 september 2006, 19:14
nee, niet nieuw, maar moet die box per sé nieuw zijn?

tweededehands krijg je best een 1960 voor 350 als je wat geduld hebt en niet al te hoge esthetische eisen stelt...

mmrizio
13 september 2006, 22:49
nee, niet nieuw, maar moet die box per sé nieuw zijn?

tweededehands krijg je best een 1960 voor 350 als je wat geduld hebt en niet al te hoge esthetische eisen stelt...

Geduld valt ook nog wel mee, ik weet er nog wel eentje te staan. Uiterlijk niet nieuw meer, maar ook niet zo erg dat je niet in de buurt gezien wilt worden.

Maurice

Splinter
14 september 2006, 08:40
Hmmm ik heb zelf ook een London City amp, daar komt een hele mooie clean uit. Zeker niet metal-achtig. De optie om te testen is er niet, want Feedback Eindhoven is de dichtstbijzijnde en die hebben hem niet. Ik moet dus op wat meningen afgaan. Marshall is voor mij net iets te duur. Owja en kwijt kunnen op marktplaats? Er staat op dit moment een vraag naar een LC cab open dus dat zal geen probleem zijn.