PDA

View Full Version : Een Geschikte versterker



Rudalic
10 september 2006, 16:25
Hallo mensen,

Ik ben nog helemaal niet goed bekend met versterkers en daarom heb ik even jullie hulp nodig. Ik ben afgestapt van de 'marshall is de beste' gedachte en nu zijn er zooooo veel versterkers die op me afkomen en zie ik door de bomen het bos niet meer!
Ik zit in een band die nummers speelt in het rijtje van RHCP, Anouk, Green Day, Krezip. Vrij verschillend dus! Ik zoek een versterker die geschikt is voor deze muziek.
Mijn budget ligt ongeveer rond de 650 euro.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen mijn keuze zo goed mogelijk te maken! :)

Rormo
10 september 2006, 16:28
Nu mag ik zeker geen Marshall noemen?

ik zou zeggen ga naar de winkel, vertel dit verhaal laat je helpen en test gewoon veel verschillende dingen uit.

Moet het nieuw of mag 2e hands ook?

Rudalic
10 september 2006, 16:31
Haha tuurlijk mag marshall maar het hoeft niet perse..
ik dacht hem 2e hands te gaan kopen

caliban
11 september 2006, 01:11
Het voordeel bij marshall is dat ze vrij goedkoop zijn. Kijk ook zeker naar tweedehandse boogie.
RHCP, Anouk, Green Day, Krezip is bij mijn weten alsvolgt: Een Marshall of twee (een JCM 800 en plexi-achtige brol), een überschall, marshall opnieuw (ik weet niet welke), en krezip een rectifier denk ik (maar bij krezip vind ik dat de muziek bitter weinig op de gitaar neerkomt)
Ja en probeer zeker online tweedehandse te krijgen (winkels maken daarop altijd winst die hun zoals anders eigenlijk niet toebehoort)

Chroxy
11 september 2006, 10:59
ik zou inderdaad naar een 2ehands Marshall (buizen!) combo gaan kijken. Kijk op marktplaats naar bv:

Marshall JCM800 (1kanaals, 2 kanaals versie is vele minder).. kost ongeveer 500-550.. alleen je hebt maar 1 kanaal wat wel super is..
Marshall JCM2000 DSL401 (ik speel er al 1,5 jaar op en je trekt al die geluiden gemakkelijk! Gaan 2ehands voor 500-550 euro en klinkt veel beter dan een 2kanaals jcm800)




RHCP speelt op: Marshall Major (200 gemaakt ofzo) en Silver Jubliee
Anouk: Die leendert speelt op zn zelgemaakte Hook versterkers en soms een Ubergeval voor zn 7string
Green Day: gemodde Marshall plexi dacht ik
Krezip: Bogner shiva's

brunodb
11 september 2006, 12:59
Hallo mensen,

Ik ben nog helemaal niet goed bekend met versterkers en daarom heb ik even jullie hulp nodig. Ik ben afgestapt van de 'marshall is de beste' gedachte en nu zijn er zooooo veel versterkers die op me afkomen en zie ik door de bomen het bos niet meer!
Ik zit in een band die nummers speelt in het rijtje van RHCP, Anouk, Green Day, Krezip. Vrij verschillend dus! Ik zoek een versterker die geschikt is voor deze muziek.
Mijn budget ligt ongeveer rond de 650 euro.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen mijn keuze zo goed mogelijk te maken! :)

ik heb je een PM gestuurd Rudalic

caliban
11 september 2006, 14:01
Bij Krezip kan je ook met een transistorspulletje spelen dat hoor je heus niet. Toch dacht ik echt dat ze vroeger op rectifier speelden.
Ik vind wel dat de threadstarter ook voor occasie mesa moet kijken. Ik vind gewoon dat ze vaak veelzijdiger zijn als marshalls. En ik ben nog niet zo heel lang van marshall naar mesa overgestapt en ik ben tevreden daarvan (niet normaal). Eens je op mesa gaat spelen zie je wat je ervoor niet kon doen.

Chroxy
11 september 2006, 14:26
Mee Eens, krezip kan zeer makkelijk op goedkope transistortjes, maar ik vertelde alleen waar ze momenteel op spelen.

Voor een 2ehands Mesa kan hij idd ook kijken, alleen ik heb daar mindere ervaringen mee, maar ik ben dan ook een Marshall man :)

dus zoals caliban zegt: probeer meerdere versterkers uit: zo kom je erachter wat voor jouw het juiste type is!

Jay75
11 september 2006, 14:36
Ik zou kijken voor een RIVERA, 2 kanalen, beiden apart in te schakelen, je hebt een British en een American channel, wat een beetje neerkomt op een soort van Fender sound en een soort van Marshall sound. Zeer divers, te betalen en zien er mooi uit.

Ik heb zelf een rivera Chubster 40 watt, maar die is perfect voor podia en repetitie ruimtes en er zit een supermooie scheur overdrive op.

Ik krijg zeker de green day sound eruit, en dat zonder pedalen verder dus kijk daar eens na, werd mij hier ook getipt en als deze gejat zou worden zou ik meteen dezelfde terugkopen :)

Ik speel van Surf dus superclean met veel reverb tot aan The Darkness en Ac/Dc Green Day en Danko Jones.

Give it a try :)

Chroxy
11 september 2006, 14:46
heb je die toevallig gekocht die een maand of 2 geleden voor 600 euro te koop stond!? Die had ik heel graag gekocht maar had op dat moment het geld er niet voor, balen!

Die versterker lijkt me idd beter dan de meeste versterkers in de prijsklasse van 600 euro.. alleen je vind ze 2e hands niet..

caliban
11 september 2006, 19:58
Ja Rivera dat was ik vergeten. De topicstarter lijkt me niet voor zware stuff daarom denk ik dat hij niet de heavyness van mesa nodig gaat hebben normaal. Dus de gevariëreerdheid tussen fendersound en marshallsound moet genoeg zijn.

Jay75
12 september 2006, 15:19
heb je die toevallig gekocht die een maand of 2 geleden voor 600 euro te koop stond!? Die had ik heel graag gekocht maar had op dat moment het geld er niet voor, balen!

Die versterker lijkt me idd beter dan de meeste versterkers in de prijsklasse van 600 euro.. alleen je vind ze 2e hands niet..


Nope, heb m al 1,5 jaar, voor 1000 gekocht maar geen cent teveel :)

Zag die van 600 staan en dacht, miss kopen als backup, maarja, nog nooit problemen mee gehad en eigenlijk ook geen geld :P