PDA

View Full Version : Ervaringen Godin LGX (SA) gevraagd...



Dionyios
3 december 2002, 23:55
Iemand hier al eens op gespeeld? Ben benieuwd naar meningen van anderen...

http://www.godinguitars.com/godinlgxsap.htm

Mitch
4 december 2002, 22:36
Ik heb 'm pas bij Feedback uitgeprobeerd omdat ik kort daarop een tweedehands LGX bij een particulier zou gaan bekijken. Reden van het vergelijk was dat het nieuwe model (en dus ook de Synth Access) andere humbuckers heeft dan de LGX waar ik naar zou gaan kijken.

Het huidige model heeft Seymour Duncans; aangepaste versies van bestaande modellen. Een Jazz 2 bij de hals en een Custom Custom Custom bij de brug. Dat is dus een aangepaste Custom Custom (heel logisch eigenlijk), die op zijn beurt een minder felle, aangepaste versie van de Custom is. Bent u daar nog ?
Persoonlijk ben ik juist wel een fan van het felle geluid van de Custom, dus ik vond deze juist een beetje tam. De Jazz vind ik al aan de bassige kant en dat was bij deze niet wezenlijk anders. Let wel: ik moest daar op zo'n kl*te Flextone spelen, dus echt betrouwbaar is de beoordeling van de elementen niet.....

De body is 'standaard' Godin werk, wat inhoudt dat -ie er uit ziet om je vingers bij af te likken ! Gewelfde achterkant als een Strat, maar van mahonie met een gevlamde esdoorn top. Body-hals verbinding is fenomenaal diep en strak.
Hals zelf is 25 1/2", standaard Strat lengte en iets vlak, zonder nou meteen uit te nodigen tot hoge snelheids kunstjes. Eerder comfortabel.
Snaren liggen lekker kort op de body door de listig in de body verzonken elementen en brug. Als je van achterlijk raggen houd zou je dus iets van bescherming op de body moeten overwegen of krassen voor lief nemen. Voor mij is het perfect.

De piëzo brug klinkt erg goed en heeft een verrassend goed instelbare EQ.
Synth access speelt voor mij niet mee in de beoordeling: geen interesse.

De LGX is er ook zonder SA en is dan stukkie goedkoper. Kijk op Music Productiv of zo voor de prijzen.