PDA

View Full Version : nieuw lid, rig pics: mesa, engl inside



kirk19
10 september 2006, 09:45
http://s106.photobucket.com/albums/m253/cerberus59/?action=view&current=Muziekinstrumenten004.jpg&refPage=&imgAnch=imgAnch3
dit is een link naar mijn amp setup. Vlnr is staat er op de foto een 1984 Mesa mark IIC+ combo ( volledig origineel ), mesa boogie triple recto half stack en een engl powerball op een peavey triple xxx cabinet. Hiermee kan je echt goed scheuren :rockon:

timgte
10 september 2006, 09:57
Zo zo, mooi spul.

En dan allemaal in de woonkamer? ;)

kirk19
10 september 2006, 10:14
ik weet het, in de woonkomer is het een beetje overkill maar alles staat op wieltjes ( behalve de IIC+ combo ) dus ik rol het naar de garage om te scheuren

paulusdeBKB
10 september 2006, 10:17
LOL! Vrijgezel zeker? :-)

Mooie spullen hoor, wat speel je er zoal mee?

kirk19
10 september 2006, 10:24
ik ben maar 20, alles staat bij mijn ouders thuis. In het weekend ben ik niet thuis want ik zit op de universiteit van gent. Ik speel vooral metallica, megadeth, trivium en dergelijke.

Squier4ever
10 september 2006, 11:07
en dat heb je allemaal zelf gekocht of hebben je ouders je gesponsord?
welke gita(a)r(en) heb je?

kirk19
10 september 2006, 11:26
ouders sponsers en zelf bijgelegd, een beetje van de 2
gitaren: espkh-3, ltd kh-603 en een gibson les paul standard uit 2004

arjanb01
10 september 2006, 11:33
ouders sponsers en zelf bijgelegd, een beetje van de 2
gitaren: espkh-3, ltd kh-603 en een gibson les paul standard uit 2004

zozozo, maar die mesa mark II heb je die voor de cleane soundjes vooral ? Dat is toch niet echt een metalversterker ?
Als je dr vanaf wilt, wil ik hem wel hebben ! :hippie:
Mooie gitaarcollectie zeg ! Toen ik 20 was had ik niet zulke amps en gitaren.

kirk19
10 september 2006, 11:57
die mesa is de beste old school metallica versterker die ik heb, ik doe die nooit meer weg, sorry. Metallica nam met de IIC+ master of puppets en and justice for all op. Deze amp geeft die zound perfect weer. De clean op de mesa IIC+ is fenomenaal goed ten opzichte van mijn recto clean. Maar ik heb me laten wijsmaken dat de boogie clean in die tijd gebaseerd was op fender clean circuits

Squier4ever
10 september 2006, 12:12
dat klopt ook, boogie is in feite 'n Fender preamp met een dikkere poweramp erop oid. tenminste van oorsprong. Lekker setje heb je zo, wel te merken dat je metallica fan bent, een ESP Kirk hammet enz...

Neals
10 september 2006, 12:20
die mesa is de beste old school metallica versterker die ik heb, ik doe die nooit meer weg, sorry. Metallica nam met de IIC+ master of puppets en and justice for all op. Deze amp geeft die zound perfect weer. De clean op de mesa IIC+ is fenomenaal goed ten opzichte van mijn recto clean. Maar ik heb me laten wijsmaken dat de boogie clean in die tijd gebaseerd was op fender clean circuits

Een gitarist die de woorden 'doe ik nooit meer weg' in zijn mond neem ik bij voorbaat al niet meer serieus :P

Maar erg gave set-up!

kirk19
10 september 2006, 12:26
hmm ik heb dat van mijn recto ook gezegd en die staat hier na drie jaar toch ook nog. For teh record de engl stack en de les paul zijn van mijn broer maar we delen ons gerief redelijk veel dus...

Squier4ever
10 september 2006, 12:59
ah werd al strontjaloers, maar dit verzacht het leed al iets....
ahum niet dus :D

jw009
10 september 2006, 17:31
Sjonge jonge..... doe mij ook maar zo'n extra setje ouders :)

kirk19
10 september 2006, 21:20
ik moet ook wel toegeven dat ik de IIC+ bij toeval voor een prikje heb kunnen kopen dus...

caliban
11 september 2006, 01:00
Niet alleen dikkere poweramp, gewoon gainstages erbij gestoken en waarschijnlijk resistoren eruit.
Let's look what mighty google brings us

4. 1970's and 1980's Mesa-Boogie lead channel
in----G1---EQ---volume----G2--------------G3----G4-----------------------master volume--->
in----G1---EQ---volume----G2--------------G3----G4----G5----------------master volume--->

Mesa's Randall Smith took the 1960's Fender designs, and added more gain stages. No major amp had ever had so many preamp gain stages, and all this extra gain produced thick, heavy distortion. Over time, more and more amp companies began using this approach, with their own special twists (unique innovations).
Komt van
http://www.harmony-central.com/Guitar/guitar-amp-evolution.html
Daarop staat ook nog meer als je wil