PDA

View Full Version : Zoemend geluid uit Vox



Senna
11 september 2006, 07:33
HeyHey

Nog niet een maand geleden denk ik heb ik een Vox Ad100vt gekocht, maar nu als ik de versterker gewoon aanzet, komt er na een minuutje zo een zoemend geluid, percies van zo'n irritante vlieg, maar dan uit de versterker.
Iemand die me kan helpen? Of wat er aan scheelt?

Bedankt !

grtjs

Enterprice
11 september 2006, 12:10
Staat die VOX soms vlak in de buurt van een PC Monitor, TV of TL buizen?

Senna
11 september 2006, 17:08
Ja, zo'n 2 meter van een PC af. Heeft het daarmee temake?

Grtjs

Enterprice
12 september 2006, 08:20
Kan idd storing opleveren, maar twee meter valt wel mee, anders gewoon even de Monitor uit schakelen om te kijken of het daar aan ligt.
Misschien een slechte Kabel naar de Vox of een Gitaar met Single Coil Elementen of een ongeaard stopcontact, is moeilijk te zeggen van hieruit.

Senna
14 februari 2007, 10:04
Heyhey,

na een tijdje het geluid niet meer te hebben, is het nu terug, en behoorlijk irritant.

Stopcontacten zijn allemaal geaard, heb zelfs alle stopcontacten in mijn huis uitgeprobeerd en daar piept hij over al, met gitaar zal het wel niets te maken hebben, want het doet het ook als ik mijn kabel niet heb insteken.

Weet het niet meer

Help ?

Thx, groetjes

DeiDRagonas
15 februari 2007, 08:54
Dat ding is een maand oud... Heel simpel dus. Gewoon ff terug naar de winkel ermee!! Na een maand hoort ie niet al te zoemen.

nopster
15 februari 2007, 18:07
Als je veel gain gebruikt krijg je automatisch meer ruis op die versterkers. Je kunt die ruis weg krijgen mits een kleine ingreep. Je moet die "tap" ingedrukt houden en dan met de draaiknop ernaast naar rechts of links draaien tot de ruis weg is.

Het kan natuurlijk nog 1 vd bovenstaande opmerkingen zijn ook...