PDA

View Full Version : peavey inwisselen voor vox valvetronix?



jimihattricks
8 september 2006, 12:18
Hey,

Ik ben een btje op zoek naar een veelzijdige (podium) amp voor een gunstige prijs waar ik wat fender en marshall toontjes uit kan halen.. de vox valvetronix serie is vrij goedkoop en ik heb hier een peavey staan die ik wellicht in een ruil kan betrekken..

ik wil de vox gaan gebruiken met o.a. een jekyll & hyde ultimate overdrive.. en ik speel voornamelijk rockmuziek

what do you reckon..?

paulusdeBKB
8 september 2006, 12:30
Moet wel lukken lijkt me. Valvetronix is transistor eindtrap, toch? Ga dan minimaal voor 50 watt. (meer is beter). Ik heb Modeling combo's nooit echt heel uitgebreid uitgeprobeerd, maar het is in ieder geval een stuk handzamer dan het meenemen van een Fender Twin en een Marshall bak, en het geluid komt aardig in de buurt.

Maar beperk je niet per se tot Vox. Kijk ook eens naar de Line6 amps, en surf er wat gitaarwinkelsites op na voor winkeldochters van Johnson, Hughes en Kettner (Zenamp) en Rocktron.

jimihattricks
8 september 2006, 12:39
ja ik heb al een cube30, maar die is alleen goed voor echt cleane dingen..

die vox heeft idd een transistor-eindtrap maar wel een buis in de voorversterking dacht ik... minimaal 50 W..? 30 kan toch ook genoeg zijn...

Mr.Bluesbreaker
8 september 2006, 12:49
Nog even een tip over gebruik van de J & H, misschien wat offtopic maar soit...

Ik heb een hele tijd mijn J & H overdrive gebruikt op een Fender 85 deluxe transistor ampje in de oefenruimte. Klinkt met zijn eigen OD nergens naar, maar met de J & H maak je van elk 1 kanaals torrenbakje toch iets acceptabels.
Maar, nu het vreemde. Mijn PRS CE 24 klonk te gek (voor een low budget setup dan) met die J & H, maar toen ik mijn Les Paul Std. (burstbuckers) inplugde, klonk met name de OD als een wesp in een potje met die Fender Deluxe.

Waarom dit bij de ene gitaar bagger was en de andere goed, geen idee.
Probeer ff met je eigen gitaar en wellicht een willekeurige andere even uit of de combinatie J & H - Amp - gitaar werkt.

B~Rock
8 september 2006, 13:08
B.T.W.: het valvetronics principe houdt juist in dat de buis wordt gebruikt als een soort eindtrap, dit in tegenstelling tot de voorversterkermethode die bij de meeste hybride apparatuur wordt gebruikt. Ik kan 'm zo even niet meer vinden maar een paar dagen geleden was er ook een post over de valvetronics serie waarbij ook een uitleg stond (die je ook op de vox-site kunt vinden) over dit principe.

Ik gebruik zelf de Tonelab SE, die hetzelfde principe hanteert en of het nu waar is of niet wat Vox belooft, ik vind de klank en dynamische respons zeer overtuigend.

jimihattricks
8 september 2006, 13:16
B.T.W.: het valvetronics principe houdt juist in dat de buis wordt gebruikt als een soort eindtrap, dit in tegenstelling tot de voorversterkermethode die bij de meeste hybride apparatuur wordt gebruikt. Ik kan 'm zo even niet meer vinden maar een paar dagen geleden was er ook een post over de valvetronics serie waarbij ook een uitleg stond (die je ook op de vox-site kunt vinden) over dit principe.

Ik gebruik zelf de Tonelab SE, die hetzelfde principe hanteert en of het nu waar is of niet wat Vox belooft, ik vind de klank en dynamische respons zeer overtuigend.

ik ik had al gezocht op vox, maar niet op valvetronix, anyway je verhaal klopt idd heb ook ff op de site gekeken.. ik ben zeer benieuwd en wil er s een gaan testen..

jimihattricks
8 september 2006, 13:17
Nog even een tip over gebruik van de J & H, misschien wat offtopic maar soit...

Ik heb een hele tijd mijn J & H overdrive gebruikt op een Fender 85 deluxe transistor ampje in de oefenruimte. Klinkt met zijn eigen OD nergens naar, maar met de J & H maak je van elk 1 kanaals torrenbakje toch iets acceptabels.
Maar, nu het vreemde. Mijn PRS CE 24 klonk te gek (voor een low budget setup dan) met die J & H, maar toen ik mijn Les Paul Std. (burstbuckers) inplugde, klonk met name de OD als een wesp in een potje met die Fender Deluxe.

Waarom dit bij de ene gitaar bagger was en de andere goed, geen idee.
Probeer ff met je eigen gitaar en wellicht een willekeurige andere even uit of de combinatie J & H - Amp - gitaar werkt.

ja goeie tip, ik gebruik een strat en een lp dus dat zijn 2 heel verschillende gitaren.. ff opletten dan tnx!

paulusdeBKB
8 september 2006, 13:18
De ene 50 Watt versterker is de andere niet, maar over het algemeen gaan buizenversterkers (veel) harder dan transistorversterkers van hetzelfde wattage. Daarom zei ik 'minimaal 50 watt'. Uiteraard heb je dat soort volumes alleen nodig op het podium. Het is ook sterk afhankelijk van de herrie die de rest van je band maakt.

Ik ben in ieder geval met een 50 watt buizen amp nog nooit tekort gekomen. Met transistorversterkers heb ik nauwelijks of nooit opgetreden.