PDA

View Full Version : mijn snaren trillen tegen m'n frets



Dries
4 december 2002, 11:52
hoi ik heb een klein probleempje, mijn snaren trillen tegen m'n frets en de snaren zijn helemaal niet zo dik, wat kan ik hier aan doen?? Ik speel al jaren gitaar maar van die technische dingen ben ik echt geen held in, dus daarom raad aub!

Buzz
5 december 2002, 12:04
Kan vele oorzaken hebben: halsafstelling (misschien heb je er een te lichte set op gezet) Topkam te laag of te ver uitgesleten, brugsaddle te laag etc.
Laat er een vakman naar kijken, zou ik zeggen.

Marshallover
5 december 2002, 14:11
Ja, absoluut door een vakman laten doen; nooit zelf dat soort zaken oplossen.

Ic3gl0vE
7 december 2002, 15:55
houd je gitaar eens vast zoals je een jachtgeweer zou vasthouden en kijk langs de gitaar, zo kun je zien of de hals recht is.
Is de hals erg krom dan moet je er mee terug naar de winkel
Het kan ook zijn dat je frets ongelijk zijn uitgesleten, dan moet je ze laten vervangen (duur grapje wel...)
dikkere snaren willen ook nog wel eens helpen tegen fretbuzz

PJ
11 december 2002, 02:05
Jouw gitaar moet eens goed worden afgesteld.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: PJ op 2002-12-11 04:26 ]</font>

sapid
17 december 2002, 00:21
ik heb hier ook last van maar dan alleen mn b snaar!!

lijkt me raar dat alleen 1 snaar t doet als de problemen die genoemd zijn de oorzaak zijn!

ga hem ook maar eens weg brengen denk!

harmonyman
18 december 2002, 20:29