PDA

View Full Version : Vreemde kop van een strat of tocht niet?



Angel
10 september 2006, 11:38
Ik kwam deze strat tegen en vond deze kop toch wel erg "anders" uitzien qua vorm, dan bij een normale strat. Is dat omdat deze na 2000 gemaakt is of scheelt er toch iets aan?

http://img.photobucket.com/albums/v297/angelsdeath2001/16122623_2-fender-stratocaster-made.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v297/angelsdeath2001/16122623-fender-stratocaster-made-i.jpg

arjanb01
10 september 2006, 11:42
Ik kwam deze strat tegen en vond deze kop toch wel erg "anders" uitzien qua vorm, dan bij een normale strat. Is dat omdat deze na 2000 gemaakt is of scheelt er toch iets aan?

http://img.photobucket.com/albums/v297/angelsdeath2001/16122623_2-fender-stratocaster-made.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v297/angelsdeath2001/16122623-fender-stratocaster-made-i.jpg

Dit lijkt me geen echte fender strat, check de positie van het logo en de ietwat langgerekte kop. Kan niet echt zijn, dus maar niet kopen als ik jouw was. Tenzij het een heel lekker spelend en klinkend gitaartje is natuurlijk.

Stratman70
10 september 2006, 11:44
Is een Swaijert!

Stratman70
10 september 2006, 11:45
Of zelfs dat nog niet eens, bedenk ik nu.
Volgens mij zo'n Chinees geval.

Angel
10 september 2006, 11:47
Heb nu effe een paar foto's gevraagd van de achterkant van de kop, om het serienummer toch even te zien.

De verkoper beweerd bij hoog en laag dat het een USA strat is met serienummer SN# SZ 3xx xxx

Aimé
10 september 2006, 11:51
Mmmm ik vind de kop toch wel heel slecht afgewerkt..

hoofd
10 september 2006, 11:52
http://img.photobucket.com/albums/v297/angelsdeath2001/16122623-fender-stratocaster-made-i.jpg

Ik vind die bovenste hoorn er ook raar uitzien.. Ligt dat aan mij, of is die gewoon raar?

floyd
10 september 2006, 11:56
Ik zou zeggen dat het een stagg is. maar zeker ben ik er nog niet helemaal van.

FruscianteFan
10 september 2006, 11:58
Heb nu effe een paar foto's gevraagd van de achterkant van de kop, om het serienummer toch even te zien.

De verkoper beweerd bij hoog en laag dat het een USA strat is met serienummer SN# SZ 3xx xxxHet vervelende is, dat hij het misschien zelf niet weet.

Stratman70
10 september 2006, 12:00
Ik vind die bovenste hoorn er ook raar uitzien.. Ligt dat aan mij, of is die gewoon raar?
Ja, ik zie dus ook iets aan die body. De rondingen (ook qua bodycontour) zijn te rond, naar mijn idee.

stringer
10 september 2006, 12:00
Dit is absoluut GEEN Fender. Probleem is dat Fender-decalls makkelijk te krijgen zijn en iedereen zijn Chinees stuk wrakhout voorziet van een Fenderlogo. Overigens vergeten deze "hobbyisten" meestal dat op de achterkant van de hals een nummer zit.

Hector_Tsolodimos
10 september 2006, 12:01
lijkt mij nep.. check ook die 'original countdown (ofzo :P, moet ik even nakijken op mijn eigen strat) body' logo, die hoort recht te staan..
en zowiezo.. die kop heeft gewoonweg een andere vorm

Johnny V
10 september 2006, 12:15
Idd 100% vals

Zino Z
10 september 2006, 12:23
een stagg lijkt zelf meer op een fender dan deze hier... qua body dan

Dweezman
10 september 2006, 12:29
Die body klopt echt ook geen zak van.

floyd
10 september 2006, 15:05
een stagg lijkt zelf meer op een fender dan deze hier... qua body dan


Stagg heeft ook zo'n dikke afgeronde body. En van die grote vierkante stringree's...

blademan
10 september 2006, 16:27
absolute nep fender, hier zou ik geen euro voor geven.

koennie
10 september 2006, 20:14
nou lijkt me duidelijk dus! wat moest die kerel voor die neppert hebben?

ps: t is 'original contour body'

Gearjunkie
10 september 2006, 21:40
Rondingen kloppen inderdaad niet, maar let ook op de eerste tuner. Bij een echte staat die verder naar achter.

BamBuFan1
10 september 2006, 21:59
Heb nu effe een paar foto's gevraagd van de achterkant van de kop, om het serienummer toch even te zien.

De verkoper beweerd bij hoog en laag dat het een USA strat is met serienummer SN# SZ 3xx xxx

Hij mag beweren dat de maan van kaas is, dit is geen Fender en daar kan ie het mee doen.

drap
10 september 2006, 22:03
De kop klopt niet, de snaargeleiders kloppen niet, de body klopt bij lange na niet. En dan toch zo'n mooi tekstje d'r op van "Original contour body". Ghehe, hij is fijn.

Luke-wannabe
10 september 2006, 22:52
Dit is gewoon té nep!

paulusdeBKB
10 september 2006, 22:59
En de pups kloppen ook niet: pooltjes zijn m.i. te klein.

Wel echt klote als je op die manier je eerste 'serieuze' gitaar denkt te kopen en het blijkt een miskoop te zijn...

RS-Rik
10 september 2006, 23:01
Pooltjes op de elementen zijn het ook net niet


check ook hoe de toets is afgewerkt bij de kop, erg schuin, zoiets zou er bij Fender niet door komen

bass blom
11 september 2006, 00:11
http://www.countrypete.nl/stratkoppen.jpg

met een echter lijkende marktplaatstrat :D

Rock&Roll
11 september 2006, 10:20
Zodra ik deze gitaar aangebeboden zag, heb ik een mailtje gestuurd naar de verkoper om hem attent te maken op het feit dat hij een gitaar verkocht als fender, terwijl dit overduidelijk niet zo was. Momenteel nog geen reacties teruggekregen, maar er werd al meer dan 400 euro op geboden (oa door Angel) en ik vond het tijd om in te grijpen. Dit soort dingen valt wel vaker voor. En zoals hier al gezegd is, misschien heeft de verkoper de gitaar ooit zelf als 'echte' fender gekocht en is ie daarom overtuigd dat ze echt is. :rockon:

Angel
11 september 2006, 10:30
Zodra ik deze gitaar aangebeboden zag, heb ik een mailtje gestuurd naar de verkoper om hem attent te maken op het feit dat hij een gitaar verkocht als fender, terwijl dit overduidelijk niet zo was. Momenteel nog geen reacties teruggekregen, maar er werd al meer dan 400 euro op geboden (oa door Angel) en ik vond het tijd om in te grijpen. Dit soort dingen valt wel vaker voor. En zoals hier al gezegd is, misschien heeft de verkoper de gitaar ooit zelf als 'echte' fender gekocht en is ie daarom overtuigd dat ze echt is. :rockon:

Ik heb gisteren nog een mailtje van het teruggekregen waarin ik melding maak van de vervalsing en kreeg als antwoord:

Als jou info klopt, dan hebben ze me goed zitten gehad :(

Ik heb ondertussen mijn bod ingetrokken, maar zie wel dat hij zijn vraagprijs verlaagd heeft van 750 euro naar 600 euro. Ik vind het toch niet erg pluis wat hij doet.

renier
11 september 2006, 11:27
nu gebeurt dus waar we allemaal bang voor waren.

de eerste groep mensen die zo'n neppert verkoopt is nog niet gevaarlijk; je ziet dan vaak al aan de advertentie dat het fake is. de doorverkopers, die zelf echt denken dat het een USA strat is, die zijn gevaarlijk. je kunt ze niet betrappen op leugens, omdat ze niet liegen!

in dit geval is aan de kopvorm (en overigens ook houtkwaliteit) te zien dat het om een chinese neppert gaat, maar stel je voor dat iemand een iets betere kwaliteit gitaar pakt en dit ermee uithaalt...?

wie weet is die fender in jouw koffer ook wel nep?