PDA

View Full Version : Da-reme-dy



peterhollander
7 september 2006, 21:53
Hello folks.. ik ben benieuw wat jullie van onze muziek vinden. luister vooral ff naar het nummer PLAYER.. die hebben we in studio opgenomen.. je kunt hem downloaden.. en ja ik weet dat solo niet echt je van het is (had maar 0,5 uur in studio om het op te nemen) maar het gaat om het geheel..

alvast bedankt voor het luisteren. :gitarist:

http://da-reme-dy.nl/pages/audio.php


link 2

http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=43862836

tabmaniac
8 september 2006, 08:43
ik vind niet veel mis in de solo hoor, alleen het is niet zo afwisselend
maar nummers in het geheel klinken lekker!

peterhollander
8 september 2006, 17:18
Bedankt voor het luisteren en je commentaar! Gelukkig iemand van gitaarnet die ff luisterd :rockon:

nog meer?

Mr.Bluesbreaker
9 september 2006, 14:52
Complimenten hoor! Goed gedaan.
Sterke punten hier vind ik:

-2 stemmige zang, staat er zuiver op.
-veel druk in de gitaarsound: (slag) moet er wel bijzeggen dat ik het luister op mijn pc speakertjes van het jaar nul. Klinkt vet. (wat voor amp heb je gebruikt? Als het een pod is dan neem ik het terug dat het vet klinkt hoor:D)
-opbouw van het nummer, luistert lekker weg. Kan hem best 3keer achter mekaar horen zonder dat je iets hebt van nou, ho maar.

Wat zou ik anders doen: (smaakkwestie allemaal hoor)

-Je hebt in de coupletten zover ik hoor 2 gitaristen? Haal de sounds van beiden iets meer uit mekaar, bv. de een iets cleaner en meer mid, etc.
Andere versterker bijvoorbeeld. Het is nu al opgenomen dus valt niet iets aan te doen, maargoed.
-2e thema na het eerste refrein, en de volgende thema's: Ik zou na de eerste frase een simpel extra gitaarlijntje voor de 2e gitarist inzetten die bijvoorbeeld simpelweg een octaaf hoger is met een paar dubbelnootjes erin.
-de coupletten zijn qua melodielijn vrijwel gelijk. Je zou bij het tweede of laatste couplet de hoogte in kunnen gaan, met een iets andere timing om het geheel nog iets meer dynamiek en "lading/emotie" mee te geven.
Zoals ie nu is loopt het trouwens erg goed hoor, (couplet) no offense. Op het eerste gezicht ook prima gemixed, kan me ook voorstellen dat dit een erg tof nummer is om live te doen.

Waar heb je het opgenomen als ik vragen mag? Weet je misschien ook het type microfoon voor zang en gitaar die gebruikt zijn? Altijd leuk om te zien hoe anderen werken en hoe ze ermee klinken.

peterhollander
10 september 2006, 08:23
bedankt voor je commenteraar en tips. eh, tis nog vroeg, maar ik zal proberen wat te verklappen :sssh: van de opnamen. ha

ik speel op een les paul gibson (standaard) door een Marshall jcm 900. Tis onze 1e keer in studio, als ik had geweten, dat ik gewoon mijn eigen amp (jcm 800) kon meenemen, dan had ik dat gedaan, want de solo klinkt mij te schel..

andere gitaar (intro, outro en tussenstukken samen) is een goedkope ( lees onbekend merk), maar wel op een jcm gespeeld. (hij heeft nu trouwens een gibson Sg en dat mixed lekker meet een les paul)

microfoon voor zang durf ik niet te zeggen, zal ik moeten navragen aan de zanger/songwriter.

en inderdaad, hij is echt lekker om live te spelen. We hebben hem al als 1e song gespeeld met een optreden, en dan doe ik Romanza (1 couplet) ervoor, om spanning op te bouwen en daarna, met feedback gitaargeluid ervooraan, Player...
(al is dat wel enigzins mislukt op dat filmpie van trilcoe, op onze site)

en ook wel leuk, 24-09 spelen we een uur live op de radio (lokale radio, radio winschoten)

oke, nogmaals bedankt.

peterhollander
10 september 2006, 11:05
o ja, hier kun je hem ook horen, zonder te downloaden. + nog grappig filmpie

http://www.youtube.com/watch?v=EaC7-iZu7qg

Mr.Bluesbreaker
10 september 2006, 14:21
Grappig, een jcm 900. Misschien is de combi juist wel eens leuk, 800 voor leads en 900 voor slag?
Radio Winschoten levert altijd wel een bruikbaar aantal live nummers op cdtje op, geen studiokwaliteit maar toch aardig bijvoorbeeld om nieuw werk uit te testen en te evalueren.

Doe Daniel de groeten als je hem ziet van Eric van XLR-8. :D Heb er ook wel eens met Flat Tyres gespeeld.

Martien
10 september 2006, 16:18
lekker nummer hoor!

Voor mijn gevoel staat alleen de zang klein ietsjes te hard en trekt alles een beetje naar links,

solo is niks mis mee toch? Kvind 'm lekker! misschien had hij iets vuiger gekunt maar dat kan miss in de mix nog wel.

toppie!

p.s. cool trouwens -> jovink - brommers kieken :D

peterhollander
10 september 2006, 17:54
Grappig bluesbreaker, wij hebben met flat tyres opgetreden in Assen....toevallig.

enne, ik speel live op een jcm 800 cabinet (head + 2 cabs). andere gitarist (Dennis) speelt op een Sg met een mg Marshall (head + cab)..

en Martien, bedankt ook.. maar hij is al afgemixed, haha
ik vindt de solo gewoon eenvoudig, ik wil hem heel graag beter/spannender etc. hebben, maar zover ben ik nog niet.. msn de volgende single..


en bluesbreaker, heb je ook site van band dan?

laterrrr

peterhollander
10 september 2006, 17:55
o sorry, heb je site al gevonden :satisfie:

Martien
11 september 2006, 00:03
oow, ja maar ik wist wel dat hij al afgemixt was, dat was wel te horen hoor :)
alleen dacht miss als je dat zou willen kon je dat nog wat extra doen, maar verder nog steeds primafista!

peterhollander
12 september 2006, 21:27
kom op, zijn er nog meer mensen die geluisterd hebben???