PDA

View Full Version : knallende hotrod



niekb
7 september 2006, 23:30
Hallo iedereen,

Ik heb al een tijd een probleem met mn Fender hotrod deluxe. Wanneer ik terug schakel van overdrive naar clean knalt er ergens wat... Het maakt niet uit of ik m'n footswitch gebruik of niet. Ik heb al rondgekeken op de site van die Justin maar daar kan ik ook niet echt iets vinden..

T knalt alleen als ik speel, dus niet als ik de snaren demp en dan schakel... hoe meer gain ik heb hoe harder ie knalt...iemand een idee wat er aan de hand kan zijn??

Grtz

SimonS
8 september 2006, 01:33
je amp is aangesloten op een geaard stopcontact (dat op zichzelf ook geaard is?)?

niekb
8 september 2006, 12:52
T stopcontact is geaard, zelf heb ik het idee dat t in de schakeling zit..zou dat kunnen?

guitarnijboer
8 september 2006, 13:05
T stopcontact is geaard, zelf heb ik het idee dat t in de schakeling zit..zou dat kunnen?

Dat zou zeker goed kunnen....

Johnny Ramone
8 september 2006, 22:31
schijtversterkers! Snel verkopen, zolang het nog kan. Ik heb er vier stuks gehad, alleen maar problemen mee gehad. Ik heb nu een Fender Twin'57 point to point, en ik wil nooit meer iets anders!

SimonS
8 september 2006, 22:52
afgelopen week wat amps getest. Een fender hotrod blonk uit in clean, simpelweg wow! heerlijke clean. Kan alleen maar beter worden met een ouwe Fender als ik het zo hoor. anywho, ik vind īt prima versterkers voor t geld

Johnny Ramone
8 september 2006, 23:16
Het zal wel weer net zo gaan al met die CBS Stratjes, degene die de tands des tijds doorstaan zijn oke, de rest is bagger. Ik vind de sound op zich wel oke, alleen technisch is het de vraag hoe lang het duurt voor dat je er gedonder mee krijgt. Dus mijn advies, maak het uit met je vriendin, werk je een half jaar te pleuris en koop een CS Strat en Twin'57, je wilt nooit meer iets anders!

niekb
9 september 2006, 16:59
Het geluid begint mij ook steeds beter te bevallen, speel met een boss mt2. Een tijd geleden stond ik op het punt om m om te ruilen voor een H&K combo maar dat was m niet. Sindsdien ben ik het geluid ook meer gaan waarderen (hij staat nu tegen de muur aan, volgens mij maakt dat ook wel wat verschil.
Eigenlijk gebruik ik m bijna nooit clean. Ik ben wat aan het proberen geslagen om de overdrive van de HR te combineren met die van de mt2. Deze combi klinkt vooral erg lekker met mn es335 copy.
Ik heb nu mn mustang in D afgesteld en met de Seymour Duncan Hotrail die daar op de brugpositie zit klinkt ook wel lekker..

Ik ben gewoon erg benieuwd wat het kan zijn. Zowieso wil ik graag weten wat het kan zijn voordat ik m wegbreng en een rekening van veel te veel onder mn neus geschoven krijg. Verder doet ie t prima al weet ik niet wat ie doet als ik m echt op zn donder geef want tot nu toe heb ik m alleen in huis gebruikt.

grtz

Me_bigboy
9 september 2006, 21:29
Kheb net hetzelfde voor maar dan met een laney en een uber metal pedaal. en dit gebeurt enkel bij het aanslaan van een akkoord, losse noten geen probleem:).
En met akkoorden heb ik in die tijd geleerd om dat toch niet te laten knallen door gewoon 1 sec voor ik het akkoord aansla het pedaal inte knallen. Kweetniet of het hier iets met te maken heeft .

niekb
11 september 2006, 12:50
zijn er wat kenners van deze amp die een idee hebben wat t is?