PDA

View Full Version : MultiFX- en modelerdag!!!



paulusdeBKB
10 september 2006, 23:44
Datum, tijd en locatie zijn eind deze week bekend

Jongens en meisjes,

Met de terugkerende vragen over multiFX en modelers begint mij het gevoel te bekruipen dat we in de vele muziekwinkels van dit land onvoldoende kunnen prutsen met multi-effecten. Daarom stel ik voor om een MultiFX-dag te houden, die geheel in het teken staat van het vergelijken van die veelal onbegrepen en ongeliefde apparaten.

Is de GT-8 nou zo koud en kil? Zal wonderkind Zoom zijn hoge verwachtingen waar kunnen maken? Zal de robuuste TC Electronic G-system vallen voor de charmes van het goedkope Behringersletje? Stoot Digitech de Koning van Line6 van de troon? Kan de oude garde van Rocktron mee in het moderne geweld van Lexicon?

En heel belangrijk: komt er een oplossing voor het slepende conflict tussen pedaaltjes en MultiFX?

Van bovenstaande smaken moet er minstens 1 vertegenwoordiger aanwezig zijn, en FX-gebruikers met uberpedalenboards zijn van harte welkom om te laten horen waarom hun 'best of breed' beter klinkt dan een alles in een bak.

Kom kijken en beleef het ultieme avontuur in een roze waas van 80er jaren processed sounds, satijnen galm en donkerbruine delays![I]

Datum, plaats en tijd nog onbekend... eerst eens kijken of er animo voor is...

LordRiffenstein
11 september 2006, 10:08
En heel belangrijk: komt er een oplossing voor het slepende conflict tussen pedaaltjes en MultiFX?

Die oplossing bestaat en heet monsterrack :cooler:

http://www.lordriffenstein.com/images/Rack.jpg


Kom kijken en beleef het ultieme avontuur in een roze waas van 80er jaren processed sounds, satijnen galm en donkerbruine delays!

Datum, plaats en tijd nog onbekend... eerst eens kijken of er animo voor is...

Jaren 80 sounds, me likey, i kheb dus interesse in deze meeting!

fullorder
11 september 2006, 12:08
Mooie aankondiging Paulus :D
Lijkt wel een affiche van de nieuwste Hollywood-kraker, bravo!

Beloofd een spannend avontuur te worden, ik kan niet wachten om te zien hoe dat afloopt....zullen we een happy end krijgen...?:o:o

SimonS
11 september 2006, 12:56
in mijn bescheidenheid suck ik in gitaarspelen, maar ik heb wel een PodXT-LIve en een V-amp2 ter beschikking, mocht ik zin/tijd/geld/etc hebben om te komen

paulusdeBKB
11 september 2006, 13:08
Zal ik es kijken of het in Utrecht kan bij DB's ofzo? Lekker centraal en goed bereikbaar met de trein, als ze rijden.

speedjo
11 september 2006, 21:31
Hoi, mooi wat ik las over die dag. Maar ik ben maar een beginneling en ik denk dat er met mij heeeeel veel forumleden zijn die door de kreten het bos niet meer zien. Wat is een chorus, delay, leslie, yammy, Wah enz?
Weten jullie of er ergens een site is waar je gewoon voorbeelden van enkele bekende geluiden kan beluisteren en zodoende misschien ook eens kan snappen wat het allemaal doet? Het zou mooi zijn als Gitaarnet.nl hier een plaats voor zou hebben maar ik snap dat dit heel veel werk betekend. Als er meerdere mensen snappen waar het over gaat, zal er misschien nog meer animo voor zijn? Of is dit wel heel simpel gedacht? Ik als beginneling ga volgende week een bak aanschaffen (GT8 of Line6) en wil daarna best wel meewerken om basisgeluiden op te nemen. Als er dan iemand is die er wat zinnigs bij kan zetten aan tekst dan is er al een begin. Als er daarna zo n dag komt als jullie willen dan is denk de jaarbeurs nog te klein voor de liefhebbers. (Hi!) :)

paulusdeBKB
11 september 2006, 23:56
Hoi Speedjo,

Welkom op het forum... De namen in de eerste post zijn merken, geen effecttypes, maar wellicht wist je dat al.

Ik heb ze zo snel niet bij de hand, maar er zijn verschillende sites met soundsamples waarop je kunt horen wat bepaalde effecten doen. Maar om het echt te snappen helpt het enorm om eens een middag in een muziekwinkel door te brengen met een zooi trapkastjes.

Een mooie eerste indruk kun je krijgen op www.bossus.com (http://www.bossus.com) , vervolgens klikken op 'virtual pedalboard'.

ateng
12 september 2006, 09:42
Jaren 80 sounds, me likey, i kheb dus interesse in deze meeting!

Yeah me too! Laat ze maar komen al die Landau/Lukather/Huff sounds.

paulusdeBKB
12 september 2006, 11:03
Ok, houd de eerste post in de gaten voor de lijst met aanmeldingen. Vanmiddag zal ik op zoek gaan naar een geschikte locatie...

FNaRK
12 september 2006, 22:27
Ok, houd de eerste post in de gaten voor de lijst met aanmeldingen. Vanmiddag zal ik op zoek gaan naar een geschikte locatie...

delft ??



:sssh:

armageddon
12 september 2006, 23:36
Delft...de saaiste stad van Zuid-Holland.
Ja, ik woon er ook. Ik heb fnark zelfs gezien....

FNaRK
13 september 2006, 11:49
:???:


saai inderdaad, lekker boeiend ... het gaat om de mensen op de locatie


en waar hebben we elkaar dan gezien ?

armageddon
13 september 2006, 17:43
Ja, weet ik :)

Ik ben overigens die dude die even meegedaan heeft met Calibern :) Komt er opeens een vogel van Roadkilll me even gitaartechnisch ownen natuurlijk :D En je past er natuurlijk veel meer dan zo'n student ;)

Hoe was het optreden 2 sept? (Toch?)

FNaRK
29 september 2006, 11:13
En .....

al ontwikkelingen ?

sugarfish
25 oktober 2006, 12:20
En .....

al ontwikkelingen ?

Lijkt er niet op...........stille dood??

Blauw
26 oktober 2006, 17:45
Best jammer, want ik had de vergelijking met een willekeurige POD best aangewild met mijn ZoomG2.1u :D

OJJVZ
9 november 2006, 16:41
Best jammer, want ik had de vergelijking met een willekeurige POD best aangewild met mijn ZoomG2.1u :D

Is die Zoom gaaf?

Dirk_Hendrik
15 december 2006, 17:58
Bij gebrek aan response maar eens ontstickt.

BeeJee
16 december 2006, 18:37
de nieuwe zoom generatie modellers is prima. Ikzelf heb de g9.2tt. Krijg er heerlijke sounds uit. Het mooie is ook (komt wellicht door de buisjes die erin zitten?) dat het geheel veel meer aanvoelt en reageert als een buizenversterker dan andere modellers waar ik op gespeeld heb.

Azrael
16 december 2006, 19:50
BOSS GT8 of POD XT Live.........
BOSS GT8 of POD XT Live.........
BOSS GT8 of POD XT Live.........
BOSS GT8 of POD XT Live.........
BOSS GT8 of POD XT Live.........
BOSS GT8 of POD XT Live.........



Oftewel.....dilemma....moet ze grondig testen binnenkort. Jammer dat die Boss geen USB heeft. Anders was het echt een no brainer.