PDA

View Full Version : 19' rack



Basseytje
8 september 2006, 13:34
hallo,

Ik heb een vraagje over een 19' rack (ik weet niet of het zo heet, maar zo'n ijzeren rek waar je je 19' processoren inhangt). ik weet ook niet of het hier thuis hoort, maar blijft zo'n processor gewoon hangen aan die 4 schroefjes? buigt het rek dan niet om als er veel in zit of gaat het niet verhangen?

want ik ben van plan zelf ook zo'n rek aan te schaffen dit jaar, voor m'n reverberation en m'n monitor versterker, en bovenop moet ik ook m'n mengpaneel kunnen plaatsen.

Weet iemand hier of het mogelijk is om zo'n ding makkelijk zelf te maken, aangezien ik nog een aantal nieuwe apparaten wil aanschaffe zoals een EQ en nog wat andere dingen om de hoeveel mm moet ik dan een gaatje boren en wat zijn de diktes van de hoekijzers? of heeft er misschien iemand een boutekening van zo'n ding met maten?

alvast bedankt,

mvg Bas

paulusdeBKB
8 september 2006, 14:00
De strips waar je de schroeven in kunt schroeven kan je kant en klaar kopen. Ze zijn stevig genoeg om de rackmodules keurig op hun plek te houden, aangezien de rackmodules niet alleen in breedte maar ook in hoogte gestandaardiseerd zijn. Ze liggen en steunen dus op elkaar, de schroeven zijn vooral bedoeld om ze te borgen, niet om ze aan het frontpaneel op te hangen.

Zwaardere rackmodules (eindversterkers) zijn hoger en hebben een dikker frontpaneel. Ook deze blijven keurig op zijn plek met schroeven.

Materialen voor flightcases kun je kopen bij een aantal bedrijven, ik weet alleen niet welke. De prijs van de losse onderdelen maakt het imo nauwelijks lonend om zelf een case te gaan bouwen als je ze ook kant en klaar kunt kopen. Kijk eens bij geluidsverhuurbedrijven, die hebben vaak wel iets gebruikt staan voor weinig.

Basseytje
8 september 2006, 16:48
ik hoef geen flight case maar gewoon een rek waar ik het geowon thuis op kan zeten met 4 koelkast wieltjes eronder ofzo. weet je ook een site waar je die strippen kan kopen?

paulusdeBKB
9 september 2006, 11:50
Nee, helaas. Heb nog wel een tip: de serverracks die bedrijven gebruiken zijn ook 19". Je kunt eens op marktplaats kijken of daar iets tussenstaat. Die willen ook nog wel eens op wieltjes staan.

Je plaatselijke muziekwinkel kan je verder helpen denk ik...

Basseytje
9 september 2006, 13:21
owkj heel erg bedankt voor je hulp, ik zal wel ff zoeken en vragen bij feedback

leofender
23 september 2006, 02:51
ik hoef geen flight case maar gewoon een rek waar ik het geowon thuis op kan zeten met 4 koelkast wieltjes eronder ofzo. weet je ook een site waar je die strippen kan kopen?


Kijk eens bij www.licht-geluid.nl en klik eens rond op "verkoop", daar staat een jungle aan flightcaseonderdelen. Als je er niet meer uitkomt bel je ze gewoon op.

Succes!



----------------------------------------------------

Elke succesvolle gitaarversterker is een evolutie van 50-ies Fenders

vox
2 oktober 2006, 23:38
Nee, helaas. Heb nog wel een tip: de serverracks die bedrijven gebruiken zijn ook 19". Je kunt eens op marktplaats kijken of daar iets tussenstaat. Die willen ook nog wel eens op wieltjes staan.

Je plaatselijke muziekwinkel kan je verder helpen denk ik...

en het voldoet ook nog eens prima..