PDA

View Full Version : Snaren voor B stemming



Mauser
9 september 2006, 14:01
Ik wil m'n gitaar binnenkort in B gaan stemmen, maar ik weet niet welke snaren ik nou moet kopen.. Ik had ooit m'n oude gitaar in B staan met een setje Ernie Ball 012-056, maar vond vooral de E, A en D snaren ietsjes te los.. Geen groot probleem, maar heb liever iets strakker. Weet iemand misschien een merk die bijvoorbeeld 012-058 of 013-058 verkoopt?

interessander
9 september 2006, 15:47
Mag het ietsje meer zijn? 010-13-17-036w-052w-60w GHS Zakk Wylde boomers. Of anders Yamaha drop6 snaren, die hebben 4 gewikkelde snaren wat ik persoonlijk fijner vind spelen als je in B staat

Kaïn
9 september 2006, 17:02
Ernie Ball heeft hele behoorlijke setjes. Pak ens een 0.13, die zijn prima voor in B (of koop een 7 snarige plank;))

guitarchris
9 september 2006, 19:51
je kan toch ook een gewoon 7 snarig setje kopen en de e snaar laten wezen......? is toch niet zo'n moeilijke oplossing dacht ik..;)

interessander
9 september 2006, 19:55
Dus meer betalen voor iets wat je niet gebruikt?

Mauser
9 september 2006, 21:06
Lijkt me best rottig om met 4 gewikkelde snaren te spelen op een 6-snaar :P Maar anyway, vandaag tijdens de repetitie over gehad, en we blijven voorlopig toch in D spelen. Maar alsnog bedankt voor de reacties :)

interessander
9 september 2006, 21:50
Ik vind gewikkelde snaren lekkerder spelen, vooral met powerchords, maar zoals ik al zei dat is mijn persoonlijke voorkeur.

guitarchris
10 september 2006, 13:04
Dus meer betalen voor iets wat je niet gebruikt?

je wil toch zo laag spelen en ik denk zelf dat dit haast wel de beste oplossing is wat betreft snaarspanning etc..
maar goed dat moet je ook zelf weten.. :)

FruscianteFan
10 september 2006, 13:29
Lijkt me best rottig om met 4 gewikkelde snaren te spelen op een 6-snaar :P Maar anyway, vandaag tijdens de repetitie over gehad, en we blijven voorlopig toch in D spelen. Maar alsnog bedankt voor de reacties :)Als je in B staat, heb je betrekkelijk weinig keus. Met .013 in C# heb ik in elk geval geen problemen met een omwonden G.

interessander
10 september 2006, 15:03
je wil toch zo laag spelen en ik denk zelf dat dit haast wel de beste oplossing is wat betreft snaarspanning etc..
maar goed dat moet je ook zelf weten.. :)

Ja maar er zijn dus gewoon setjes die dergelijke diktes hebben in 6 snarige variant. Dat lijkt me een betere keuze dan een 7 snaar set kopen en er eentje weggooien, dat was wat ik bedoelde.

guitarchris
11 september 2006, 17:43
kijk dat wist ik niet