PDA

View Full Version : ZOOM G G9 2.tt



raymond1
8 september 2006, 14:54
Ik heb begrepen dat dit echt een goed apparaat is maar er is weinig te vinden over ervaringen met dit pedaal. Laat even de voor en nadelen horen als je er een hebt en of uitgeprobeert. Dankje....

SimonS
8 september 2006, 14:59
was dit topic niet goed genoeg?


http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=997864#post997864

paulusdeBKB
8 september 2006, 15:14
ik heb er een.

Voordelen:
- klinkt goed voor een modeler. Niet zo goed als een buizenamp maar zeer bruikbaar op het podium. Ik vond hem in de winkel beter dan de Line6 en de Vox. Roland en Digitech heb ik niet geprobeerd.
- heeft een schakelbare FX-loop.
- Veel en goede effecten.
- veel keuze in overstuurde versterkermodellen.
- 3 expressiepedalen. Links gaat gewoon op en neer, rechts kan ook opzij. Lijkt te mooi om waar te zijn maar het werkt echt!
- buisjes in inputstage en outputstage doen echt wat!
- USB en MIDI
- patcheditor via computer (verbinden met MIDI)
- Ingebouwde USB voor DAW-recording
- Nagenoeg ruisvrij
- Dynamischer dan Line6 en Vox
- Goede recording specs (24/96)

Nadelen:
- switchpedalen zitten dicht op elkaar. Met grote voeten moet je dus aandachtig trappen.
- Keuze aan versterkermodellen is niet helemaal mijn smaak: te veel high gain, te weinig cleane en breakupmodellen.
- display aan de kleine kant
- wahwah reageert niet zoals ik wil. Je kunt hem wel tweaken, dat heb ik nog niet zo veel gedaan.
- geen gebalanceerde XLR uit.
- FX loop is niet stereo (maar of dat nou echt een nadeel is...)
- Volgorde van effecten in chain is maar beperkt instelbaar.
- Had graag meer stompboxmodellen gezien.
- Zoom heeft vooralsnog geen plannen om extra modellen uit te brengen. De firmware kan wel worden geupgrade via MIDI, dus misschien komt dat nog.
- ingebouwde USB-aansluiting is alleen voor opnemen audio, niet voor patch editing of (hopelijk in de toekomst) inladen nieuwe versterkermodellen.

Algemene indruk: het concept is zo goed als je ervan zou mogen verwachten voor een apparaat onder de 500 euro. Ik vind het jammer dat Zoom het kennelijk niet heeft aangedurfd om een duurder apparaat op de markt te brengen dat groter is en de genoemde nadelen ondervangt. Modeling blijft nu een beetje hangen in de hobby- en luie semiprof sfeer. Terwijl de potentie er zeker is om er meer van te maken. Wat dat betreft doen Roland en Line6 het beter met hun PodPro en GT-Pro 19" kasten. Die zijn wel aanmerkelijk duurder, ook omdat je er nog een dedicated floorboard bij moet kopen.

paulusdeBKB
8 september 2006, 15:21
Oja, vergeten te vertellen: er bestaat al een aantal topics over. Voor nog meer info over de Zoom G9.2tt kun je ook kijken op www.thestompbox.net (http://www.thestompbox.net). Op hun forum hebben ze een categorie ingericht voor Zoom, die wordt vrij goed bezocht.