PDA

View Full Version : gt-8 of g9.2tt



evertz
10 september 2006, 23:23
Tja, ik ben weer aan het twijfelen gebracht. Vooral Scali zijn mp3tjes zijn hier de oorzaak van. Dacht ik eindelijk mijn multieffect gevonden te hebben (GT-8) is er dit weer.
Ik zoek nl. een multieffect voor na mijn fender USA Strat en voor mijn Vox AC-30 te schakelen. De Gt-8 klonk naar mijn bescheiden mening zeer goed, en liet de dynamiek en toon grotendeels intact. Ik ben ook van plan om de pre-amp niet te gaan gebruiken. Alleen de mod-effecten zijn voor mij het belangrijkste. De OD haal ik uit mijn OCD Fulltone...die klinkt perfect voor de AC-30.
Een rij pedaaltjes is geen optie daar ik er dan teveel moet schakelen: Wah-envelope follower-OCD-Chorus-Phaser-delay-volume.

Moet ik twijfelen of is voor mij de GT-8 ok? Iemand ervaring met beiden ?

paulusdeBKB
10 september 2006, 23:31
Ik heb ze destijds beiden in de winkel getest... Volgens mij doet de GT-8 niet onder voor Zoom qua effecten, maar je moet ze toch echt zelf beluisteren... De routing-opties van de GT-8 zijn uitgebreider, maar de Zoom heeft (denk ik) wat meer vage effecten. Check vooral de ARRM functie op de Zoom eens! Als je veel met effecten wilt freaken dan zul je daar wel een tijdje mee zoet zijn. Wrs. moet je dan wel even om de handleiding vragen, anders kom je er niet uit...

Lucky1975
13 september 2006, 09:34
Tja, ik ben weer aan het twijfelen gebracht. Vooral Scali zijn mp3tjes zijn hier de oorzaak van. Dacht ik eindelijk mijn multieffect gevonden te hebben (GT-8) is er dit weer.
Ik zoek nl. een multieffect voor na mijn fender USA Strat en voor mijn Vox AC-30 te schakelen. De Gt-8 klonk naar mijn bescheiden mening zeer goed, en liet de dynamiek en toon grotendeels intact. Ik ben ook van plan om de pre-amp niet te gaan gebruiken. Alleen de mod-effecten zijn voor mij het belangrijkste. De OD haal ik uit mijn OCD Fulltone...die klinkt perfect voor de AC-30.
Een rij pedaaltjes is geen optie daar ik er dan teveel moet schakelen: Wah-envelope follower-OCD-Chorus-Phaser-delay-volume.

Moet ik twijfelen of is voor mij de GT-8 ok? Iemand ervaring met beiden ?

Ik heb de gt-6 gehad, voor mij was dat het grootste onding wat er is...tenzij je echt goed bent in toonregelingen en parametrische equalizing. Ben sinds kort overgeschakeld naar losse pedaaltjes, speel met een Gibson St -> OCD (sinds gisteren in mijn bezit) -> Vox AC30CC ... de overdrive van een los pedaaltje vind ik gewoon veel beter klinken. Hoe had je dan willen overschakelen nr een cleane sound als je ook nog met een los pedaaltje werkt samen met je gt8 ?? twee keer drukken , één maal ocd uit en één maal juiste preset op je gt8 ?

Epic
13 september 2006, 09:41
Ik ben ook van plan om de pre-amp niet te gaan gebruiken. Alleen de mod-effecten zijn voor mij het belangrijkste.
Als je de pre-amp niet gebruikt lijkt me de GT-8 geen goeie keus. Je gebruikt dan de helft van z'n functie niet.

Misschien iets te duur, maar is de TC-electronic G-system niet wat ?

armageddon
13 september 2006, 10:58
Maar de Zoom lijkt je wel een keus?
GT-8 is juist hartstikke goed te gebruiken als je preamp niet gebruikt. Hij heeft zoveel meer in zich dan alleen pre-amps. Het is ook in de eerste instantie een multi-fx en geen modeller.

En een G-System....niet echt dezelfde orde geloof ik.

evertz
15 september 2006, 12:26
Heb gisteren net de Gt-8 gekocht na voor de zekerheid nogmaals een paar uurtjes er aan getest te hebben. Ik vind het een super ding. Alleen de gebruiksvriendelijkheid laat wat te wensen over...maar dat is dan wel weer de uitdaging!

Vwb de OCD vraag, de nummers waarin ik overdrive danwel boost nodig heb speel ik over een cleane patch (dus zonder preamp/dist/modulatie/compressor) op de Gt-8. Ging bij de Me-50 goed, en zal nu ook goed gaan. Voor de solo-nummers ga ik op manual mode en kan zodoende alle gewenste effecten aan uit zetten. Ik bedoel, of je daar nu een distortion effect via de Gt-8 of via een extra pedaaltje op zet....dat blijft hetzelfde. De OCD klinkt echter wel stukken beter!

sugarfish
15 september 2006, 13:07
Heb gisteren net de Gt-8 gekocht na voor de zekerheid nogmaals een paar uurtjes er aan getest te hebben. Ik vind het een super ding. Alleen de gebruiksvriendelijkheid laat wat te wensen over...maar dat is dan wel weer de uitdaging!

Vwb de OCD vraag, de nummers waarin ik overdrive danwel boost nodig heb speel ik over een cleane patch (dus zonder preamp/dist/modulatie/compressor) op de Gt-8. Ging bij de Me-50 goed, en zal nu ook goed gaan. Voor de solo-nummers ga ik op manual mode en kan zodoende alle gewenste effecten aan uit zetten. Ik bedoel, of je daar nu een distortion effect via de Gt-8 of via een extra pedaaltje op zet....dat blijft hetzelfde. De OCD klinkt echter wel stukken beter!

congrats!!!
Goede keuze, je kunt inderdaad heeeeeel veel met dit apparaat waardoor je soms het overzicht kwijt kunt raken. Je moet gewoon rustig aan, alle stappen doornemen. Uiteindelijk valt het allemaal wel mee, je moet er gewoon even de tijd voor nemen en dan ontsluit zich een enorm veelzijdig apparaat!

hassent
15 september 2006, 13:23
Heb je de GT8 naast de Zoom gehad? Ben wel benieuwd naar je ervaring. Ik heb de gok genomen de Zoom aan te schaffen en ze pas later (toen ik 'm al had) vergeleken met een GT8 en toen viel de GT8 me tegen... (gelukkig voor mij).

Destalniettemin gefeliciteerd met je aankoop!!

armageddon
16 september 2006, 12:03
Erg goede keus!
Even een paar tips:
- check ten alle tijden of de FX-chain goed ingesteld staat. Als je de preamp van je amp in de loop stopt staan de OD/DS pedaaltjes namelijk standaard ná de loop, terwijl ze ervoor moeten komen.
- begin met hele makkelijke patches maken. Gewoon alleen een boostertje voor je preamp etc.
- probeer de systeeminstellingen van effecten. Als je een effect kiest kan je met de pijltjes naar links drukken en dan selecteer je instellingen die door Boss gekozen zijn. Deze klinken vaak wel erg goed en aan de hand daarvan kan je je eigen tone tweaken.