PDA

View Full Version : Zang opnemen met de microfoon vd laptop lukt niet?



GunMetalBlue
9 september 2006, 18:25
hallo,

Ik heb met mijn toneport net een nummer opgenomen maar ik heb geen microfoon en moet het dus met de microfoon vd laptop stellen. Eerder gedaan en dat lukte best. Nu is het zo dat na de installatie van mijn toneport ik nooit meer heb kunnen opnemen met mijn laptop-microfoon. Hij werkt, maar je kunt 'r niet mee opnemen.

Ik heb na het liedje in Live te hebben gemaakt de zang willen opnemen in Audacity (dat vind ik prettiger) maar ik krijg bij de voorkeuren de microfoon niet ingesteld. Als ik de AC Realtek 75 selecteer bij de input, neemt-ie niets op, maar je hoort dat-ie wel opvangt en weergeeft.

Weet iemand hoe ik mijn probleem kan oplossen?

Bedankt,


GunMetalBlue

nielsduursma
9 september 2006, 18:27
even in het standaard windows mixertje kijken of ie wel aanstaat.

GunMetalBlue
9 september 2006, 18:31
geeeeeeeniaal :seriousf:

dank je

niekb
18 september 2006, 22:47
En wat als je daar geen instellingen voor kan vinden??
Bij mij zijn bij opname de geavanceerde opties niet te openen??

Weet iemand hoe ik dit kan veranderen??

Ik kan wel opnemen maar hoor het niet terug via mn speakers. Ik kan nu dus ook niet meer lekker meespelen met mn cdtjes, via mn pc.

Bij het opnemen kan ik het geluid softwarematig wel horen maar dat is vertraagd. Dus erg irritant.
Ik gebruik audacity.

Sigma Tel kaart

SGS
2 oktober 2006, 00:46
En wat als je daar geen instellingen voor kan vinden??
Bij mij zijn bij opname de geavanceerde opties niet te openen??

Weet iemand hoe ik dit kan veranderen??

Ik kan wel opnemen maar hoor het niet terug via mn speakers. Ik kan nu dus ook niet meer lekker meespelen met mn cdtjes, via mn pc.

Bij het opnemen kan ik het geluid softwarematig wel horen maar dat is vertraagd. Dus erg irritant.
Ik gebruik audacity.

Sigma Tel kaart

Koop een "geluidskaart" Er is wel degelijk een verschil tussen die dingen die goed zijn om het geluid van een film te horen, een muziekcdtje af te spelen,... of een kaart om audio op te nemen. Kijk eens in het gamma van m-audio. Zij hebben al usb-kaartjes voor een kleine 140 euro. Dit is al een goed begin waarmee je waarschijnlijk al een heel eind verder komt zonder extreem veel geld te spenderen.

harrie-beton
2 oktober 2006, 23:56
Een toneport is een USB geluidskaart.

Als je in de laptop alle gewone audio drivers hebt geïnstalleerd kan hoort je de microfoon in te kunnen stellen. Echter, laptop audio is erg matig van kwaliteit.
Koop anders een goedkoop microfoontje van 10 euro die direct in je toneport kan.