PDA

View Full Version : Vergelijk geluid Furch



Alcotesto
4 december 2002, 00:36
Hallo,
1. Ik wil graag beginnen met gitaar spelen, Western. Nu ben ik naar een paar gitaren gaan kijken en luisteren, o.a. Seagull, Sigma en Furch. Ik vond de Furch een erg mooi geluid hebben. Nu vind ik de Furch een beetje te duur voor mij, kan er iemand mij vertellen, als dat mogelijk is, welke andere gitaar het geluid van de Furch benadert, in de prijsklasse tot 400,- Euro. Als dit een erg domme vraag is, mijn excuses.

2. Bij Feedback staat een Ibanez AW 200 VV voor 399,-, iemand hier ervaring mee of gewoon een mening?

Buzz
4 december 2002, 09:09
Ik weet niet welke Furch je gehoord hebt en of die ver boven je budget komt. Maar als je eenmaal een klank gehoord hebt die je bevalt, krijg je van een andere (goedkopere) gitaar toch spijt. Zeker als je bedenkt dat de kwaliteit die je krijgt voor de prijs van Furch m.i. ongeėvenaard is. In dat geval is doorsparen het devies.
Seagull ken ik ook als gitaar en dat merk is beslist goed. Met de andere merken heb ik geen ervaring.
Maar met Furch haal je echt iets bijzonders in huis. Succes met je keuze!!

gertdm
4 december 2002, 14:16
ik ben het met bovenstaande eens.
Advies:zoek via gitaarnet zoekmachine 2e hands furch.
Ook kun je GitaaMarkt proberen.
Contact met Vox humana is ook een idee.
En toevallig weet ik dat er bij Zwier gitaarbouw in vlissingen een 2e hands Furch S20 hangt, inclusief LR Baggs .Klinkt akoesties zeer goed en eenmaal aangesloten op passende versterker is t ook uitstekend.
De vraagprijs weet ik niet.Gewoon even informeren.

Alcotesto
4 december 2002, 18:00
Het geld is het probleem niet, dit is voor mij compleet nieuw, een gitaar. Ik zou het erg zonde vinden als ik er helemaal geen feeling, of later geen zin meer in heb, dat ding in de kast zet en er nooit meer op speel.
Nu kan ik m altijd wel weer verkopen, maar ik zal dan wel veel geld erop verliezen in een korte tijd denk ik.
Nu heb ik ook al veel gelezen hier dat een goede gitaar je wel zal stimuleren om door te gaan met oefenen (ben ik ook wel van overtuigd).
Ik woon in R'dam dus naar vlissingen zal ik niet snel heen gaan. Ik denk dat ik nog wel ff langs vlaardingen ga naar Vox humanaga, en ook zal ik zeker nog zoeken naar een 2e hands, want de Furch klonk wel erg mooi(was een D20 CM).

Bedankt voor jullie reacties.

Ic3gl0vE
7 december 2002, 15:57
als je niet weet of je het leuk gaat vinden zou ik eerst een maandje of 2 een gitaar lenen of evt. huren. Dat is genoeg tijd om heel erg verslaafd te raken en zeker te weten dat je die furch wilt. Ik denk niet dat je spijt zult krijgen van die gitaar

Alcotesto
7 december 2002, 18:46
Ben bij Vox Humana in Vlaardingen geweest. Hij had daar een Furch D22 SM staan, alleen het oude model. Deze was afgeprijst naar 695,- Euro. Nadat er iemand op de D20 en deze(d22) had gespeeld, was ik zeer onder de indruk van de D22 SM, echt een heel mooi geluid, veel voller en meer helder dan de D20. Ik heb m gelijk gekocht.
Ik kan nog geen noot spelen, maar vind m in mijn handen al mooi klinken :smile:. Ik ben zeer blij met mijn keuze.

gertdm
8 december 2002, 21:40
Mooi man! Heel verstandige keuze.
En die noot spelen komt er wel.
Succes :smile:

Alcotesto
9 december 2002, 20:42
Bedankt Gert!!!