PDA

View Full Version : snaren



DI-OEN
10 september 2006, 15:37
waarschijnlijk komt dit onderwerp jullie keel uit.. maar ja ik wil weten welke snaren ik het best op mijn goedkope wannabee fender. (lees vulcano rock-a-teer) kan zetten zodat ik een beetje leuk geluid krijg (lees lekker laag, zonder hoge tonen) het is een pb model maar wat dat inhoud... uh tjah.. kruising tussen een p-bass en een j-bass geloof ik , toch? maargoed.. ik was niet geheel tevrede over het geluid... en nu is me d snaar gebroken bij het stellen ( me seiko sat100 bleef maar roepen dat ie te laag stond ingesteld).. en van de nood kan men een deugd maken dus miss weet iemand wel een paar geweldige snaren waarme ik het geluid ook gelijk kan bevorderen.. ik ben op zoek naar een sound met voornamelijk het lage geluid.. je hoort niet dat ie aangeslagen wordt als waren.. ( ik heb hier natuurlijk ook effects voor nodig.. innit?) maar wil het graag cheap houden want ik ben en blijf hobbiest (en gierige hollander)

sickpunk
10 september 2006, 16:04
je snaren kunnen een lichtelijke bevordering van je geluid opleveren... maar als je al niet tevreden bent over het geluid is de kans dat dat opgelost is met een lekker setje erg klein natuurlijk...
je krijgt in dat geval waar je voor hebt betaald... niet veel soeps...(voor je bass bedoel ik dus)
maar goed... kijk is naar een setje GHS boomers

schwalbe
10 september 2006, 17:40
Voor minder vingergeluiden en aanslaggeluiden zou ik eens flatwound snaren proberen (da's geen merk maar een ander soort snaren). Een goede speeltechniek scheelt ook nogal. Effecten hebben hier niet zoveel mee te maken...

DI-OEN
12 september 2006, 17:48
zijn flatwound-nickelwounds goed?

schwalbe
12 september 2006, 23:25
Prima. mits je niet allergisch voor nikkel bent.

erwin78
1 oktober 2006, 15:21
Ik denk dat veel bassisten te snel hun snaren vervangen,ik heb voor de blues ook een lekker laag geluid nodig,en ben blij als mijn snaren wat ouder zijn en dat blikkerige geluid er af is,je kan vaak veel langer dan je denkt met je snaren doen dit scheelt flink in de beurs en ik persoonlijk vind ze steeds lekkerder gaan klinken.
Ik speel trouwens al jaren op rotosound snaren,dit zijn niet de goedkoopste maar ze gaan onwijs lang mee.

DI-OEN
5 oktober 2006, 21:19
ik heb ze al vervangen.. en mij snaar was gesprongen...

ik heb alleen een beetje spijt want mischien was het veel beter omgewoon een hele nieuwe te kopen want ben niet echt jofel te spreken over de sound van mijn plastic imitatie instapper

MazeMouse
7 oktober 2006, 09:09
Ik denk dat veel bassisten te snel hun snaren vervangen,ik heb voor de blues ook een lekker laag geluid nodig,en ben blij als mijn snaren wat ouder zijn en dat blikkerige geluid er af is,je kan vaak veel langer dan je denkt met je snaren doen dit scheelt flink in de beurs en ik persoonlijk vind ze steeds lekkerder gaan klinken.
Ik speel trouwens al jaren op rotosound snaren,dit zijn niet de goedkoopste maar ze gaan onwijs lang mee.
Ik kick juist op een lekker snijdend geluidje :)
(bij voorkeur vlak nadat het blikkerige eraf is en je dat felle middy geluidje overhoud vlak voordat het geluid "doodslaat")

Maar goed, ik kan vanwege mijn zure zweetpoten alleen maar fatsoenlijke spelen op Elixers. Iedere andere bassnaar is binnen de week zo dood als een pier en binnen 2 weken zo gruwelijk doorgeroest dat je je poten er aan open haalt.

ledzeppelin
8 oktober 2006, 14:12
ik hou t wel bij mijn black la bella's :hippie:

erwin78
10 oktober 2006, 12:07
Mazemouse,dat is het fijne van rotosound snaren,ze roesten niet,ze zijn van een soort rvs gemaakt en ze kosten de helft van elixr snaren.
Om ze lekker glad te maken smeer ik er DR extra stringlife op,dit is hetzelfde spul als op die elixr's zit.een soort teflon coating.

sinneD
10 oktober 2006, 12:43
doe mij maar halfrounds, de gulden middenweg :D
en heb trouwens nog ooit gehad dat me bassnaren zijn gaan roesten :S

ledzeppelin
10 oktober 2006, 20:31
wat vind iedereen eigelijk van tape wound??

musicmaestro
15 oktober 2006, 17:18
tape wound? dat ken ik niet

Speel zelf op DR, heb op mijn Precision met Rosewood toets Hi-Beams zitten.
Op mijn Jazz zitten nog de originele Fender snaren, als ik ze ga vervangen, komen er waarschijnlijk DR Sunbeams op, die klinken lekker zonnig...

ledzeppelin
15 oktober 2006, 21:51
http://www.nickfessler.com/sitebuilder/images/Gear_0119_r1-420x563.jpg

op de linker zitten tapewounds, ik heb ze ook op me p-bass echt geweldig zijn die dingen je hoort t glijde ook niet

musicmaestro
16 oktober 2006, 12:00
he zepp,

mooie gitaren, vooral die Lakland, die andere ken ik niet zo...

ledzeppelin
16 oktober 2006, 19:17
he zepp,

mooie gitaren, vooral die Lakland, die andere ken ik niet zo...

haha ze zijn niet van mij, ik moest ff een voorbeeld hebben van die snaren

http://img252.imageshack.us/img252/3531/06060622281nq.jpg

http://www.stijlvorm.nl/RichwoodElectric/RB-85-TS.jpg

dit zijn mijn bassjes waarvan op die p bass black la bella's zitten met seymour duncan phb1 elementen 8-) ik mocht willen dat ik zo'n Lakland had!!

musicmaestro
16 oktober 2006, 20:04
...ik mocht willen dat ik zo'n Lakland had!!


dat bedoel ik!


gave P trouwens!

Polhejd
25 oktober 2006, 02:16
snaren.. wat heb ik daar toch een hekel aan haha :stop:
ik vind net nieuwe snaren nog net iets te blikkerig maar na een paar keer goed zweten op die snaartjes klinken ze vet... maarja nog even doorspelen en het is zo weer voorbij en beginnen ze weer muf te klinken :mad:
ze BLIJVEN nooit perfect, dat vind ik wel jammer
een beetje vervelend probleem maarja het is niet anders..

erwin78
28 oktober 2006, 16:49
Hee,ik heb nog nooit van tape wound snaren gehoord,wat is nou een wezenlijk verschil met gewone snaren,en hoe is de klank??

B-bass
16 november 2006, 11:44
ik vind de klank een tikkie dof voor het mooie