PDA

View Full Version : Tiltback legs



dacrow
7 september 2006, 18:47
Hoi!

Ik heb deze al eens gepost maar blijkbaar is ie verdwenen!

Ik wil Fender tiltback legs bestellen, op deze site vind ik ze redelijk goedkoop :

http://korgparts.com/content/estore_details.asp?category=42&product=663

De amp is een Fender 75, moet ik hiervoor 14 15 16 inch bestellen?
En waar kan ik ze het best /goedkoopst bestellen?

paulusdeBKB
7 september 2006, 19:12
Er is vast een 'echt' antwoord voor, maar je kunt het ook zelf uitrekenen...

- Bepaal een geschikt punt op de zijkant van je amp om de schroeven in te draaien (bij voorkeur onder het chassis) en houd een paar centimeter speling over aan de bovenkant van de schroef
- Houd je amp in de gewenste hoek
- Meet de afstand loodrecht naar beneden vanaf het punt waar je wilt schroeven.
- Meet vervolgens de afstand tussen het punt recht onder het beoogde schroefpunt en het versterchassis.

Je hebt nu een denkbeeldige driehoek waarvan je de twee rechte zijden weet. De schuine kant kun je dan berekenen met de formule akwadraat + bkwadraat = ckwadraat. (c staat voor de schuine zijde van de driehoek). Vervolgens kies je de maat uit die het meest overeenkomt met je metingen.

Let op:
- schroefgat zit niet helemaal aan het eind van de legs, er steekt dus een stukje bovenuit. Zorg ervoor dat dit stuk ook niet boven je versterker uitkomt.
- zorg ook dat er genoeg ruimte is om de tiltback legs verticaal te kunnen schuiven op je versterker zodat ze er aan de onderkant niet uitkomen.
- zorg er tot slot voor dat je ruimte overhoudt om een stopschroef (weet even niet hoe ik zo'n ding moet noemen, ziet er uit als een strap lock) te monteren op de zijkanten van je amp. Deze houden de tiltback legs tegen als ze schuin staan.

succes ermee...

dacrow
9 september 2006, 13:33
Ok ! Bedankt voor de uitgebreide uitleg!
Weet iemand van welke site het best bestellen?