PDA

View Full Version : Richwood "ES335'' model



Micro-e
9 september 2006, 17:30
http://img363.imageshack.us/img363/4232/re400hn1.jpg (http://imageshack.us)

die dus..
Ik zit al een hele tijd te GASsen op ES modellen.
Nou vroeg ik me af hoe deze bijv. in vergelijking was met een Epiphone.
Die Richwood is namelijk wel 160€ goedkoper en ik heb een heleboel goede dingen over Richwoods gehoord.

En in welke winkel in NL staan ze?

Edit: hier nog de Specs
Nato body,
nato top,
set nato neck,
rosewood fingerboard,
chrome hardware,
24 3/4" scale.
Colours: sunburst, wine red

Aron Maiden
9 september 2006, 18:55
Hey mooie gitaar!,
richwood is idd wel een goed merk, teminste wat ik er van gehoord heb!:)

hier een link waar ze hem verkopen

http://www.mainmusic.nl/mainmusic.asp?shopprodukt=4102

En http://www.stijlvorm.nl/rRichwoodElect.htm

staan er meerdere!

succes

Danny Drug
9 september 2006, 19:10
elementen zullen wel IETS minder zijn denk ik

gewoon ff kijken welke hals het beste is lijkt me de optie om mee te gaan...

ik ben nogal een geilerd van Epiphone dus mijn keuze zou snel gemaakt zijn ;)

robert-gitarist
9 september 2006, 19:15
elementen zullen wel IETS minder zijn denk ik

gewoon ff kijken welke hals het beste is lijkt me de optie om mee te gaan...

ik ben nogal een geilerd van Epiphone dus mijn keuze zou snel gemaakt zijn ;)

Hier het zelfde :D Ook erg Epiphone fan.(niets voor niets 5 van :D)
Richwood is zeker wel een aardig merk geworden.De eerste stratjes etc vond ik niet geweldig maar die later gekomen zijn(ook de les pauls) vond ik daar in tegen best goed en zeker voor het geld.Elementen en stemmechanieken vond ik niet super maar er zijn ergere dingen(Stagg).Mijn advies: kijk eens waar ze een hebben en test die eens uit.
Succes.

niekb
9 september 2006, 19:17
ik zou op zoek gaan naar de Samick SAN450

Ik ben erg onder de indruk van die gitaar, heeft een heel fijne hals en speelt en klinkt ook erg fijn.

T is wel een ouder model van Samick dus wellicht ergens op marktplaats oid te vinden.

Richwood ken ik niet maar zou er ook niet zo snel voor gaan..
Epi is ook een goede optie.
grtz

Lucluc
9 september 2006, 19:38
Ik heb zo'n gitaar en ben er erg tevreden over. In de winkel kon ik nog kiezen tussen de gewone RE-400 uit China en een luxe uitvoering met tiger-maple-top if zoiets en die kwam uit Korea. Ik heb uiteindelijk de Chinese genomen, omdat deze gewoon ok aanvoelde. Prima sustain en lekker resonant. Ik heb de tuners en de pickups vervangen, de tuners omdat ik nog een setje gotohs had liggen en de pickups omdat ik nog niet zeker weet of ik humbuckers uberhaupt wel ok vind. Er zitten nu dus p90 achtige elementen op. Goed (laten) afstellen en je hebt een toffe gitaar. Ik speel ook op hele dure gitaren en deze Richwood geniet al een tijdje mijn voorkeur vanwege de feel en sound.

Keesz
9 september 2006, 20:11
richwood = testen,khad een zo'n zwarte met gouden hardware en een zo'n cherry burst lp getest..wereld van verschil, bedenk wel dat je in een richwood moet in vesteren om em goed te laten klinken..

Micro-e
9 september 2006, 22:03
elementen zullen wel IETS minder zijn denk ik

gewoon ff kijken welke hals het beste is lijkt me de optie om mee te gaan...

ik ben nogal een geilerd van Epiphone dus mijn keuze zou snel gemaakt zijn ;)
Ja ik ook eigelijk wel, maar deze is weer 160euro goedkoper

Lucluc
9 september 2006, 22:15
De vraag is of je bij een Epi ontkomt aan het vervangen van bepaalde onderdelen. Probeer ze anders eens ergens te vergelijken.

Danny Drug
10 september 2006, 02:24
De vraag is of je bij een Epi ontkomt aan het vervangen van bepaalde onderdelen. Probeer ze anders eens ergens te vergelijken.

inderdaad... epi is niet voor niets het dochtermerk van gibson..

ik zou voor een epi gaan.. tuurlijk kan je elementen altijd nog veranderen . maar bij epi zit je kwa hout gewoon goed.. en dat is die 160 euro best waard... als je het mij vraagt...

oh en robert-gitarist ??? ik ben nu al fan van je :) :rockon:



(sorry hte is nu half 3 snacths.. en ik ben lam... haha ik deed er ook 5 minuten over om dit te typen)(het is trouwens wel allemaal waar)

Danny Drug
10 september 2006, 02:28
http://www.broadway-music.com/catg/CON411000049473.JPG

ahah als je wil heb ik nog wel een zwarte krasplaat voor je ;)

Flipkoos
10 september 2006, 03:00
Probleem met Richwood is dat ze niet van constante kwaliteit zijn. Je kunt een hele goede treffen maar ook een mindere. En dan van hetzelfde type. De Epi's ken ik niet, nooit bespeeld. Heb zelf een akoestische Epi gehad en daar was ik niet zo'n fan van...

coony
10 september 2006, 09:44
Hallo!

Nieuw lid, speciaal voor dit onderwerp geregistreerd.

Ik heb al eens op deze Richwood ('k was op zoek naar een echte hollowbody maar heb deze er eens tussen genomen - 'k heb uiteindelijk nen Johnson gekocht) gespeeld en was direkt onder de indruk van de rauwe klank. Bespeelbaarheid was wel ok als ik het me goed herinner. Zelf ben ik nu aan 't twijfelen tussen deze Richwood en een iets duurdere (toch kleine €200) Cort 'Source'. Ik moet 1 van de 2 gitaren bestellen dus ga ze niet kunnen vergelijken.
Iemand enige ervaring met dit model van Cort en evt. vergelijken met de Richwood?

Groeten,
Koen

paulusdeBKB
10 september 2006, 09:57
Hoi Coony, en welkom op het forum.

Met de Richwood en de Cort heb ik allebei geen ervaring. Wat ik wel weet is dat je NOOIT een gitaar op bestelling moet kopen. Gitaren vertonen verschillen per exemplaar, dus het loont de moeite om er meerdere uit te proberen en daarvan het beste instrument uit te kiezen.

Zelfs als je weinig ervaring hebt dan merk je de verschillen. In bespeelbaarheid maakt het vaak weinig uit, maar het verschil in klank hoor je vaak wel.

Micro-e
10 september 2006, 12:14
http://www.broadway-music.com/catg/CON411000049473.JPG

ahah als je wil heb ik nog wel een zwarte krasplaat voor je ;)

Dat is een Rivera toch?

Wel erg geil :rockon:

coony
10 september 2006, 20:33
Hoi Coony, en welkom op het forum.

Met de Richwood en de Cort heb ik allebei geen ervaring. Wat ik wel weet is dat je NOOIT een gitaar op bestelling moet kopen. Gitaren vertonen verschillen per exemplaar, dus het loont de moeite om er meerdere uit te proberen en daarvan het beste instrument uit te kiezen.

Zelfs als je weinig ervaring hebt dan merk je de verschillen. In bespeelbaarheid maakt het vaak weinig uit, maar het verschil in klank hoor je vaak wel.

Je hebt natuurlijk gelijk, maar ik denk dat de setup zelf ook veel uitmaakt. Ik heb altijd al m'n gitaren zelf afgeregeld. Zolang de basis van de gitaar goed is kan je er een goede van maken vind ik.

Lucluc
10 september 2006, 21:21
Je kan zo gemakkelijk een gitaar lekker afstellen. Iedereen heeft daar natuurlijk eigen ideeën over, over de actie, hoogte van de pickups, etc. Een topkammetje invijlen is niet zo moeilijk met een ijzerzaagje en een klein nagelvijltje kan je die klus al klaren. Voor piepende elementen (komt helaas vaak voor bij goedkope gitaren) heb ik inmiddels een schaaltje met een mengsel van bijenwas en parafine klaar staan. Kan een hoop geld schelen, als je denkt eigenlijk andere elementen nodig te hebben. Ik ga overigens nu het brugelement van mijn London City telecaster aanpakken. Hals element is doodstil, brug helaas niet, maar het zal vast goedkomen.

Nog even concluderen: let niet teveel op het merk. Johnson, Tenson, Richwood en vast nog meer leuke namen kunnen heel behoorlijk zijn qua kwaliteit. Ik heb nog steeds ongelofelijk veel plezier van mijn Richwood ES335 model.

coony
11 september 2006, 03:15
Je kan zo gemakkelijk een gitaar lekker afstellen.
Voila, dat bedoelde ik. Als de gitaar goed gemaakt is en vlot speelt wil ik wel het risico nemen om ze op bestelling te kopen.


Johnson, Tenson, Richwood en vast nog meer leuke namen kunnen heel behoorlijk zijn qua kwaliteit.
Ik heb mijnen Johnson jazzbak voor de prijs van ne Richwood kunnen kopen, terwijl er wel (passieve) EMG pickups inzittten. Na heel wat afstelwerk (brug, pickups uitlijnen, action,...) speelt deze gitaar als een droom.


Ik heb nog steeds ongelofelijk veel plezier van mijn Richwood ES335 model.
Alé, weer een positieve stem voor de Richwood! Heeft er niemand ervaring met dat model van Cort?? Daarin zitten Mighty Mite pickups -de verkoper zegt dat deze beter zijn + dat de afwerking ook beter zou zijn...

Koen

Luke-wannabe
11 september 2006, 06:25
Ik heb mijnen Johnson jazzbak voor de prijs van ne Richwood kunnen kopen, terwijl er wel (passieve) EMG pickups inzittten.
Emg's in een jazzbak..? Leg eens uit?

FruscianteFan
11 september 2006, 07:40
Jazzmetal à la Ephel Duath!

whaha, EMG's in een jazzgitaar, briljant :hippie:

coony
11 september 2006, 07:42
voila:

EMG-Designed Pickups
Johnson electric guitars and basses are equipped with pickups designed by EMG. EMG pickups are an industry standard known for their noise-canceling qualities and vibrant tone. EMG-designed pickups on Johnson electric guitars and basses are created using a precise method of coil construction for greater sonic tonality. Instruments with these pickups feature a "Johnson EMG" tag printed on the pickup.

coony
12 september 2006, 09:18
Hallo!

Niet echt veel gebruikers van die Cort Source blijkbaar...
Ik zal dan maar op zeker spelen en gaan voor de Richwood denk ik.
Wat is jullie favourite kleurtje? Sunburst of Wine Red en in hoevere lijkt dat laatste op Cherry red, zoals de originelen?

Mvg,
Koen

FruscianteFan
12 september 2006, 09:24
persoonlijk vind ik sunburst vaak het mooist op ES-335's, maar ik weet niet hoe dat op die Richwood uitpakt.

Kim Wilson
12 september 2006, 09:25
Ik vind een 335 in het zwart ook erg mooi. Maar de mooiste vind ik naturel. Maar ja, die staan beide niet in je rijtje...

heavy-metal-thunder
12 september 2006, 10:48
Hallo!

Niet echt veel gebruikers van die Cort Source blijkbaar...
Ik zal dan maar op zeker spelen en gaan voor de Richwood denk ik.
Wat is jullie favourite kleurtje? Sunburst of Wine Red en in hoevere lijkt dat laatste op Cherry red, zoals de originelen?

Mvg,
Koen

een cort es335 heb ik nooit gezien/gehoord. Maar een tijdje terug was ik eens bij een gitarist en die zweerde bij Cort. En, ik moet zeggen, die gitaren (solid bodies) waren supergaaf afgewerkt en klonken goed.

coony
12 september 2006, 19:32
Micro-e, heb je ondertussen al beslist wat jij gaat kopen?

Koen

Micro-e
12 september 2006, 21:34
Ik ga morgen wat Epiphones onder handen nemen.
Veder ga ik op zoek naar zo'n Richwood want je ziet ze weinig

coony
21 september 2006, 19:57
Hallo!

'k Ben daarnet een tweedehandse Epiphone Dot gaan halen! Klinkt en speelt geweldig!!
Zie ook topic over Hollowbodies!

Koen

frekie
22 september 2006, 11:26
De RE400 (ES335 kloon) is de meest resonante, "live" gitaar uit mijn RW collectie. Wel een goede uitzoeken qua fretwerk enz. En de elementen (GFS!) en de plastic topkam vervangen. En goed afstellen. Veel werk maar de moeite waard, ik heb er repetities, sessies en optredens mee gedaan op diverse versterkers, altijd een lekkere blues/rock sound. Ik heb in het verleden een Gibson ES335 studio gehad (zijn geld niet waard), Ibanez AS200 (mooi maar wel duur geworden) en een Yamaha SA2200 (Tip!) gehad, de RW zit niet in die categorie maar ik vermaak me er kostelijk mee.
http://members.home.nl/fmunniksma/RW/richwood.htm