PDA

View Full Version : K**, 3 keer is scheepsrecht, dus niet(emg aansluit content)



AART
7 september 2006, 21:31
Yesh, de derde keer, weer werkt het niet in een keer.

http://img438.imageshack.us/img438/1998/emg85volumexs6.jpg
(boven normaal van emg, onder hoe ik het heb)

zo is het aangesloten, en ik weet absoluut niet wat ik nou fout doe, misschien iets met de output jack, ik kan nergens een schema met japanse lange input jack vinden.

Iemand die me kan helpen.

Eeuwige dank,

Aart

SimonS
7 september 2006, 21:39
stop even een stereo jackplug in je input. Meet welk pinnetje wat is (tip ring sleeve).

Zorg dat de batterij - op de ring komt.
in je tekeningetje de witte op tip
en de overgeblevene op sleeve.

AART
7 september 2006, 21:42
ik kan dus niet meten omdat ik geen meetapparatuur heb....

ok, ik heb erin gekeken en denk dat de kleine de tip is, rest komt op de sleeve uit.

AART
7 september 2006, 21:47
oh wacht, wit zit al aan de korte, mijn schema klopt niet, de zwarte van de volumepot gaat naar de langste en de batterij min naar de middelste.

schema verbeterd en vernieuwd.


hmm, batterij en zwarte draad vanaf volumepot omgewisseld en ineens geluid, alleen vel brom erin.

SimonS
7 september 2006, 22:11
check je plug dan ff met een batterijtje en een lampje.

AART
7 september 2006, 22:21
ok, gedaan, en heeeeeel erg bedankt simon!


Damn, heerlijk, die vertrouwde emg 85 sound :cooler:


Jack is nu zo:

kort: batterij
Middel: zwart volumeknop
Lang: wit volumeknop


euvel ook gevonden: eerst had ik een switchcraft jack, nu en standaard ibanez, en ondanks dat ze beiden long barrel zijn verschillen de functies van die aansluitpunten.

SimonS
7 september 2006, 22:38
toppie! gefeliciteerd! en nu beuken met die EMGs :gitarist:

AART
7 september 2006, 22:46
hmm, ik heb er nog een over nu, heb die in mijn rgt namelijk vervangen door een nieuwe quick connect.

Iemand een rg over voor minder dan 150 euri? :chicken:

Stitch
8 september 2006, 01:57
emg 85 over??? Hoeveel??

DarknessAwaits
8 september 2006, 09:52
Dus als ik het goed begrijp heb je een 'oude' EMG 85 vervangen door een nieuwe EMG 85? Vanwege de quick-connect functie... die toch niet zo quick-connectable was ? wat een ironie :)

AART
8 september 2006, 17:21
Dus als ik het goed begrijp heb je een 'oude' EMG 85 vervangen door een nieuwe EMG 85? Vanwege de quick-connect functie... die toch niet zo quick-connectable was ? wat een ironie :)


tja, de pickup zat er snel in, hij werkte echter niet heel snel, maar dat komt dus door die stomme pluggen.