PDA

View Full Version : Ibanez, Dean of Epiphone?



Ivanhoe
10 september 2006, 14:51
Ik ben van plan om na tien jaar van rust terug een gitaar ter hand te nemen. Ik wil niet al te veel geld investeren in een nieuwe axe (+- € 500). Twijfel tussen Ibanez AX, Dean EVO en Epiphone LP.

Ik ben zeker van plan ze eerst uit te proberen maar ik vermoed dat het de AX42 zal worden. Kan iemand zich hierin vinden, of zijn er misschien beter alternatieven?

interessander
10 september 2006, 15:01
Je hebt het hier over nieuwe gitaren neem ik aan? Je kunt ook eens op markplaats of gitaarmarkt rondstruinen, daar is genoeg leuks te vinden voor 500 euro.

Tho
10 september 2006, 16:22
mijn ervaringen met Epiphone zijn bijzonder goed, met Ibanez minder, en Dean schijnt goed te zijn.. Daar heb ik verder geen ervaring mee, maar door een Epiphone aan te schaffen, al je technisch gezien niet snel een miskoop doen

robert-gitarist
10 september 2006, 18:28
mijn ervaringen met Epiphone zijn bijzonder goed, met Ibanez minder, en Dean schijnt goed te zijn.. Daar heb ik verder geen ervaring mee, maar door een Epiphone aan te schaffen, al je technisch gezien niet snel een miskoop doen

Same here.Alleen heb ik ook nog ervaring met Ibanez.Leuke gitaren.Niks mis mee(op sommige Gio series na maar ach voor die 500 euro koop je zeker wel een betere RG serie voor :D ).
Ga eens na een winkel toe als Feedback,die zitten in Rotterdam,utrecht en Apeldoorn.Die hebben zeker weten wel alle 3 de merken in huis.Test gewoon een aantal modellen die je aanspreken en oordeel zelf.
Succes.

Brammibal
10 september 2006, 19:24
Je kan ook is naar Indie kijken, deze zitten in jou prijsklasse en schijnen erg goed te zijn - ik hoorde al een paar keer de zin beter dan epiphone langs komen-. Ze maken heel veel verschillende modellen gitaren (kijk maar is op http://indieguitars.com ) en hebben een eigen fabriek ergens in het oosten. In Engeland schijnt het een rage te zijn. Onder andere Nederland Muziek (http://www.nederlandmuziek.nl) verkoopt er een paar. Verder geloof ik dat Mitch van het forum er ooit een review van heeft gepost.

Meadow
10 september 2006, 20:16
Ik vind over het algemeen een Ibanez fijner spelen dan een Ephiphone, er zijn maar een paar modelletjes die ik redelijk tot goed vind spelen, Deans zijn ook fijne gitaren, vooral de Hardtail met tremolo ofzo vind ik wel lkkr spelen.

MarshallSG
11 september 2006, 09:46
Ik heb een Dean Evo FT en een Epiphone LP Standard Ltd edition. Ze zijn allebij aan te raden. De Dean heeft wat meer hoog en de zebra elementen zijn goed.
Ga idd naar Feedback en probeer ze uit en bepaal zelf wat 'jouw' gitaar is.

Marcel

ibbie
11 september 2006, 11:29
Voor 500 kan je hele leuke tweedehands gitaren vinden. Of je moet geluk hebben en een 50% kortingsactie tegenkomen net als ik bij de Dijkman :D. Ibanez rg 1550 prestige voor 500 euro.

Tho
11 september 2006, 22:57
Same here.Alleen heb ik ook nog ervaring met Ibanez.Leuke gitaren.Niks mis mee(op sommige Gio series na maar ach voor die 500 euro koop je zeker wel een betere RG serie voor :D ).
Ga eens na een winkel toe als Feedback,die zitten in Rotterdam,utrecht en Apeldoorn.Die hebben zeker weten wel alle 3 de merken in huis.Test gewoon een aantal modellen die je aanspreken en oordeel zelf.
Succes.

Ja ik had er zelf ook een! maar ik had hem maar een half jaartje en het is ook nog eens lang geleden ;)
Nou schiet me wel te binnen dat een vriend van mij ook een Ibanez heeft (EX), en die speelt zalig, maar die is al zo oud en zo afgespeeld dat hij amper z'n oorspronkelijke vorm nog heeft :D