PDA

View Full Version : Marshall avt 150 H vraagje



Rudalic
8 september 2006, 17:44
hallo,

ik ben nog niet zo thuis in de techniek en prijzen van de versterkers maar ik wil een 2e hands marshall avt 150 top en cabinet aanschaffen.
mijn vraag is wat jullie er als 2e hands voor zouden betalen en is dit een goede versterker voor optredens (merendeel rock).

Outrage
8 september 2006, 18:54
Ik denk wel dat dat een goede versterker is. Ik ken iemand die de combo heeft en daar tevreden over is. Als je versterker gaat kopen, controleer hem dan zeker op mankementjes enzo. Test hem uitvoerig.

groetjes

Mr.Bluesbreaker
9 september 2006, 14:20
Ik heb er een keer op gespeeld (AVT150 head) met een AVT 4*12 cabinet. Op het podium verzoop mijn geluid, de kast was niet echt van goede constructie of de speakers waren stock niet al te best. Moelijk hoorbaar en sneed live nog minder goed door de mix. Van een overdrive kanaal werd de boel erg krasserig.
Ik vond het 3 keer niks. Het heeft wel lekker veel mogelijkheden. Het punt is alleen dat je ook een akoestische simulator hebt, wat een grappige gadget is maar meer klinkt als een heel slecht piezo element.
Met de uitgebreide footswitch kun je alle kanalen en volgens mij ook galm schakelen.

Wat zoek je precies in een versterker? Kun je een paar bands opnoemen waarvan je de gitaarsound goed vind? Mocht je bijvoorbeeld aan 2 kanalen en een galm genoeg hebben, is de AVT150 qua prijs niet eens zoveel verschillend als, IMHO, een goede buizenamp. Dat klinkt zoveel volwassener als de AVT series, maar is meer "podiumgericht". Klinken vaak goed als het flink hard staat. Voorbeelden voor recht-toe-recht aan rock:
(2e hands combo's die niet erg veel naast AVT150 head/combo zitten qua $$)

-JCM 800/900 splitchannels (2 kanalen + reverb) eerste meer classic rock, 2e wat moderner gevoiced met meer gain.
-Koch twintone (ook 2 channel + reverb dacht ik)
-Peavey Classic 50 (laat hun PA spullen je niet beinvloeden, dit is een te gekke rock amp met alles in huis die voor 500-600 euro in comboversie kun kopen 2ehands, dacht ook 2 kanaals met reverb)
-Mesa studio 22+ of caliber 50 + (weer zelfde specs, ander geluid met 5 bands EQ voor hele uitgebreide toonregeling. Wat meer tweaken en fijner je sound opzoeken. Niets voor mij maar kan me voorstellen dat mensen het fantastich vinden.

Nogmaals: ik wil je de AVt niet afraden, maar zet hem maar eens in een muziekwinkel op redelijk volume tegenover een van deze amps die ik opnoem hierboven.