PDA

View Full Version : metal gitaar



kevin1994
10 september 2006, 18:40
hallo iedereen ik speel pas gitaar en ik wil wel weten wat voor iets mijn volgende gitaar word ik ben enorm voor metal zoals''pantera''' wat voor gitaar raden julie me aan alvast bedankt en de prijs mag niet te hoog zijn he ben maar 12 dus hep niet zo veel cash ik hep nu een ibanez gsa60 bkn

Hector_Tsolodimos
10 september 2006, 18:45
hij heeft genoeg signatures, die ook nog goed schijnen te zijn ook

Zino Z
10 september 2006, 19:19
omdat je pas 12 bent kan het goed zijn dat je smaak nog wat gaat veranderen, misschien dat een duurdere Ibanez dan wat voor je is want je kan er wel metal op spelen maar ook heel goed clean of blues (verschilt natuurlijk wel per model). Voor de rest misschien Jackson ofzo? Ik heb niet zo veel verstand van metal gitaren...

tabmaniac
10 september 2006, 19:22
hij heeft niet zo veel cash:D

ja probeer die dimebag signatures is:D

marter544
10 september 2006, 19:23
Ik zou er eentje laten bouwen bij de Gibson Custom Shop!

Yapser
10 september 2006, 19:44
LMAO @ marter544

Maareuhm.. je bent 12? Hoe lang speel je al? Beetje zonde om een nieuwe te kopen als het geld brand maar je nog niets kan...

hendrix2
10 september 2006, 20:00
Kunnen sommige mensen misschien niet wat meer motiverend antwoorden, of gewoon niet antwoorden.

@kevin1994:
Als je enorm voor metal bent, kijk je inderdaad best zoals reeds vermeld, naar een iets duurdere van Ibanez ofzo.
Je hebt nog veel goede merken die niet duur zijn, maar die lenen zich niet allemaal erg goed voor metal, maar het is misschien ook de moeite waard om er eens naar te kijken. Er worden hier bijvoorbeeld veel positieve dingen gezegd over 'London City'. Ook Squier maakt best goede gitaren. Epiphones zijn ook leuk, maar misschien iets te duur al. Het is vooral belangrijk dat je zelf eens naar een winkel gaat en zelf eens verschillende gitaren vasthoud.
Ookal kan je misschien nog niet heel goed spelen ofzo, het is belangrijk dat de gitaar van bij het begin goed voelt. En als het eventueel kan neem je iemand mee naar de winkel die wat over gitaren weet, zodat de verkoper je geen dingen aansmeert (dat doen ze niet allemaal hoor, maar er zijn er die het doen, vooral in de grotere zaken).
Verder raad ik je aan hier eens wat rond te neuzen in de vele topics over 'beginners' die een goede gitaar willen. Daar staan een paar hele nuttige tips in.
Hou er natuurlijk ook rekening mee als je een metal geluid wilt dat je ofwel een versterker met zwaar distortion kanaal nodig hebt, ofwel een versterker met een leuk pedaaltje erbij om wat metal achtig geluid te kunnen maken.

Veel succes!

schwalbe
10 september 2006, 20:12
http://www.deanguitars.com/

maken leuke metalgitaren in allerlei prijsklassen

Hector_Tsolodimos
10 september 2006, 20:38
hij heeft niet zo veel cash:D

ja probeer die dimebag signatures is:D
:P
dat had ik niet gelezen, misschien dat ie dat er later bij heeft gezet..
maar eemh, als je 12 bent, en je hebt dan al een Ibanez (die hebben eigenlijk geen slechte gitaren) dan kan ik me moeilijk voorstellen dat je veel verschil hoort tussen een Ibanez van 150 euro en eentje van 500 euro..
tenzij hij al 8 jaar elektrisch speelt..

Anders Destium
10 september 2006, 20:45
Ik zou gaan voor een Dean Evo, een Ibanez SZ320, of een Epi LP. Daar kun je een tijdje op vooruit ook!

Tho
10 september 2006, 23:33
Epiphone is perfect! Maar wil je 'n échte en goedkope metalgitaar? Kijk dan eens naar de JS series van Jackson. Ik weet niet of ze (relatief) goed zijn, maar Ik heb nog nooit iets verkeerds gehoord over jackson :D

Brammibal
10 september 2006, 23:43
Mijn bandmate heeft een goedkope Jackson V die ik erg schel vindt klinken, wat me vooral elke keer opvalt als die mijn versterker gebruikt. Het klinkt duyn en is vooral geschikt om te soleren, maar mijn Washburn Wi-14 is veeel beter geschikt voor slag. Hij klinkt veel voller en krachtiger.

Tho
10 september 2006, 23:44
Mijn bandmate heeft een goedkope Jackson V die ik erg schel vindt klinken, wat me vooral elke keer opvalt als die mijn versterker gebruikt. Het klinkt duyn en is vooral geschikt om te soleren, maar mijn Washburn Wi-14 is veeel beter geschikt voor slag. Hij klinkt veel voller en krachtiger.

Tsja.. het blijft een budgetgitaar..

Brammibal
10 september 2006, 23:47
Ja, maar dat is mijne ook. Nee, er zullen vast wel goede dingen tussen zitten, maar een jackson kopen omdat Children of Bodom ze ook gebruikt (zoals hij heeft gedaan) is neit aan te raden.

RS-Rik
11 september 2006, 00:01
kep een jackson JS1, iets laag in de 300 euro..

Erg leuk, wel nieuwe pupjes nodig

caliban
11 september 2006, 00:25
Hey Kevin
Er zijn hier al goede tips gekomen maar wat je niet mag vergeten is dat gitaren niet altijd metal uit moeten zijn om geschikt te zijn voor de muziek bijvoorbeeld les paul models zullen er voor jou alles behalve metal uitzien terwijl ze dat wel als van de beste aankunnen vind ik
Als je veel geld zou uitgeven aan een nieuwe gitaar zou ik zeker niet te beperkt gaan kiezen. Niet alleen zo een typische metalgitaar opdat je er ook later wat anders op kan spelen indien je smaak nog zou veranderen.
Die opmerking over een gibson custom shop laten maken vond ik ook erg dom.

iwamoto
11 september 2006, 02:02
Hey Kevin
Er zijn hier al goede tips gekomen maar wat je niet mag vergeten is dat gitaren niet altijd metal uit moeten zijn om geschikt te zijn voor de muziek bijvoorbeeld les paul models zullen er voor jou alles behalve metal uitzien terwijl ze dat wel als van de beste aankunnen vind ik
Als je veel geld zou uitgeven aan een nieuwe gitaar zou ik zeker niet te beperkt gaan kiezen. Niet alleen zo een typische metalgitaar opdat je er ook later wat anders op kan spelen indien je smaak nog zou veranderen.
Die opmerking over een gibson custom shop laten maken vond ik ook erg dom.

ik ga inderdaad met je mee dat een gitaar er niet metal uit hoeft te zien, ik denk dat de DEAN EVO die anders aanraad erg leuk voor je zou zijn (iemand die ik ken speelt metal op dat ding).

even iets kleins, maar je moet toch 13 zijn voor dit forum, of heb je je ouder laten tekenen? :D

ibbie
11 september 2006, 11:34
op zoek naar een tweedehands Jackson DKMG? of een Rg? Die vind je 2e hands wel voor mooie prijzen en zien er wel metal uit, maar zijn wel redelijk veelzijdig.

Tho
11 september 2006, 17:23
Ja, maar dat is mijne ook. Nee, er zullen vast wel goede dingen tussen zitten, maar een jackson kopen omdat Children of Bodom ze ook gebruikt (zoals hij heeft gedaan) is neit aan te raden.

ja dat is dan ook wel heel erg dom, enkel omdat bodom ze gebruikt. Laiho speelt ESP overigens.. maarja, op dat niveau speel je gewoon op gitaren van boven de 4000 euro, niet op een ding van 250.

Heel goed ibbie! DKMG van jackson is een hele goeie gitaar! De DXMG is een goedkopere versie (ook geen archtop) maar die scheurt echt heel lekker! En heeft een reverse headstock, als je daar van houdt

kevin1994
12 september 2006, 18:12
hij koste 256 euro en ik ben nog maar 2 weken bezig ik wou gewoon wete wat een goed merk voor metal gitaren was ik ga nog geen nieuwe kopen hoor :rockon:

Emocide
12 september 2006, 18:30
[l33tg@m3n3rdz0rzmode] BC RICH FOR TEH WINZZZ !!!!111 [/l33tg@m3n3rdz0rzmode]

Tho
12 september 2006, 23:04
En heb je daar ook nog iets van waarde aan toe te voegen zodat de beginner van dit topic er ook iets aan heeft?

Wormaap
12 september 2006, 23:26
ja dat is dan ook wel heel erg dom, enkel omdat bodom ze gebruikt. Laiho speelt ESP overigens.. maarja, op dat niveau speel je gewoon op gitaren van boven de 4000 euro, niet op een ding van 250.

Heel goed ibbie! DKMG van jackson is een hele goeie gitaar! De DXMG is een goedkopere versie (ook geen archtop) maar die scheurt echt heel lekker! En heeft een reverse headstock, als je daar van houdt
Laiho speelt alleen op ESP omdat z'n Jacksons gejat zijn, en Jackson niet op korte termijn nieuwe gitaren voor'm kon bouwen.
Hij heeft zelf gezegd dat als z'n Jacksons weer gevonden zouden worden, hij z'n ESP's meteen zou dumpen ;)

Tho
13 september 2006, 17:19
Laiho speelt alleen op ESP omdat z'n Jacksons gejat zijn, en Jackson niet op korte termijn nieuwe gitaren voor'm kon bouwen.
Hij heeft zelf gezegd dat als z'n Jacksons weer gevonden zouden worden, hij z'n ESP's meteen zou dumpen ;)

Hahaha, dat meen je niet! Gejat.. :S maar hij heeft nu wel een contract met ESP neem ik aan, en daar kom je niet zomaar vanaf..

Emocide
13 september 2006, 17:24
Hahaha, dat meen je niet! Gejat.. :S maar hij heeft nu wel een contract met ESP neem ik aan, en daar kom je niet zomaar vanaf..

jah is echt zo
hij wou ook zelfmoord erom plegen ( echt GEEN grapje )
en voglens mij is het idd meer grootspraak dan wat anders, ik denk echt wel dat die daar een dikke endorsment heeft

Tho
13 september 2006, 17:27
jah is echt zo
hij wou ook zelfmoord erom plegen ( echt GEEN grapje )
en voglens mij is het idd meer grootspraak dan wat anders, ik denk echt wel dat die daar een dikke endorsment heeft

Wat een Lul de Behanger dan.. gaat wel een beetje ver. Ik weet niet hoe zo'n contract er uit ziet, maar ik denk dat hij er wel eventjes aan vast zit, en ik kan z'n frustratie goed begrijpen als je bij ESP moet terwijl je bij Jackson had kunnen zijn 8-)

TAI
13 september 2006, 20:24
Ik heb zelf een Gio Ibanez, het is een goedkopere lijn, maar hij speelt super en ik ben veel andere duurdere gitaren gewend. Deze Ibanez, om precies te zijn de Ibanez GRG 170DX was 200 eurie, niet te duur (voor een goeie gitaar)

maaja, hoe een gitaar klinkt en hoe hij speelt is in feite relatief, ik zou zeggen ga gewoon op een zaterdag naar een gitaar winkel en ga gewoon alles wa jou maar interresant lijkt proberen.

Wormaap
13 september 2006, 22:21
Wat een Lul de Behanger dan.. gaat wel een beetje ver. Ik weet niet hoe zo'n contract er uit ziet, maar ik denk dat hij er wel eventjes aan vast zit, en ik kan z'n frustratie goed begrijpen als je bij ESP moet terwijl je bij Jackson had kunnen zijn 8-)
Die kerel was echt compleet gek van die Jacksons.
Ik denk dat áls ze ooit nog gevonden worden, die ESP's heel snel bij't grofvuil liggen, endorsement of niet ;)

iwamoto
13 september 2006, 23:07
Die kerel was echt compleet gek van die Jacksons.
Ik denk dat áls ze ooit nog gevonden worden, die ESP's heel snel bij't grofvuil liggen, endorsement of niet ;)

http://video.google.nl/videoplay?docid=1362974016810485961&q=alexi+laiho

dit is een ouder filmpje, en als we goed kijken spelen meneer laiho, en meneer latvala (roope dus) allebij op een jackson, en tegenwoordig allebij (vanwege de deal) op een ESP, grappig toch, overigens zijn alexi's jacksons op een soort van feestje gejat, hij had ze goed ergens weggezet, maar niet goed genoeg, ik vraag me ook echt af waar ze zijn, zouden ze nog wel leven? overigens denk ik dat jackson wel meer betaalbare custom modellen zou uitbrengen :P

edit: http://video.google.nl/videoplay?docid=8455651649983164176&q=alexi+laiho wat kan roope toch subtiel zijn :D