PDA

View Full Version : ritme van de akkoorden



rookie666
10 september 2006, 18:19
Hallo allemaal,

ik ben sinds ruim een half jaar gitaar aan het spelen en ik moet zeggen: het gaat best goed. Ik krijg les en oefen iedere dag min. een half uur, vaak langer. Ik speel vnl. Spaans/klassiek, maar oefen voor mezelf ook de akkoorden (t/m de 4e fret voorlopig). Op zich wordt de snelheid van het akkoorden wisselen wel steeds hoger, maar het lukt me niet om met de akkoorden zelf een liedje te spelen (bv. Let it Be), want ik weet niet wanneer ik een slag moet geven en welk slagritme ik aan moet houden. Doen jullie profs dat puur op gevoel, of spelen jullie het na vanaf cd o.i.d.
De akkoorden meespelen in een ritme op mijn oefen cd's (gitaar 1 & 2) gaat weer wel goed, want dan hoef ik me alleen daarop te concentreren.

Alvast bedankt voor de tips.

-=JEROEN=-
10 september 2006, 18:37
luister goed naar hoe andere het spelen

als dat niet duidelijk is, kan je altijd vragen of wij de slag-methode voor je kunnen uitzoeken/beluisteren

het is vooral een kwestie van goed naar het ritme luisteren, gitaar en drums spelen vaak dezelfde soort slag

en hoe meer soorten slag-techniek je kent hoe beter, want des te meer variatie kan je er zelf in leggen

madman
10 september 2006, 18:38
probeer gewoon eens een nummer op te zetten waarvan je iig weet welke akkoorden waar ongeveer gespeeld worden, en probeer dan eens door goed te luisteren en op gevoel mee te spelen. het kan even duren voordat je het door hebt, afhankelijk van het liedje, maar oefening baart kunst!