PDA

View Full Version : VHT Pittbull UltraLead + graphic EQ.



Powerchordschuiver
8 september 2006, 21:05
Hallo,

iemand die mij eens wat meer kan vertellen over deze top?
Ik heb begrepen dat dit toch wel zo'n beetje de ultieme buizentop schijnt te zijn, zeker ook voor brute metal.
Zijn dure geld waard dat ding, of schromelijk overprijsd?
Hoe verhouden de Uberschall en de ENGL SE zich ermee?
En wat is op dit moment eigenlijk de marktprijs voor deze amp?
(Weet alleen maar dat íe erg duur moet zijn)

Bedankt.

(Als het geen pijn doet, heb je niet genoeg je best gedaan!)

Daniël_san
8 september 2006, 21:25
En wat is op dit moment eigenlijk de marktprijs voor deze amp?
(Weet alleen maar dat íe erg duur moet zijn)

www.haarguitars.nl Dit is de importeur. De prijzen staan op de site.



(Als het geen pijn doet, heb je niet genoeg je best gedaan!)

Dit snap ik ff niet... ??

Powerchordschuiver
8 september 2006, 21:32
??[/QUOTE] Dit snap ik ff niet... ??[/QUOTE]

Is gewoon mijn nieuwe credo....

Daniël_san
8 september 2006, 21:33
Owkeej :) Maar ik zag net dat de prijzen niet op de site staan. Je kan het beste hem effe een mailtje sturen met je vraag. Hij is vrij snel met beantwoordemn over het algemeen.

AART
8 september 2006, 22:49
Als je zo'n top bekijkt zou ik ook de Mark IV van mesa bekijken of de roadster/roadking.

De Ultralead heeft een nogal droog scheurkanaal dat wel enige vergelijking heeft met de Mark IV scheur en sommige Engl tops.

Verder:

Supertop, alleen way overpriced(net als mesa btw).

AART
8 september 2006, 22:50
prijs was dacht ik rond de 3400 of 3600 euro, jukebox boekel en musicstore keulen hebben hem ook.

edit: prijs is iets lager :satisfie:

2750 bij jukebox boekel

turboblues
9 september 2006, 18:48
Een paar jaar terug heb ik er eens op gespeeld op de Frankfurtmesse, ik was behoorlijk onder de indruk..heb sindsdien nog niks beter gehoord. Maar smaken verschillen, dus zul je al snel tig suggesties van amps te lezen krijgen om ook ter beschouwing te nemen..

Riffcrusher
10 september 2006, 21:01
Hoi Powerchordshuiver...

Ik heb een VHT UL met eq. en een Bogner Uberschall.
Beiden komen rechtstreeks van bij Van de Haar.
Heel correcte service. Beantwoordt inderdaad ook snel je mail.
Dit is geen sluikreclame of zo hoor, ik ben gewoon tevreden. Plain and simple.

Ok, wat de amps betreft:

Bogner Uberschall: minder veelzijdig wegens 'maar' twee kanalen. Maar anderzijds: de Uberschall doet waar hij voor gemaakt is, en hoe !
Moeilijk te temmen beest. Heel brutaal. Héél veel saturatie qua distortion. En daardoor ook wat los. Maar met een Tubescreamer van Ibanez ervoor klinkt ie veel strakker. Héél sterk, driedimensionaal, rond geluid.
Clean boven alle verwachtingen toch héél deftig voor zo'n amp !

VHT Ultralead: heeft drie kanalen: clean, rhythm en lead, waarbij de laatste twee de eq. delen (bass, mid en treble). Dus: veelzijdiger.
Sommigen noemen hem inderdaad 'droog'. Alsof hij saturatie mist in de distortion. Dit valt op nadat je net een Uberschall hoorde... Hehe... Maar again... Met een Tubescreamer... Ja halloooooo !
Clean is ook super !
En de 6 band equalizer is voor mij onmisbaar geworden. Geeft je direct veel meer mogelijkheden...

Beide amps hebben een SUPER laag. Opletten geblazen !
Ook voor beide amps geldt: draai het MASTER volume tot op 2-3 o'clock. En dan: voorzichtig met het channel volume !!!! Scheuren als een tiet !

Oh, enneuh... Gebruik een leuk cab als je ze test.

(VHT heeft een lichte voorkeur bij mij, wegens de drie kanalen... Ik betaalde hem ca. 3100 Euro bij Van de Haar...)

Hopelijk weet je hier iets meer mee !
Cheers !
Jo D.

caliban
11 september 2006, 00:51
Lijken mij alletwee heel leuke amps maar duur. Kan je soundwise een klein beetje meer uitleg geven over het verschil tussen de bogner en de VHT. Ik ben daar zo nieuwsgierig naar hoe al die verschillende gainbeesten klinken

Riffcrusher
11 september 2006, 22:06
Owkeej... Even een poging doen, maar ik heb het meeste al gezegd:

Bogner: ongelooflijk laag ! Voorzichtig met die bass-knop, ook op het clean kanaal !
Beresterk, rond geluid. HEEL erg goed geschikt om laaggestemde, open akkoorden mee te spelen. Iets te los voor 'chugga-chugga'. Komt ook wellicht (ook) door de ongelooflijke saturatie in de gain...
Voor lead is ie ook héél erg geschikt. Midden en hoge tonen komen heel goed over.

VHT: Ook héél veel laag, maar net niet zoveel als de Bogner. Ik vind persoonlijk dat er meer midden en hoge tonen uitkomen. (Uiteraard afhankelijk van de toonregeling, maar toch...) Meer geschikt voor lead dan de Uber.
Is toch wel veelzijdiger (meer kanalen en toonregeling). Eigenlijk kan je hier een toon uithalen die goed op de Uberschall lijkt, maar dan veel strakker.
Héél erg strakke amp. Sommigen noemen hem droog. Maar een clean boost of een Tubescreamer kunnen wonderen doen !
En de 6 band eq. is super !

Zo, toch een herhaling van wat ik al zei...

Uittesten is eigenlijk de boodschap als je ze wil horen. Vergeet het master volume niet op 2-3 o'clock te zetten ! (En vergeet je oordoppen niet !)

Cheers !
Jo D.

Alain
12 september 2006, 10:31
Hoe is het met edgecrusher trouwens Jo?

En ik volg hem 100% inzake de bogners! Ik ben nu echter met een Barber LTD aan het experimenteren op de uberschall

Riffcrusher
12 september 2006, 19:23
Hehe... Leuk hé, die Uber ?!!!

Cheers !

Alain
12 september 2006, 20:30
yep,

maar nu weet ik nog niks van Edge he...

Riffcrusher
12 september 2006, 20:34
Ik pm'de je ! (Of hoe zeg je dat ?)