PDA

View Full Version : Opnemen met mijn Tanglewood



tomhaze
8 september 2006, 19:40
Hallo allen,

Ik neem voor de leut wel eens wat op, kabeltje in versterker, andere eind naar PC toe, erg handig, lekker een beetje rommelen met verschillende loopjes door elkaar heen.

Maar eigenlijk altijd als ik het terughoor, klopt het wel wat ik speel maar het is zo kaal. Als ik dan bijvoorbeeld filmpjes op internet bekijk van mensen thuis die ook wat opnemen klinkt het geluid een stuk voller.

Mijn Tanglewood TW170 AS-CE heeft verder eigenlijk een heel warm geluid met B-Bandje erin dus daar kan 't denk ik niet aan liggen.
Ik noemen even wat dingen op waar het misschien aan kan liggen, wie weet kan 1 van jullie er de goede uitpikken.

-Geluidskaart: Er zit geen hele goede kaart in mijn PC, dus wellicht is dat het.

-Versterker: Ik heb een Roland Cube 60, en ik weet eerlijk gezged niet hoe ik 'm precies goed moet instellen voor mijn acoustische gitaar, ik gebruik 'm veelal voor mijn electrische, misschien kan iemand een pre-set geven van hoe die ongeveer ingesteld moet staan.

-Kabeltje: Het kabeltje neemt als het ware mono op, maar ook als ik in een geluidseditprogramma zorg dat er zowel rechts als links geluid is, is het nog steeds... ja moeilijk te verwoorden, maar simpel gezegd: 'kaal'.

Wie zou me kunnen helpen? Heel graag..
Alvast bedankt!

Tom

Picker
8 september 2006, 21:51
Laat eens wat horen, dan kunnen we een beter oordeel geven. M.a.w., plaats een link naar een MP3-tje!

Daniël_san
8 september 2006, 21:55
Als het goed is heb je een acoustic-simulator op je cube zitten. Misschien dat eens proberen.
Maar wat voor geluidskaart heb je btw?

Harald
9 september 2006, 00:47
Allereerst zorgen dat er een goed basisgeluid binnenkomt uiteraard, zodat je niet al te veel hoeft te corrigeren met de equalizing achteraf.

Beetje galm , niet van de versterker, maar bij het mixen, kan ook helpen. Bij lange galm geluiden evt. galm met (zachte) delay combineren. Chorus kan voor akoestisch ook mooi zijn, maar dan wel met mate.

Han S
9 september 2006, 01:43
Je zult het niet beseffen, maar zelfs als je iemand hoort praten op de radio of TV is er galm aan toegevoegd, meestal een room of een korte plate. Het is nooit helemaal kaal.

Zet er eens een galmpje overheen en experimenteer met de lengte, de early reflection en dat soort parameters.

bass blom
9 september 2006, 06:17
alleen bij showbizz programma's gaat er galm op voice over
bij nieuws en dingen als netwerk of journaal echt niet hoor han
bij talkshows ook niet
als er iemand over de prijzen begint dan weer wel :D
maar het is wel wat hij mist, gewoon een beetje galm.

tomhaze
9 september 2006, 10:26
Bedankt voor de reacties, ik zal weer even wat gaan experimenteren en sleutelen. Als het me lukt wat online te zetten zal ik 'm hier posten, kijken of 't dan gelukt is.

Groeten Tom