PDA

View Full Version : Mighty mite neck helemaal niet zo gek



Robbert
7 september 2006, 22:35
Ter informatie.

Een tijd terug heb ik parts over laten komen om zelf een strat in elkaar te zetten. USA Highway 1 body met een maple Mighty mite vormden de basis, een Allparts steelblock trem en Curtis Novak pups om het geheel af te maken.

Intoneren is geen probleem meer, maar ik had wel wat problemen met het "doodslaan" of aanlopen van de snaren. Ik was even bang dat de nek in de hiel te dik was en dat de tremolo niet hoog genoeg kon.


Even naar laten kijken door Stijlvorm in Hilversum; die vond de nek -voor de prijs- helemáál zo gek nog niet. De fretjes waren bij de hiel niet helemaal recht, maar daar heb ik geen last van. Voor het aanlopen had hij een simpele oplossing, de nut iets ingevijld want nu lag het knikpunt van de snaar aan het begin (dus aan de stemsleutelkant) van de nut en niet op het einde (aan fretboardkant).

Potverdikkie, wat een verschil gelijk! Als extra service heeft hij de hoogte van de snaren goed gezet met zo'n voelermaatje en gelijk geďntoneerd. Als klap op de vuurpijl kreeg ik een rekening mee van 0,0 Euro.


Wat ik wil concluderen, is dat een goedkope neck helemaal zo slecht niet hoeft te zijn. Er is dan wel wat afstelwerk te doen (wat ik niet helemaal had verwacht), maar desondanks dus een prima koop.
En ik heb er gelijk weer een reparatie adresje bij ;)

rinaldo
7 september 2006, 22:43
cool man altijd handig zo,n adresje.

dat zouden ze eigenlijk allemaal moeten doen, gitaartje afstellen topkammetje vijlen, service van de zaak.

en zo hoort dat ook. :rockon:

Robbert
8 september 2006, 00:04
Nou, ik had er niet aan gedacht dat dát de oorzaak had kunnen zijn: simpel te verhelpen door de nut wat in te vijlen :D

DarknessAwaits
8 september 2006, 09:59
Mijn (zelfbouw)gitaar speelde ook echt voor geen meter in het begin, maar ik kan hier gewoon terecht bij de muziekzaak voor advies enz... Ik heb toen een setje vijltje meegekregen (te leen), en zo kwam het toch al een heel stuk beter in de buurt.

Onlangs heb ik de neckpocket nog 2mm (wilde eerst 1.5 maar dat wilde de frees blijkbaar niet) dieper gefreesd. Ben benieuwd hoe het uitpakt...