PDA

View Full Version : Goedkope gigbare basversterker



Fuhgawz
10 september 2006, 12:30
Ik ben van origine gitarist, maar ben gevraagd om bas te spelen in een bandje die mijn stijl muziek maakt en wil dit ook graag doen. Ik heb al een leuk goedkoop Cort-basje met een Peavey MicroBass versterkertje om thuis wat op te nemen, maar nu heb ik dus een grotere versterker nodig.
Mijn vraag is dan ook: Wat is niet duur (lees: zeker beneden 400 euro, maar liefst rond de 300), kan ik bij voorkeur zo van Marktplaats rukken zonder veel te zoeken, is luid genoeg om mee op te treden en heeft nog een enigszins een goed geluid?
Alvast bedankt voor de antwoorden! ;)

sinneD
10 september 2006, 13:06
kijk naar de Roland BassCubes

guitartub
10 september 2006, 13:48
Hartke, Ashdown, en als het echt niet anders kan (maar aanraden doe ik het je iig niet) Behringer.
Ben zelf net als jij gitarist maar speel inmiddels ook basgitaar in een bandje. Voor gigs gebruik ik een Ashdown 5/15 100 watter die ik indien nodig doorlus naar het PA en in de oefenruimte is het allemaal niet zo belangrijk dus gebruik ik wat er voorhanden is. Ik heb tweedehands een 4-snaar van BassCollection kunnen scoren die van zichzelf erg goed klinkt.

Suc6.

SBloke
6 oktober 2006, 12:12
Vriendin van SBloke, maar te lui om als zodanig in te loggen:

De Roland basscubes zijn inderdaad wel prettig, maar vooral voor thuisgebruik. Ik zou bijna zeggen, pak gewoon een degelijk lompe gitaarversterker en stop er eventueel dingen als een compressor tussen (en eventueel als je het kan vinden een bassbooster). Wel alle knopjes van bas op 10 draaien. Klinkt ook prima, is een stuk goedkoper. En je hoeft niet meer moeilijk te doen als je met een gitarist van versterker wilt ruilen omdat de zijne niet sterk genoeg is ofzo;)

Anavrin
9 oktober 2006, 01:24
kijk wel uit met gitaarspeakers!!! Die kunnen de lage bassen af en toe niet aan...


Trace Elliot 715, 100 watt combootje, maar gaat loeihard (zit dacht ik een 200 watt speaker in):
http://members.home.nl/100procentmafkees/images/te715web.jpg
Dit is de mijne.

Unicron
12 oktober 2006, 13:18
Die Trace combo's gaan verre van loeihard, als de gitarist een stack heeft en de drummer goed doorramt kun je het wel vergeten...

Voor 400 euro zou ik kijken naar een oude Acoustic of Peavey stack. Soms heb je geluk en vind je een 300watt top + 2x15" voor dat geld.

schwalbe
12 oktober 2006, 13:50
Als je er echt het podium mee opgaat dan heb je al snel een best wel grote installatie nodig; denk aan minimaal 200 watt, liefst zelfs nog wat meer. En een top+cabinet is dan ook een stuk handiger dan een combootje. Peavey is wel een goed idee, de topjes van Hartke zijn ook wel leuk.