PDA

View Full Version : Rammstein- like bands



Me_bigboy
9 september 2006, 15:21
hoi!

Ik ben opzoek naar bands die ongeveer zoals Rammstein klinken. Dus hetzelfde genre enzo (met rammstein bedoel ik de sound van hun album Mutter)

Weet er iemand zo bands?

Paultje-k
9 september 2006, 16:02
Rob Zombie
White Zombie (Rob's oude band)

ibbie
9 september 2006, 16:35
Oomph!
Dat is er ook een

armageddon
9 september 2006, 19:34
Emigrate (van de gitarist van Rammstein), heeft echter nog maar 1 liedje uit genaamd Wake Up.

BamBuFan1
10 september 2006, 00:12
Oomph!
Dat is er ook een

Hij zei -like, niet -exacte kloon ;o)

Terence
10 september 2006, 00:28
Oomph! was er eerder, bovendien klinken sommige albums misschien als Rammstein, maar Oomph! heeft ook ander materiaal gemaakt.

Tanzwut is misschien ook nog wel leuk om te proberen.

hoofd
10 september 2006, 10:00
Dan moet je dus in ieder geval Laibach uitchecken! Als je Laibach hoort dan weet je waar Rammstein het (fascistische karakter) vandaan heeft. Daarintegen heeft Laibach op hun laatste albums weer duidelijk intensief naar Rammstein geluisterd. Uitchecken dus!

http://roxcalibur.com/pix/e1515.JPG

http://photos.lacoccinelle.net/36/40/103640.jpg

armageddon
10 september 2006, 11:40
...fascistische karakter....

Ehm, als je dit alleen baseert op Links 2 3 4 heb je er dus niks van begrepen.

stringer
10 september 2006, 11:54
Check ook ff Kovenant en Death Stars

ibbie
10 september 2006, 11:57
Oomph! was er eerder, bovendien klinken sommige albums misschien als Rammstein, maar Oomph! heeft ook ander materiaal gemaakt.

Tanzwut is misschien ook nog wel leuk om te proberen.
exact ja ;)

hoofd
10 september 2006, 11:58
Ehm, als je dit alleen baseert op Links 2 3 4 heb je er dus niks van begrepen.

Tof hey!! Ik hou er wel van als ik ergens niks van begrijp, komt niet vaak voor namelijk!!

Tho
10 september 2006, 12:22
Ehm, als je dit alleen baseert op Links 2 3 4 heb je er dus niks van begrepen.

Nou als die band geen fascistisch karakter heeft, dan ben ik een wekkerradio. Misschien zijn ze het niet, maar in de meeste clips vind je er wel iets van terug.

armageddon
10 september 2006, 12:55
Dat heet provocatie, en als je op de laatste clips gelet heb zie je er niks van.
Echter..mensen denken meteen aan fascisten als ze een duitser horen zingen.

Het enige liedje waar je fascisme in kan zien is Links 2 3 4, en dat gaat juist over een hart dat links klopt (zoals bij 99% van de mensen). En jawel hoor, iedereen tuint erin :) Puur en alleen omdat je marcheer geluiden hoort.

@Hoofd: Zo bedoel ik het niet, ik vraag me alleen af waar je dat op baseert. Een band uitmaken voor fascisten is namelijk nogal wat.

Terence
10 september 2006, 13:45
Typisch inderdaad dat Links 2 3 4 genoemd wordt. Dit was juist een reactie van Rammstein op het idee van veel mensen dat ze extreem rechts o.i.d. zouden zijn. En ze laten duidelijk horen dat hun hart links klopt.

edit: zoals armageddon al zei zie ik net.

Me_bigboy
10 september 2006, 15:34
Mensen, heel veel bedankt voor het posten van die groepen, kende er bijna geen 1 van ;).

Ik deel ook het idee dat iedereen die zegt dat rammstein fascisten zijn er totaal niks van begrijpen.

hoofd
10 september 2006, 15:35
@Hoofd: Zo bedoel ik het niet, ik vraag me alleen af waar je dat op baseert. Een band uitmaken voor fascisten is namelijk nogal wat.

En ik vraag me af waar je op basseert dat ik ze uitmaak voor fascisten. Ik zeg dat ze een fascistisch karakter hebben, en dat ze dat grotendeels van Laibach hebben overgenomen. Je zegt het zelf al, ze weten dondersgoed wat voor imago het Duits heeft en ze leggen dan ook overduidelijk links met de nazi-geschiedenis van Duitsland, als onderdeel van hun gimmick. Dan kan je niet ontkennen dat ze een fascistisch karakter hebben. Of ze daadwerkelijk ook een stel fascisten zijn, ik denk het niet.


Een mooi voorbeeldje van het fascistische karakter van Laibach, in éen van hun liederen, Geburt Einer Nation, zingen ze dit:

So recht mir eure Haende,
und gebt mir eure Herzen.
Ich warte.
Es gibt nur eine Richtung,
eine Erde und ein Volk.
Ein Leitbild.

Met een strak marcheerritme eronder, militairen trompetten erbij, hardstikke fout allemaal. Maar de grap is dus dat het een cover van het Queen-lied 'One Vision' is, vertaald in het Duits :D

Dit voorbeeld komt uit 1987, toen waren de Rammsteiners nog brugklassertjes ;)

Trocar
10 september 2006, 15:44
Ministry, album Psalm 69 (in het bijzonder het nummer 'Just One Fix'). Dat is waar Rammstein de mosterd heeft gehaald.

armageddon
10 september 2006, 16:19
@Hoofd:
Ah, okee :) Blijkbaar weet je er veel van. Ik was al bang dat je maar gewoon wat riep net zoals zoveel mensen doen mbt Rammstein en andere duitse bands.Excuses :)

Overigens was in 1989 de zanger van Rammstein toch al ongeveer 27 ;)

Me_bigboy
10 september 2006, 19:54
Zijn er nog groepen ala rammstein?
Liever groepen met gitaren in ;) dus nie zoals Laibach(alhoewel ik het wel af en toe kan apressieren)

hoofd
10 september 2006, 20:27
@Hoofd:
Ah, okee :) Blijkbaar weet je er veel van. Ik was al bang dat je maar gewoon wat riep net zoals zoveel mensen doen mbt Rammstein en andere duitse bands.Excuses :)

No prob, ik kwam ook wel wat lullig over in mijn tweede post hier ;)

(ik was trouwens bijna Duits gaan studeren, ik vergat me alleen in te schrijven :sssh:)

Michael Amott
11 september 2006, 09:50
Tanzwut is zeker de moeite waard.. ga ik jaarlijks heen :) erg gaaf :)
Sabaton is ook wel rammstein achtig vind ik qua beukend doordreunend geluid :) primo victoria is erg gaaf :) nee het is geen nazistisch lied het gaat wel over de 2e wereld oorlog.. luister maar eens.

idno
11 september 2006, 16:21
je hebt ook nog Hanzel Und Gretyl. ik vraag me alleen af of die fascistisch of godslasterend zijn. de titel van een album is Scheissmessiah:dontgeti:

Anders Destium
14 september 2006, 00:13
Clawfinger is ook een band in die stijl, al was Clawfinger eigenlijk al weer weg toen Rammstein doorbrak :)

Een andere leuke is Subway to Sally, dat is alleen duitstalig.

Terence
14 september 2006, 00:18
Clawfinger heb ik een keer in het voorprogramma van Rammstein gezien. Ik vond er eerlijk gezegd erg weinig aan, maar ik kon dan ook nauwelijks wachten op de main act op dat moment.