PDA

View Full Version : preampbuizen opgehouden?



godman
7 september 2006, 23:13
hoi, normaal gesproken zet ik mijn chorus altijd tussen mijn gitaar en versterker. (hod rod deville)

toen dacht ik gisteren laat ik `m eens in de effect loop van mijn versterker gooien. zo gezegd zo gedaan , klonk prima niets aan de hand.

als ik nu weer gewoon ga spelen, gewoon gitaar naar amp
zonder effecten in de loop heb ik een heel dun geluid , het lijkt of de preamp buisjes het niet meer doen , en de versterker gaat piepen als ik de reverb opendraai. kan dit te maken gehad hebben met de voeding die ik gebruikt heb in de loop?
als ik nu de chorus weer in de loop zet, heb ik weer mooi geluid .
weet iemand hoe dit kan?

groet vincent

Mitch
7 september 2006, 23:17
Probleem met de jack van de effect loop ? Probeer eens als je een patch kabeltje in de loop gooit, dus zonder pedaal er tussen.

godman
8 september 2006, 10:46
ja, als ik de preamp out en de power amp in met elkaar verbind doet ie het wel weer goed.
en mijn verbazing schetst dat ie het normaal nu ook weer gewoon doet .
mischien zit er ergens iets dat af en toe slecht contact maakt!?

hij doet het in ieder geval wel weer !
(waren alle probleempjes maar zo snel op te lossen !! )

paulusdeBKB
8 september 2006, 12:18
Ehh, je probleem is niet opgelost! Het is alleen even ondergedoken. Een rot contactje is heel goed mogelijk. Ik zou de FX-loop even laten nakijken om te voorkomen dat je bij het eerstvolgende optreden met je mond vol snaren staat.

godman
8 september 2006, 16:33
ja dat was ik ook wel van plan.
hij heeft een tijdje in een kelder opslag gestaan , dat zal niet echt goed voor `m geweest zijn .

paulusdeBKB
9 september 2006, 12:07
Denk het niet nee... Vocht, ratten... BRRR!!

Lucluc
9 september 2006, 19:32
Ik heb ook een Blues Deville gehad en toen de problemen eenmaal begonnen, kwam er geen eind aan. Is een kwetsbare versterker door een niet zo solide constructie en matige kwaliteit componenten.