PDA

View Full Version : wah kopen?



zoon van Piet
10 september 2006, 11:59
sla dan nu je slag op marktplaats!

daar staat een als 'Jim dunlop' aangemerkte Cry Baby Super te koop... en dat ding heeft niksniemandal met Dunflop te maken, maar is een heuse JEN - herkenbaar aan de witte bies. deze heeft geen 'tropical fishes', al schijnen deze blokjes precies van hetzelfde spul te zijn. En hij heeft wel de magische Fasel-inductor, zelfs in de zeldzame witte 'Elvis'-uitvoering. Niet dat dit anders klinkt daneen gewone rooie( of minder gewone groene of zwarte) fasel, maar het is weer eens wat anders.

JEN-wahs zijn heerlijk, vooral voor de rockers onder ons. Vet, gemeen en smerig - en net lofi genoeg om het allemaal lekker smeuig te maken.


Dit is geen verkooppraatje/spam, want het ding is niet van mij. Ik zou hem best willen, maar heb er al een paar...

robert-gitarist
10 september 2006, 14:37
Haha ik heb er ook al een paar.Maar inderdaad hij viel mij ook al op.Enne je hebt trouwens ook nog gele spoeltjes he ;)

zoon van Piet
10 september 2006, 15:03
klopt.. maar die ken ik alleen als reissue - en die RI-fasel vertrouw ik niet zo...

Ik heb zelfs een blote fasel, al vraag ik me af of dat standaard is geweest... ws gewoon dopje kwijt?
zal er eens een plaatje van maken. Maar dat zal even duren, want hij zit in mn favo-wah, en ligt dus niet thuis, maar in de repetitieruimte, in mn bak.

paulusdeBKB
10 september 2006, 15:12
Wat de neuk is een fasel?

zoon van Piet
10 september 2006, 15:23
ga je mond spoelen, Paulus! De Fasel is heilig, voor de liefhebbers van ware wah, de aanbidders van The Tone en allen die recht in de leer zijn!

Zonder gekheid: In de veelgeprezen Italiaanse wah's van vroeger zat vaak een spoel met de merknaam Fasel. niet de allerheiligste onder de vintage-spoelen, die eer gaat ws naar de 'Halo' of de 'filmcan', maar wel een spoeltje dat op waarde geschat wordt door fanatici zoals ik. en RG Keen:
http://www.geofex.com/Article_Folders/wahpedl/wahped.htm#inductor

Zo op waarde geschat dat Dunflop er een RI va heeft gemaakt. die ziet er goed uit, op het eerste oog, maar ik las ergends dat het gewoon een kekke verpakking is van de middelmatige spoel die sowieso al in de dunlop zit...

paulusdeBKB
10 september 2006, 23:28
Oke oke, sorry hoor :hippie: Ben niet echt thuis in de donkere kunsten van electronica. Vandaar dat ik nog nooit van Fasel heb gehoord. Hulde aan de Fasel!!!

zoon van Piet
11 september 2006, 09:15
Zo mag ik het horen!
Misschein is het de wahwahwaanzin ten top, maar veel componenten in vintage wah's hebben een mojofactor gelijk 808 of blackface...

hier staan een paar wahtjes en hun edele delen:
http://members.chello.nl/~t.heertjes/Wah%20wah.html

voor de liefhebbers van deze gaspedalen.

Er zitten er een of twee van mij tussen...

almarvk
11 september 2006, 10:02
Ik heb de verkoper maar 's een mailtje gestuurd, kijken wat ie er voor wil hebben...

zoon van Piet
11 september 2006, 11:23
goed bezig! als je deze kunt scoren voor een leuk bedragje, kun je je geen buil vallen. het enige dat er weleens aan mankeert is dat de pot moeilijk doet ( na dertig jaar is dat niet zo vreemd..)
en hoewel die originele ERT of ICAR potmeter voor de fundamentalist natuurlijk erg belangrijk is -'hij klinkt anders nu de pot vervangen is'- vind ik dat er met een goeie vervanger ( Teese) best te spelen is.
officieel verschilde de Super enkel van de gewone Crybaby door de toevoeging van een 9volt aansluiting. maar alle supers die ik zie hebben luxe-componenten, als die elvis, en de betere ICAR-potmeters...

almarvk
12 september 2006, 22:37
Hij had 75 euri in gedachten, ik had alleen wat anders in gedachten. Ik heb namelijk te vaak een wah gekocht die het niet deed of niet aan mijn verwachtingen voldeed.

zoon van Piet
13 september 2006, 08:45
Tja. Op zich is 75 niet veel voor een echt vintage italiaans elvis. Maar als je eventueel de pot moet vervangen ben je een stuk duurder uit, natuurlijk ( Zo'n Teese kost een kapitaal!)
En wat betreft verwachtingen.. dat is zo persoonlijk en daarmee de moeilijkste factor. je zou hem eigenlijk eerst moeten horen.