PDA

View Full Version : gevraagd pick-ups adviezen!



Ootsfield
8 september 2006, 13:19
Hallo,

ik wil wat andere elementen op een strat van me gaan zetten, om er wat heavier muziek mee te kunnen spelen! (denk aan audioslave. dus hele heavy stukken gecombineerd met het subtielere spel)
Ik wil echter wel het formaat van single coils gebruiken, dus geen extra ruimte maken voor een humbucker.
Ik heb al op de site van Semour Duncan gekeken, waar je via de tone wizzard kan laten uitzoeken welke elementen geschikt zouden kunnen zijn.
Vind het lastig om alleen op basis daarvan een keuze te maken.
Niets gaat boven de ervaringdeskundigen, dus graag jullie adviezen, tips en ervaringen. Alvast zeer bedankt!

paulusdeBKB
8 september 2006, 13:25
Ik heb een Seymour Duncan HotRails in de middenpositie op mij Strat zitten. Het element voldoet goed, maar is niet zo vet als een echte humbucker. Overigens heb ik alle elementen op mijn strat vervangen. Voor en achter zitten Two Tone humbuckers van Joe Barden. Daarmee heb ik een hele veelzijdige setup, maar de originele stratsound is wel volledig verneukt...

Weet dus waar je aan begint.

Dweezman
8 september 2006, 13:40
tja, met het risico om saai te worden:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=79187

turboblues
9 september 2006, 16:50
tja, met het risico om saai te worden:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=79187

In het topic dat jij aangeeft wil de persoon geen humbucker in single coil-formaat; net het omgekeerde wat nu gevraagd wordt dacht ik!
Beste ervaring heb ik met de Dimarzio Fasttrack 2. Seymour Duncan Hotrails zijn ook nog te doen, maar mijn voorkeur gaat naar de Fasttrack 2 dus.

The Underdog
9 september 2006, 17:07
Hallo,

ik wil wat andere elementen op een strat van me gaan zetten, om er wat heavier muziek mee te kunnen spelen! (denk aan audioslave. dus hele heavy stukken gecombineerd met het subtielere spel)
Ik wil echter wel het formaat van single coils gebruiken, dus geen extra ruimte maken voor een humbucker.
Ik heb al op de site van Semour Duncan gekeken, waar je via de tone wizzard kan laten uitzoeken welke elementen geschikt zouden kunnen zijn.
Vind het lastig om alleen op basis daarvan een keuze te maken.
Niets gaat boven de ervaringdeskundigen, dus graag jullie adviezen, tips en ervaringen. Alvast zeer bedankt!
Je kan een gfs lil killer nemen. Kost maar 26 euro inclusief verzendkosten en klinkt erg vet, vetter dan het brugelement van mijn epi les paul.

G.G.
9 september 2006, 17:20
Je kan een gfs lil killer nemen. Kost maar 26 euro inclusief verzendkosten en klinkt erg vet, vetter dan het brugelement van mijn epi les paul.

Daar ga ik binnenkort een set van 3 van bestellen voor in een strat. Heb er veel goeie dingen over gehoord, en de service van GFS is extreem goed.

Heb een setje gehad, hals element had een draadbreukje, gemaild, binnen drie dagen een nieuwe thuisbezorgd gekregen.

Ootsfield
10 september 2006, 12:14
thanx voor de reacties! Over de GFS lil killer heb ik inderdaad ook goede
recenties gelezen. Waar kan je die eigenlijk krijgen in Nederland.

Maar hebben die niet veel meer bijgeluiden dan een duurdere pick-up?
(wil niet al te snobistisch over komen of zo, maar voor die prijs lijken ze me mischien toch kwalitatief minder!)

gr.

brunodb
10 september 2006, 12:45
de prijs is geen referentiepunt voor kwaliteit é. het is maar hoe een merk zich positionneert

The Underdog
10 september 2006, 13:31
thanx voor de reacties! Over de GFS lil killer heb ik inderdaad ook goede
recenties gelezen. Waar kan je die eigenlijk krijgen in Nederland.

Maar hebben die niet veel meer bijgeluiden dan een duurdere pick-up?
(wil niet al te snobistisch over komen of zo, maar voor die prijs lijken ze me mischien toch kwalitatief minder!)

gr.
Ik heb helemaal geen last van bijgeluiden, hoor. Volgens velen is GFS evenwaardig aan DiMarzio en Seymour Duncan. Ik kan natuurlijk niet vergelijken om te zeggen of het wel waar is. Ik weet alleen dat mijn gfs lil killer echt goed klinkt voor het hardere werk.

G.G.
10 september 2006, 13:36
thanx voor de reacties! Over de GFS lil killer heb ik inderdaad ook goede
recenties gelezen. Waar kan je die eigenlijk krijgen in Nederland.

Maar hebben die niet veel meer bijgeluiden dan een duurdere pick-up?
(wil niet al te snobistisch over komen of zo, maar voor die prijs lijken ze me mischien toch kwalitatief minder!)

gr.

Je kan ze alleen via internet bestellen uit de VS. Er zit dus geen importeur en dealer tussen die ook winst moeten maken. Heb van de week 2 pakketjes gehad waar bij beide "repaired goods" op stond, zodat de douane ooki niet moeilijk doet over belasting etc.

Ik geloof niet dat ze kwalitatief veel minder zijn dan de grotere merken. Het zijn gewoon magneetstaafjes, met koperdraad eromheen. Dat kan iedere fabrikant maken voor weinig. De elementen die ik binnen kreeg heb ik nog niet getest, maar als ik iedereen op het fenderforum moet geloven is het the best bang for the buck.


de prijs is geen referentiepunt voor kwaliteit é. het is maar hoe een merk zich positionneert

Kijk, dat vind ik een slimme opmerking. Prijs zegt niet veel. Ik heb een WSC element (rails) die ik beter vind klinken dan menig element dat 2 á 2 1/2 keer zo duur is.

blimb
10 september 2006, 14:00
(...)

Ik geloof niet dat ze kwalitatief veel minder zijn dan de grotere merken. Het zijn gewoon magneetstaafjes, met koperdraad eromheen. Dat kan iedere fabrikant maken voor weinig. De elementen die ik binnen kreeg heb ik nog niet getest, maar als ik iedereen op het fenderforum moet geloven is het the best bang for the buck.
(...)


toch wil iedereen zijn elementen verwisselen omdat de standaard pups niet zo goed zijn(?) .. kennelijk kan dan toch niet iedere fabrikant dat ...

Hendriks
10 september 2006, 14:35
Meer GFS info
http://www.allthingsguitar.com/2006reviews/GFS/GFS%20Premium%20pickups.htm

maestro_nl
10 september 2006, 14:40
http://gtrgear.com/Pickups/SeymourDuncan-NL.htm

G.G.
10 september 2006, 14:54
toch wil iedereen zijn elementen verwisselen omdat de standaard pups niet zo goed zijn(?) .. kennelijk kan dan toch niet iedere fabrikant dat ...

Klopt, geldt ook voor mij. Maar dat komt denk ik doordat bijvoorbeeld een €200 euro squier voor ongeveer €70 de fabriek uit gaat. Daarvan moet dus alles betaald worden (hout, alle hardware, lak, montage, personeelskosten etc. Dus ze proberen voor €5 een setje elementen te maken. Dan moet je inderdaad op de kwaliteit gaan bezuinigen.

Voor $60,00 3 singlecoiltjes, daar kan je wel goeie materialen voor gebruiken.

De kosten voor een SD hotrails ofzo (+/- €100 per stuk) zijn volgens mij niet te rechtvaardigen. (in ieder geval niet de prijs/kwaliteit verhouding met GFS)