PDA

View Full Version : hoe bouw ik mijn emg humbuckers in mijn les paul



maartenbuskoop
8 september 2006, 18:05
wie weet er een handige site waar ze uitleggen hoe je humbuckers kan inbouwen.. ik wil er namelijk een emg 81 en een emg 60 in bouwen.. het bekende metal setje..ik ben alleen erg benieuwd hoe je dat doet met de potmetertjes enz... als ik het goed heb zitten er namelijk meer potmeterjes bij dan er standaard op een les paul zit.,. ik heb er namelijk 4.. 2 keer tone en 2 keer volume...

dus als iemand een site weet waar ik weer wat meer info vandaan kan halen dan hoor ik het graag...

alvast bedankt maarten buskoop

Hector_Tsolodimos
8 september 2006, 18:48
http://www.seymourduncan.com/support/how_to_install_a_pu.shtml

DarknessAwaits
8 september 2006, 23:12
De site die hector opgeeft is wel heel handig als je wilt zien hoe je het moet doen, maar dan moet je ook nog eens de juiste aansluitingen solderen.

In dat geval kun je niet echt terecht bij Seymour Duncan, maar wel bij www.emg-inc.com. Daar kun je ook allerlei schema's vinden, vast ook wel van toepassing op een Les Paul. Overigens: voor zover ik weet zijn alle les pauls standaard voorzien van 2x volume en 2x tone. Dit houdt gewoon in dat je moet zorgen dat je 4 potmeters (25KOhm ipv 500K) van EMG te pakken krijgt.

Maar er worden standaard 1 vol + 1 tone potmeter meegeleverd, dus in principe... piece of koekie.