PDA

View Full Version : help me tremelo!!??



sembo
8 september 2006, 19:45
hallo allemaal

ik heb een vraag aan jullie: hoe kan je er voor zorgen dat je tremelo hendel pook niet terug naar beneden draai als je hem gebruikt. dus dat hij op de zelfde plek blijft staan.

bedankt voor de antwoorden die binnen komen!

groet sem :rockon:

Robbert
8 september 2006, 20:21
Als je een strat hebt, gaat dat moeilijk worden.

Wat ik doe is de tremolo forceren, dus bij het indraaien gewoon wat verder draaien totdat het stug wordt. Is niet goed voor je schroefdraad, maar hij klemt wel.

STW
8 september 2006, 20:23
misschien dat een beetje teflon-tape (voor pijpleidingen enzo) helpt, maar pin me er niet op vast

sembo
8 september 2006, 20:25
ok bedankt voor de tips!

het is een strat waar ik het graag bij zou willen hebben !

JER00N
8 september 2006, 20:36
Ja dit wil ik eigenlijk ook. Ik heb een ibanez RG270 en dan is het gewoon een kwestie van dat busje strak aandraaien, maar als je dan de tremoloarm wat beweegt zit dat busje binnen de kortste keren weer los...

sembo
8 september 2006, 20:42
dus isoleer tape help maar eventjes ??

dat is dan ook niet handig :mad:

Luca P
8 september 2006, 20:54
Bigsby kopen!
:rockon:

blademan
8 september 2006, 21:13
Les Trem! Mooi systeem!

http://www.reverendguitars.com/reverend/images/guitars/stage_king_series/hi_res/les_trem_clubking_hb.jpg

sembo
9 september 2006, 10:36
hallo

die les trem pas toch niet op mijn strat HOE IST


en wat is een Bigsby ???


gegroet sem

_Slash_
9 september 2006, 12:26
Of je koopt gewoon een Ibanez JS 1000 :D
Geen problemen met wegrennende tremolo..

drap
9 september 2006, 12:44
hallo allemaal

ik heb een vraag aan jullie: hoe kan je er voor zorgen dat je tremelo hendel pook niet terug naar beneden draai als je hem gebruikt. dus dat hij op de zelfde plek blijft staan.

bedankt voor de antwoorden die binnen komen!

groet sem :rockon:

Daar is een ook een soort veertje voor te koop. Vraag het maar es aan de plaatselijke gitaarverkoper, die weet er vast wel wat van. Misschien staan ze zelfs op de site van Fender.

Gearjunkie
9 september 2006, 17:50
Prop watten erin stoppen

Luke-wannabe
9 september 2006, 18:13
Gewoon van die tape. Ik heb t ook op mn strats. Werkt perfect!

Elixir
9 september 2006, 22:00
Ik heb gewoon een beetje keukenrol in het gaatje gedaan en dan gewoon aandraaien tot hij niet meer verder gaat. werkt perfect.

Noid
9 september 2006, 22:31
misschien dat een beetje teflon-tape (voor pijpleidingen enzo) helpt, maar pin me er niet op vast

Dat werkt zeker goed en voorkomt ook de speling op de tremolo hendel.

led-niels
10 september 2006, 01:41
idd je tremelo strak draaien dat ie blijft staan maar echt ideaal is het niet

sembo
10 september 2006, 12:59
als je blijft draaien tot dat hij klem zit gaat je schroefdraad kapot

dat is niet mooi !!

maar ik zal al jullie tips eens proberen

bedankt !!

thomas112
26 september 2006, 17:00
hoihoihoih

thomas112
26 september 2006, 17:35
ik kan hem wel laten staan ik draai hem er strak in en dan blijft hij op zijn plaats,

(niet te strak natuurlijk he )

g.opeth

Noid
27 september 2006, 22:09
ik kan hem wel laten staan ik draai hem er strak in en dan blijft hij op zijn plaats,

(niet te strak natuurlijk he )

g.opeth
Yep en dan komen er gitaarnoobs (en bassisten) die ook een keer met je tremelo willen spelen en die draaien dan lekker door, waardoor hij niet meer op z'n plaats hangt (gebeurde vroeger met m'n strat, ik kan er nu nog naar van worden). Er zijn meerdere redenen dat ik niet zo dol ben op de fender tremelo's maar dit is er 1 van. Wilkinson tremelo's zijn wat dat betreft ideaal: je steekt het pookje er gewoon in, geen schroefdraad, maar een soort plastic busje, waardoor het pookje trillingvrij, maar wel vast zit, in ieder gewenste positie.