PDA

View Full Version : Peavey 5150 gezocht



Meadow
9 september 2006, 20:10
Hallo,
Ik ben opzoek naar een Peavey 5150, wie weet waar toevallig nog een 2e handse te koop staat, ergens in een muziek winkel bijvoorbeeld, of gewoon op het internet.

Als iemand nog suggesties heeft voor welke amp ik ook nog eens zou moeten proberen (een amp die echt geschikt is voor metal), hoor ik het graag. Graag wel een beetje dezelfde prijsklasse

Groeten, Robin

Gitaro
9 september 2006, 20:31
Ik zoek er ook een, dus als je hem toevallig als combo zoekt heb je concurrentie :D.

Meadow
9 september 2006, 20:39
Hehehe, ik zoek geen Combo:P dus dat valt nog wel weer mee, maar ik heb wel een paar combo's op het net gezien

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=67049

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=66929

en er staan ook nog 2 op marktplaats, of die van de zelfde verkopers zijn weet niet.

Anders Destium
9 september 2006, 20:48
Gitaro, ik heb je een tijdje terug een PM gestuurd maar daar heb je niet op gereageerd (hint, hint) :)

Gitaro
9 september 2006, 20:49
Oh kijk aan, bedankt! Ik moet eens verder kijken dan m'n muisaanwijzer lang is. Dat zijn wel aardige prijzen, ik had ze duurder verwacht.

Is dat zo anders :O, nooit gemerkt! Dit forum geeft zeker geen popups! Ik lees hem als ik morgenochtend thuiskom (mits ik er aan denk), ik ga nu weg :)

Anders Destium
9 september 2006, 20:50
PM mij en je hebt er 1 voor 650 :sssh:

Damn wat een spammer ben ik toch...

Negative K3 fan
9 september 2006, 21:58
je doet je 5150 weg eric? niet handig voor thuis?

Anders Destium
9 september 2006, 22:38
Hij mist duidelijk een mastervolume IMO, en ik heb geen zin om een powerbrake oid te kopen omdat ik eigenlijk toch altijd op mijn Powertone speel :)

marc_o
9 september 2006, 22:58
Hij mist duidelijk een mastervolume IMO, en ik heb geen zin om een powerbrake oid te kopen omdat ik eigenlijk toch altijd op mijn Powertone speel :)

Je moet wat meer schijt aan de buren hebben en genieten van het geluid


(kan ik makkelijk zeggen natuurlijk, ik woon niet naast je)

Emocide
9 september 2006, 23:03
Hij mist duidelijk een mastervolume IMO, en ik heb geen zin om een powerbrake oid te kopen omdat ik eigenlijk toch altijd op mijn Powertone speel :)

heb je geen pedaaltje ofzo ?
als je zonder pedalen speel is op stand 1 idd te hard
maar ik heb mijn pedalen zo ingestelt dat als ik de amp op 2 zet dat het als.... "gewoon hard" klinkt en de geluidskwaliteit blijft hetzelfde als dat je hem hard zet (als je je pedalen dan goed afstelt)

Anders Destium
9 september 2006, 23:17
Ik ben helemaal van pedalen afgestapt :)


Je moet wat meer schijt aan de buren hebben en genieten van het geluid


(kan ik makkelijk zeggen natuurlijk, ik woon niet naast je)

Ik zet mijn versterker niet zacht vanwege de buren, de mensen die hiernaast wonen hebben er geen last van (of doen alsof). Ik zet mijn versterker thuis niet hard omdat ik dat niet nodig en fijn vind. Ik speel het liefst op relatief laag volume met CDs mee en wil daarbij ook een versterker nog goed kunnen afregelen. Zie mastervolume ;)

caliban
9 september 2006, 23:56
Heeft een 5150 echt geen mastervolume??
Of wat bedoelen jullie daar eigenlijk juist mee
Zoiets als output eerder??

caliban
9 september 2006, 23:59
Hey Meadow
Op jouw tweede vraag ook nog eventjes antwoorden.
Zeker andere amps checken
Bijvoorbeeld ENGL (Powerball, Savage en noem maar op)
En Bogner (wel niet binnen die prijsklasse dan)
En mesa/boogie ook natuurlijk. Het voordeel bij die 5150's is wel dat je ze normaal vrij goedkoop vastkrijgt. Ook XXX niet vergeten.

marc_o
10 september 2006, 00:01
Heeft een 5150 echt geen mastervolume??
Of wat bedoelen jullie daar eigenlijk juist mee
Zoiets als output eerder??


Heeft gewoon een mastervolume hoor, ik weet ook niet wat Anders Destium bedoelt...

Meadow
10 september 2006, 00:09
@ Caliban
De versterkers die jij noemt zijn ook wel vet ja, maar bogner is gewoon echt te duur:P ook, en die powerball weet ik eigenlijk zo niet, hij ligt ook buiten mijn budget(Budget is niet altijd te groot, ben tenslotte nog maar 16), maar ik heb er een keer bij feedback opgespeeld over een brunetti cab toen klok hij wel vet, met jensen speakers ofzo dacht ik zoiets, later had ik hem hem gepobeert bij de musik-produktiv en toen vond ik het niet zo veel aan, toen speelde ik die over een Engl cab. De triple X is ook supervet, maar dan moet ik hem maar net 2e hands kunnen vinden, en die kom je niet zo vaak tegen :( maar als ik hem goedkoper tegen kom dan word het zeker lastig kiezen tussen de 5150 en XXX

Squier4ever
10 september 2006, 11:09
misschien bedoelt 'ie een fatsoenlijke MV, die goed af te regelen valt?

Anders Destium
10 september 2006, 15:34
Ik zal even uitleggen wat ik bedoel met "mastervolume", misschien had ik het schakelbare mastervolume moeten noemen.

Op mijn Koch kan ik switchen tussen rythm en lead volume. Lead volume is "de volle mep", het (relatieve) volume van het rythm volume kun je instellen. Dat zorgt ervoor dat je de versterker ook op laag volume nog net zo goed kunt afregelen als wanneer hij echt hard staat. Ook op slaapkamerniveau kun je nuances aanbrengen. Het grote voordeel is dat je de versterker niet hard hoeft te hebben staan om hem echt goed te laten klinken.

Mijn Peavey heeft dat niet en kan op laag volume veel minder goed worden afgeregeld (bijna niet zelfs). Je kunt hem niet even iets harder of zachter zetten op lager volume doordat hij heel extreem reageert op de volumepot tussen de 0 en de 3. Het volume op 1 is voor thuis al heel hard. Ik vind dat vervelend, andere mensen zullen daar misschien minder problemen mee hebben :)

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is!

Negative K3 fan
10 september 2006, 15:37
hey eric misschien begrijp ik het niet goed, maar een versterker gaat niet beter klinken van 2 van die master volumes... het zorgt er in jouw geval alleen voor dat je het volume gemakkelijker nauwkeurig in kunt stellen.

Anders Destium
10 september 2006, 15:46
Dit is wat ik zeg: 2 mastervolumes hebben op een versterker zorgt er voor dat je ook op laag volume fatsoenlijk kunt spelen en je versterker goed kunt afregelen. Voor mij betekent dat concreet dat een versterker met schakelbare master wel beter klinkt. Het is toch leuk als je wel het karakter van je versterker hebt maar niet de ramen er uit hoeft te blazen voor hij goed klinkt. Ik begrijp niet dat niet elke versterker zo'n functie heeft.

caliban
11 september 2006, 00:48
@ Caliban
De versterkers die jij noemt zijn ook wel vet ja, maar bogner is gewoon echt te duur:P ook, en die powerball weet ik eigenlijk zo niet, hij ligt ook buiten mijn budget(Budget is niet altijd te groot, ben tenslotte nog maar 16), maar ik heb er een keer bij feedback opgespeeld over een brunetti cab toen klok hij wel vet, met jensen speakers ofzo dacht ik zoiets, later had ik hem hem gepobeert bij de musik-produktiv en toen vond ik het niet zo veel aan, toen speelde ik die over een Engl cab. De triple X is ook supervet, maar dan moet ik hem maar net 2e hands kunnen vinden, en die kom je niet zo vaak tegen :( maar als ik hem goedkoper tegen kom dan word het zeker lastig kiezen tussen de 5150 en XXX
Omdat mijn nickname caliban is moet ik sowieso powerballs promoten. Nee hoor. Voor zover ik al heb gehoord klinken ENGL-cabinet ook wel vreselijk schel dus ik denk dat je beter afgaat op je test met brunetticab.
Ik weet niet of je daar al iets van hebt gezegd maar welke muziek wil je eigenlijk spelen. Volgens mij kan de prijs van een tweedehandse powerball wel goed meevallen, aangezien ze nieuw ongeveer 1500 kosten.
5150's zijn vreselijke ruisbakken en hebben echt belachelijk veel gain. Waarschijnlijk zal je dat echt nooit nodig hebben
De andere gitarist in mijn band speelt met een XXX en die klinkt vet en onze muziek is serieus hard. En niet te vergeten het zijn dikke pimpamps. Er staat in plaats van een gewoon traanplaatmotief bij rectifiers lekkere-meiden-in-ijzerkleurmotief op :D:D
Hope this all helps

esproC
11 september 2006, 10:15
Ik heb overigens nog een peavey 5150 combo te koop...
Mocht iemand er nog 1 willen hebben.

Ik ga een top kopen (Powertone II, Powerball of misschien toch een 6505, lastig lastig).

Dick Wolkendeck
11 september 2006, 10:42
6505 = 5150 in een ander jasje, toch?

Put
11 september 2006, 10:44
ja .. basicly wel ..

schijnt iets meer gain te hebben :| waar dat goed voor is ... ik heb mn 5150 nooit hoger dan 5,5 staan ofzo ..

en de clean schijnt mooier te zijn .. maar als je een goeie gitaar met lekkere elementen hebt ( lees EMG 60 in de nek positie ) dan heb je een mooi clean geluid hoor

interessander
11 september 2006, 10:55
Volgens mij verwar je nu de 6505 met de 6505+, de reïncarnatie van de 5150 II

Put
11 september 2006, 16:41
volgensmij verwar jij je mond houden met je mond open doen

Emocide
11 september 2006, 16:54
is niet waar van die gain hoor

ik heb zelfs naar peavey gemailt ( super snelle customer service) en hij zei dat het EXACT dezelfde amp was. dus zelfs de gain is niet veranderd

ik heb dus de 5150 genomen omdat ik hem iets mooier vond uitzien.

interessander
11 september 2006, 16:56
Als je andere mensen advies wil geven over dingen die zo schijnen te zijn dan betwijfel ik of het advies erg bruikbaar is.

Emocide
11 september 2006, 16:58
en meadow als je zo snel niet een amp kan vinden om uit te proberen mag je bij mij wel een keer mijn 5150 uitproberen

Meadow
11 september 2006, 17:09
@caliban

Mijn stijl gaat vooral uit van metal. varieerend van Godsmack tot weet ik wat voor metal, in iedergeval zwaar lomp en snel:P (ik houd dat niet allemaal bij met die namen) Maar een powerball 2ehands is aardig lastig te vinden lijkt me of niet?

Meadow
11 september 2006, 17:15
@ Emocide

bedankt voor het aanbod, maar ik weet wel hoe 5150 klinkt :P andere gozer waarmee ik een band speel heeft ook een 5150. (heeft hem trouwens net weggedaan, gaat ook voor een triple X ofzo)

caliban
11 september 2006, 19:54
Vraag eens aan Alain die weet wel alles van powerballs

rickygibson
27 november 2006, 21:48
Mijn excuses als de laatste post jaren geleden is..
Maar ik zit nu een hele avond te zoeken naar een peavey 5150 head, en de enige 2 die ik kan vinden zijn in belgie en duitsland.
Dus mocht iemand met een luxe probleem zitten omdat zijn 5150 de systeem muurtjes geen goed doet, hoor ik het graag!!