PDA

View Full Version : Waarom begrijpen leken niet hoe een tremelo werkt?



Zino Z
7 september 2006, 19:57
ik heb het zovaak, komt er een vriend, familie of wat dan ook...

Zeggen ze: Cool, is dat een elektrische gitaar? Mag ik er is op spelen? En dan vragen ze: Waar is dit stokje voor? Je legt uit dat het een soort hefboom is om de snaren slapper of strakker aan te trekken en je doet het een keer voor. Ze zeggen dan: OOOOOOH dat is cool! En vervolgens zitten ze er alleen maar aan te draaien en zeggen ze dat hij het niet doet.

Nog iemand ervaring mee? NEE DIT IS GEEN SPAM IK MAAK ME ALLEEN ZORGEN OVER HET GEMIDDELDE IQ VAN DE GEMIDDELDE NIET-GITARIST. PLUS DAT HET NIET IN OFF-TOPIC THUISHOORT WANT HET GAAT OVER GITAREN!!!

hoofd
7 september 2006, 20:15
Rustig man, denk aan je hart!

En natuurlijk weten leken niet hoe een tremolo werkt, daarvoor zijn het leken. Op andere gebieden ben jij weer een leek, en zijn zij weer een helden.

Spitfire
7 september 2006, 20:20
net zoals veel mensen niet weten hoe een molen op een werphengel werkt (ik heb het over vissen nu) weten zij niet hoe een tremolo werkt

GunMetalBlue
7 september 2006, 20:46
shit je hart indeed :s


Da dee ik ook en ik vond het zo'n leuk effect!

Ik vond het nog leuker toen-ie het nog deed ook :p

Luca P
7 september 2006, 21:10
Ahum, je bedoelt zeker een vibrato (http://www.bigsbyguitars.com/)...
:roll:

Dirk_Hendrik
8 september 2006, 09:32
En de variatie er op.
Al die lui die een instrument met een floyd rose kopen en vevolgens de toplocks er af laten omdat de dat zo irritant vinden....

hendrix2
8 september 2006, 11:13
Probeer je nu gewoon te zeggen dat je een gitaar met tremelo hebt?...Of wil je een eigen topic ofzo...

Tuurlijk weten leken niet wat het is. En volgens mij ga je om met te domme mensen hoor.

Ik heb wel ook zoiets meegemaakt. Kwam er een maat van mij op bezoek, die nog nooit een gitaar had vastgehad. Hij wou het ff proberen, maar... hij kon ze niet stemmen!!!! De loser!










:sneaky: :sneaky: :sneaky:

piezo
8 september 2006, 11:30
Ach zelfs Leo Fender wist niet wat Tremolo was .........
Of vibrato ............................
:)

En de geestelijke ontwikkeling van de topicstarter laat misschien ook wel te wensen over, want hij schrijft tremelo .......

Harry
8 september 2006, 12:29
maar het valt mij ook wel op, dat ze eerder draaien dan trekken of duwen. In de tijd dat ik nog strat speelde gebeurde het mij ook wel eens, dat als ik de zaal in liep bij optredens, vooral meisjes aan die pook willen zitten, maar er niet goed mee om kunnen gaan.

Spitfire
8 september 2006, 12:37
naja, als je er over nadenkt is het wel logisch: ik bedoel, de vibrato zit vast en de enige (zichtbare) beweging die je erin kan krijgen is draaien.

hendrix2
8 september 2006, 12:44
maar het valt mij ook wel op, dat ze eerder draaien dan trekken of duwen. In de tijd dat ik nog strat speelde gebeurde het mij ook wel eens, dat als ik de zaal in liep bij optredens, vooral meisjes aan die pook willen zitten, maar er niet goed mee om kunnen gaan.
Da's wel een dubbelzinnig verhaal hoor!

Kim Wilson
8 september 2006, 12:47
ik heb het zovaak, komt er een vriend, familie of wat dan ook...

Zeggen ze: Cool, is dat een elektrische gitaar? Mag ik er is op spelen? En dan vragen ze: Waar is dit stokje voor? Je legt uit dat het een soort hefboom is om de snaren slapper of strakker aan te trekken en je doet het een keer voor. Ze zeggen dan: OOOOOOH dat is cool! En vervolgens zitten ze er alleen maar aan te draaien en zeggen ze dat hij het niet doet.

Nog iemand ervaring mee? NEE DIT IS GEEN SPAM IK MAAK ME ALLEEN ZORGEN OVER HET GEMIDDELDE IQ VAN DE GEMIDDELDE NIET-GITARIST. PLUS DAT HET NIET IN OFF-TOPIC THUISHOORT WANT HET GAAT OVER GITAREN!!!
HAHAHAHA!!! :D :D :D

Weet je waar ik me zorgen over maak? Over het gemiddelde IQ van de gemiddelde gitarist. :D

H.Manback
8 september 2006, 12:48
Edit: was dus in reactie op hendrix

Hij speelde vast bij Di-rect. Die meiden zijn nog te jong om te weten wat ze met een pook aanmoeten

Luca P
8 september 2006, 18:00
maar het valt mij ook wel op, dat ze eerder draaien dan trekken of duwen. In de tijd dat ik nog strat speelde gebeurde het mij ook wel eens, dat als ik de zaal in liep bij optredens, vooral meisjes aan die pook willen zitten, maar er niet goed mee om kunnen gaan.

Misschien hadden ze niet genoeg houvast?

Vonk
8 september 2006, 19:21
Dusseh..... hoe werkt dat stokje dan...?

dirty-harry
8 september 2006, 20:58
DE grappigste die ik ooit gehoord heb was , " hoe neem je nu eigenlijk een gitaar vast met, de dikke snaren naar onder of naar boven" ????????????????????? :???:

En deze " als ge op zo'n vakske duuwd dan komt daar gene klank uit "hahahaha

Een elektrische gitaar is van elekriek gemaakt en een akoestische van hout, das beter voor de klank????????????????????????????hahahahahahaha

Of van die TIEN OM TE ZIEN gitaristen, ze spelen solo's zonder hun hand te bewegen.

Of de gitaarriem rond hun hoofd hangen en dan zeggen " ammaai dat doet toch zeer in uwe nek". :confused:

Luca P
8 september 2006, 22:15
Mijn lieve zus in 1978:
Moet het snoer dan hier in? (stopcontact)

Tupelo
9 september 2006, 02:19
:seriousf:

Enge zus heb je! :o

Harry
9 september 2006, 12:22
Da's wel een dubbelzinnig verhaal hoor!


uhm, nu ik het teruglees..... eigenlijk wel he?


@Luca P; daarom heb ik nu een DeArmond, daar zit een grotere pook aan

Zino Z
9 september 2006, 12:43
heey ik wou niet zeiken door dit topic te openen, ik wou ook niet laten weten dat ik een trem had want ik vind het soms gewoon irritant. ik wou gewoon weten of andere dit ook hadden want ik heb het deze week al twee keer gehad, en ja ik ga alleen met domme mensen om want ik ben zo dom dat ik me dan slim voel.

@Dirty-Harry: Hahahahaha....

guitarchris
9 september 2006, 20:27
mensen gaan je trouwens helemaal dom aan kijken als je van die duikbommen maakt of gaat hinniken met je gitaar..(bad horsie ..)

bert k
10 september 2006, 15:49
heey ik wou niet zeiken door dit topic te openen, ik wou ook niet laten weten dat ik een trem had want ik vind het soms gewoon irritant. ik wou gewoon weten of andere dit ook hadden want ik heb het deze week al twee keer gehad, en ja ik ga alleen met domme mensen om want ik ben zo dom dat ik me dan slim voel.
.
Bedoel je nou te zeggen dat mensen die geen gitaar spelen wel moeten weten hoe een tremolo werkt? En waarom dan?

hendrix2
10 september 2006, 16:35
Bedoel je nou te zeggen dat mensen die geen gitaar spelen wel moeten weten hoe een tremolo werkt? En waarom dan?
Of hij bedoelt gewoon dat gitaristen eigenlijk een superieur ras zijn dat zich aan het afsplitsen is van de mensheid. Wij (de gitaristen) zijn intelectueel beter ontwikkeld dan 'gewone' niet gitaristen. Ons brein snapt dan ook de bedoeling van zo een hendel aan een gitaar, maar voor een gewoon mens is dat natuurlijk onbegrijpelijk want het brein is daarvoor niet genoeg ontwikkeld.

bert k
10 september 2006, 17:45
Dat is ook wel weer waar. :D

JasonX
10 september 2006, 18:53
Of hij bedoelt gewoon dat gitaristen eigenlijk een superieur ras zijn dat zich aan het afsplitsen is van de mensheid. Wij (de gitaristen) zijn intelectueel beter ontwikkeld dan 'gewone' niet gitaristen. Ons brein snapt dan ook de bedoeling van zo een hendel aan een gitaar, maar voor een gewoon mens is dat natuurlijk onbegrijpelijk want het brein is daarvoor niet genoeg ontwikkeld.

hmm, volgens mij weten mensen die geen gitaar spelen best hoe zo'n ding werkt, alleen zijn ze te enthousiast en vergeten na te denken, het is toch logisch dat als je een snaar minder strak spant deze ook lager klinkt? en als je hem weer strak trekt weer hoger? xD :satisfie:

Harry
11 september 2006, 09:05
ik denk dat het ze ook niet interesseert. Zou dat misschien ook nog kunnen?

Kim Wilson
11 september 2006, 09:23
En dan zeggen dat een gitarist slimmer is dan de gemiddelde Nederlander...

heavy-metal-thunder
11 september 2006, 12:26
Mijn lieve zus in 1978:
Moet het snoer dan hier in? (stopcontact)

ja, en dan het stokje vasthouden... dan is het zéker een vibrato

heavy-metal-thunder
11 september 2006, 12:33
En dan zeggen dat een gitarist slimmer is dan de gemiddelde Nederlander...

Ik hoop dat de gemiddelde Nederlandse gitarist slimmer is dan de gemiddelde Nederlander? (zitten nogal veel Belgen op dit forum :-) )

Pais
11 september 2006, 22:45
ik denk dat het ze ook niet interesseert. Zou dat misschien ook nog kunnen?
Het heeft 2,5 pagina aan reacties gekost voor zoiets aannemelijks wordt gesuggereerd.

Het lijkt me dat gemiddeld forumbezoeker een lager IQ heeft dan gemiddeld, gitarist, die ook weer lager zal moeten zijn dan gemiddeld burger.

Waarom heb je geen saxofoons in andere kleurtjes? Ik heb geen idee

hendrix2
12 september 2006, 09:26
Het heeft 2,5 pagina aan reacties gekost voor zoiets aannemelijks wordt gesuggereerd.

Het lijkt me dat gemiddeld forumbezoeker een lager IQ heeft dan gemiddeld, gitarist, die ook weer lager zal moeten zijn dan gemiddeld burger.

Waarom heb je geen saxofoons in andere kleurtjes? Ik heb geen idee
Bij mij is dit nog steeds de eerste pagina, dus ligt mijn IQ nu net iets hoger dan de gemiddelde forumbezoeker ;)

Braindead
12 september 2006, 15:52
Het heeft 2,5 pagina aan reacties gekost voor zoiets aannemelijks wordt gesuggereerd.

Het lijkt me dat gemiddeld forumbezoeker een lager IQ heeft dan gemiddeld, gitarist, die ook weer lager zal moeten zijn dan gemiddeld burger.

Waarom heb je geen saxofoons in andere kleurtjes? Ik heb geen idee

Hmm, je hebt saxophoons in zilver en goud. Dus heb je een gouden dan is zilver het andere kleurtje en in zilver is goud het andere kleurtje haha

Pais
14 september 2006, 13:10
Bij mij is dit nog steeds de eerste pagina, dus ligt mijn IQ nu net iets hoger dan de gemiddelde forumbezoeker ;)
Ah dat ligt vast aan instellingen. Ik krijg 10 berichten per pagina



Hmm, je hebt saxophoons in zilver en goud. Dus heb je een gouden dan is zilver het andere kleurtje en in zilver is goud het andere kleurtje haha
Wat saai...

Kim Wilson
14 september 2006, 13:16
http://www.saxpics.com/the_gallery/grafton/highres_color/1045x_multi.jpg
http://site-images.ws/cust/38179/sax.jpg

...............

Zino Z
14 september 2006, 16:00
oooooh wat cool :o :o zijn er eigenlijk ook saxofoon forums?

Pais
14 september 2006, 16:24
Oei daar gaat mn Intelligentie Quotient...

Tho
14 september 2006, 18:12
man ik snap niet wat je loopt te zeiken! Ik vind het heerlijk om mensen dingen uit te leggen over m'n gitaar. Dan weten ze tenminste dat het meer is dat een stuk hout..
misschien loop je wel gewoon te veel met je pookje te koop :D

Zino Z
14 september 2006, 18:18
zeg ik dan dat ik het vervelend vind om het uit te leggen? zo is het in iedergeval niet bedoelt

Tho
14 september 2006, 18:46
Zo kwam het wel een beetje over

LaurentB
14 september 2006, 22:00
(...)
In de tijd dat ik nog strat speelde gebeurde het mij ook wel eens, dat als ik de zaal in liep bij optredens, vooral meisjes aan die pook willen zitten, maar er niet goed mee om kunnen gaan.

Ja, dat probleem hebben sommige meisjes... Gewoon even rustig uitleggen en voordoen.