PDA

View Full Version : Help, vox doet niets meer



jonesd
9 september 2006, 18:14
Oké, na al de mooie verhalen hier heb ik dus ook beam blockers gekocht voor mijn ac 30 cc.

Na deze geďnstalleerd te hebben, (wat overigens niet zo simpel was aangezien het gat in de open back nogal krap is en ook de reverb tank in de weg zat), sloot ik mijn versterker met grootse verwachtingen terug aan in het stopcontact.

Gitaar ingeplugd, plectrum in de aanslag om lekker te gaan, master op, even wachten en dan... Pfffffffffffff.

Nog voor ik de standby kon afzetten, ineens een klein geluidje en zachtjes ging het lichtje van de master weer uit (gaat overigens altijd traag uit).

Wat nu, zekeringen gecheckt en de mains fuse was mooi opgerookt. Ik heb er dan een nieuwe zekering ingestopt doch weer het zelfde verhaal, eventjes stroom, dan een klein geluidje en dan het grote niets...

Wat kan er aan de hand zijn? Wat kan ik geraakt hebben bij het installeren van de beam blockers dat nu kortsluiting veroorzaakt? Ik zou het zelf niet weten...

Weet iemand raad, alle advies is welkom.

PS, heeft iemand een idee of, door het installeren van de bb'ers de garantie vervalt?

Negative K3 fan
9 september 2006, 18:22
misschien dat de buizen niet helemaal goed in hun voetjes zitten, druk deze eens goed en controleer ze of ze er normaal uitzien en niet zwart geblakerd ofzo

jonesd
9 september 2006, 19:29
Zal dat al eens proberen.

Er is jammer genoeg heel moeilijk aan de buizen te kom bij de ac 30.
Weet iemand (met een ac30) hoe dit zo makkelijk mogelijk gaat?

Mitch
9 september 2006, 19:50
Het enige andere dat ik kan verzinnen is dat je de speakerkabel er uit hebt gehaald ? Vindt -ie ook niet zo fijn.
Buizen bereik je door het achterpaneel te verwijderen.

jonesd
10 september 2006, 11:19
Het enige andere dat ik kan verzinnen is dat je de speakerkabel er uit hebt gehaald ?

Bij de ac 30cc zitten de speakers vast (dus niet met een jack of zo). Ik heb dit gecheckt en deze verbindingen lijken nog allemaal stevig te zijn.

Kan het niet aangesloten zijn van speakers overigens ook een probleem vormen als de amp nog op standby staat?

Squier4ever
10 september 2006, 12:13
ja volgens mij, je moet bij mijn weten altijd de amp helemaal uit hebben staan, voordat je de speakers ontkoppelt. verschilt per amp een beetje, de ene kan er iets langer tegen als de ander, maar het is het beste om dit gewoon niet te doen! er moet altijd een weerstand aan je speakeroutput hangen, of dit nu een speaker of een zgn. dummy-load is maakt niet veel uit. Maar als de amp aanstaat moet ie altijd een load hebben

hubert
10 september 2006, 17:30
Zal dat al eens proberen.

Er is jammer genoeg heel moeilijk aan de buizen te kom bij de ac 30.
Weet iemand (met een ac30) hoe dit zo makkelijk mogelijk gaat?

Het is helemaal niet moeilijk om aan eindbuizen voor een vox te komen. Je gaat naar de gitaarwinkel waar ze ook buizenversterkers hebben staan en vraagt om een set eindbuizen. En met set bedoel ik een set van 4 stuks EL84. Die zijn al voor je gematched.....oude er uit, nieuwe er in...en spelen maar.

Maar in jouw geval lijkt het toch iets anders te zijn. Zit er een gelijkrichtersbuis in? of is die solid state? Als die buis kapot is, kan je dat niet echt zien. Bij mij pas geleden gebeurd dat die kapot was. zelfde verhaal als bij jouw....kwestie van nieuwe kopen en er in zetten....

BS
10 september 2006, 17:35
Het is helemaal niet moeilijk om aan eindbuizen voor een vox te komen. Je gaat naar de gitaarwinkel waar ze ook buizenversterkers hebben staan en vraagt om een set eindbuizen. En met set bedoel ik een set van 4 stuks EL84. Die zijn al voor je gematched.....oude er uit, nieuwe er in...en spelen maar.

TS bedoelt denk ik dat hij moeilijk bij de buizen in zijn versterker kan komen...

jonesd
10 september 2006, 20:52
TS bedoelt denk ik dat hij moeilijk bij de buizen in zijn versterker kan komen...

Inderdaad, Ik moet blijkbaar het chassis er helemaal uitschuiven maar dan lijkt het of de kabels die de speakers verbinden te kort zijn en dan zullen deze losgemaakt en dan opnieuw gesoldeerd moeten worden.

Ik vroeg mij dus af of er nog een andere manier bestaat die ik over het hoofd zie.

Hen ondertussen op een ander forum al gelezen over iemand die een gelijkaardig probleem had. Bij hem was het zoals hier ook al aangehaald is de gelijkrichter (GZ34). Zal deze dus deze week trachten te vervangen.

Iemand suggesties voor merk? Alvast bedankt voor alle reacties.