PDA

View Full Version : Phantom Voeding FC200



Mirakels
10 september 2006, 14:47
Hello,

Onlangs een Roland FC200 in huis gehaald die een mod heeft gehad voor Phantom voeding. Er zit een extra 7-pins Midi aanlsuiting op.

Aangezien ik de boel nog niet compleet heb en de kabels nog niet heb aangeschaft eerst maar ff wat info inwinnen bij de geleerden ;-)

Ik gebruik een intellifex en zou dus met een 7-pins midikabel de boel aan moeten kunnen sluiten. De intellifex ondersteund als het goed is phanton power en heeft ook een 7-pins aansluiting.

Echter, ga ik ook een Nobels MS-8 midi switcher gebruiken. Volgens de handleiding moet de FC200 daarop aangesloten worden...En ik heb zo'n gevoel dat de phantom power dan niet gaat werken.

Iemand een idee hoe ik dit het beste kan aansluiten of wat ik het beste kan doen hoe dit te laten werken?

Michael AE
10 september 2006, 15:51
Hey dude, werkt het allemaal naar behoren verder?

Je kan de FC200 gewoon op je intellifex aansluiten en dan de Midi Thru gebruiken voor je Nobels, hoor. Proberen kan in elk geval sowieso, want er kan niets kapot gaan, ofzo.

Groeten, Michael.

Mirakels
10 september 2006, 15:55
He Michael!

Alles okidoki! Bedankt...hij werkt en ziet er ook goed uit hoor. Ik ga het ff proberen zoals jij zegt. In deze dagen ff kabels kopen, is wel makkelijk ;-)

Gaat dan wel helemaal goed komen denk ik 8-)

vdgraaf
10 september 2006, 22:59
He hallo!

Pas op! De intellifex is een aparaat dat AC gebruikt en geen DC. De FC200 vraagt DC en geen AC. De pluggen die normaal aan de adapters zitten hebben andere afmetingen. De plug van een DC voeding voor de FC200 zal dus niet in de AC socket van de Intellifex passen. De adapters die er wel in passen leveren dus AC en dat lust zo'n FC200 weer niet, tenzij hij ook naar AC is gemod... snap je het nog?

succes en hou het heel!

grtn, Jan Anton

Mirakels
11 september 2006, 08:14
Ik snap um. Bedankt voor de tip. Ik heb geen idee of hij ook naar AC is gemod eerlijk gezegd. Dat weet Michael weer, want het was zijn pedaal. Dus Michael? Jij enig idee misschien?

Ik heb trouwens de boel aangesloten zoals jij zei Michael, maar dan eerst even met een gewone midikabel en batterijen in de FC200...dit werkt idd gewoon.

Thanx!!

vdgraaf
11 september 2006, 11:22
Ik heb trouwens voor mijn eigen FC200 de stroom door een 5 aderige midi kabel laten lopen waar ik aan de kant van de FC200 een normaal stroomplugje had aangeknutseld. Zo hoefde ik mīn pedaal niet te modden. Ik had hem eens open gemaakt om te kijken of het kon en dat zag er allemaal zo ingewikkeld uit dat ik hem direct weer dichtgeschroefd heb ;)

Mirakels
15 september 2006, 16:48
Ok...vandaag ff een 7-aderige midi kabel gehaald. Deze kan je aansluiten op de intellifex die phantom power kan leveren. De FC200 heeft ook een 7 pins mod gehad.

Nou is mijn vraag alleen...

Op de intellifex zit nog een DC jack (ipv AC) voor phantom power. In de handleiding staat dat je de adapter ipv de gewone aansluiting hierop moet aansluiten...heb ik ff geprobeerd...intellifex doet het dan helemaal niet...

Wat is de manier? Iemand een idee? Voordat ik de boel ga slopen?

vdgraaf
15 september 2006, 17:45
Op de intellifex zit nog een DC jack (ipv AC) voor phantom power. In de handleiding staat dat je de adapter ipv de gewone aansluiting hierop moet aansluiten...heb ik ff geprobeerd...intellifex doet het dan helemaal niet...

Wat is de manier? Iemand een idee? Voordat ik de boel ga slopen?

De Intellifex adapter gewoon in het normale gaatje pluggen. Dan de FC200 adapter in de DC jack stoppen waar Phantompower bij staat. (blijkbaar is die aansluiting dus vervangen, normaal is dat een AC aansluiting, maar zoals eerder al gezegd, de FC200 lust waarschijnlijk geen AC).

Dan zou het moeten lukken!

grtn, Jan Anton

Mirakels
15 september 2006, 18:54
hmmm ok...that's a problem...ik heb geen FC200 adapter...
Kan ik dus weer een adapter gaan kopen....blijf bezig haha...

Ik ga het proberen...dus eerst weer een adapter scoren dus...

En dan nog dat AC/DC verhaal....tja...volgens mij gaat het niet werken dan, maar we zullen zien.

Thanx